Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jun 2022 10:45

senior schreef: 21 jun 2022 09:31

Daar gaat het me ook niet om. Wat het aangeeft is dat de definitie begon met mensen uit de jaargangen 1945 tot 1955. Nu is dat al opgerekt tot 1975. Nog even en mijn kinderen zijn ook boomers. Plus dat het begrip meer en meer negatief wordt gebruikt. Overigens schijnt Nederland een jeugd-fetisj te hebben, dus al die mensen die nu nog aan de goede kant staan worden vanzelf onderdeel van dat negatieve imago. :oops:
Als mensen iets negatiefs willen zeggen, dan lukt ze dat toch wel. Het heeft geen zin om te vallen om de ene beledigende term (of tenminste eentje die zo wordt geïnterpreteerd) want die wordt één op één ingewisseld voor de volgende ;).
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 21 jun 2022 10:53

Ben ik blij dat ik van de "patat-generatie" ben. ;) :D :lol: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jun 2022 12:26

Je had toch ook nog een Pizza generatie? en een achterbankgeneratie. Een nichtje van mij maakt volgens een aantal familieleden deel uit van de "prinsesjes generatie"
En zullen er ongetwijfeld nog varianten zijn. Ik slaap er geen nacht minder om :mrgreen:
Do or don’t, there is no try

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 21 jun 2022 12:31

Dat zou ik ook zeker niet doen: minder slapen. De prinsjes en prinsesjes generatie ken ik ook, ook we de applaus-generatie, alles moet positief benaderd worden en bij de minste geringste prestatie: applaus. Met als gevolg dat deze generatie bij de minste kritiek al uit het lood geslagen is. Ik probeer mijn kinderen zeker wel af en toe de complimenteren, maar als het ruk is, krijgen ze het ook te horen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 21 jun 2022 12:50

Persoonlijk associeer ik "boomer" vooral met een generatie die schopte tegen het establishment, tegen de gevestigde orde, de hippies, provo's, nozems, etc. Die generatie zou 't allemaal beter doen, een betere wereld achterlaten en doorgeven dan de ouders. Oké, ze zijn niet opgegroeid in weelde, maar hebben altijd de wereld in materieel opzicht zien verbeteren. De wereldwijde honger is gebleven, het milieu naar de kloten, de fossiele industrie tiert welig, en het geloof in kapitalisme, meritocratie en neoliberalisme hardnekkig. O ja, de vette pensioenpotten zijn gevuld met name voor de oude dagvoorziening van deze generatie. OK BOOMER, goed bezig, hoor. Tot welke generatie ik hoor? Gaat je geen reet aan. Laat ik 't zo zeggen, eeuwig jong van geest en VO2max en altijd tegendraads, want zo ben ik geboren. Uiteraard met een klein verzet.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 21 jun 2022 12:58

Jans schreef: 20 jun 2022 15:25 Ik ben met mijn ouders nooit met vakantie geweest. Naar een camping in Frankrijk? We hadden geen auto. En geld om een tent te komen? Nee, de hypotheek moest betaald worden. Een ijsje 's avonds als de ijscoboer voorbij kwam. En niet te vergeten, een abonnement voor het zwembad. Dat lukte nog net.
Hypotheek? Een arbeidersgezin in NL kon het zich in de jaren 60/70 niet veroorloven om een huis te kopen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jun 2022 13:04

Wat dat betreft is er tegenwoordig gelukkig veel veranderd….. euh.. ow wacht even. Je kunt tegenwoordig nog steeds geen hypotheek krijgen als jongere of als starter.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 jun 2022 13:32

Klein_Verzet schreef: 21 jun 2022 12:58
Jans schreef: 20 jun 2022 15:25 Ik ben met mijn ouders nooit met vakantie geweest. Naar een camping in Frankrijk? We hadden geen auto. En geld om een tent te komen? Nee, de hypotheek moest betaald worden. Een ijsje 's avonds als de ijscoboer voorbij kwam. En niet te vergeten, een abonnement voor het zwembad. Dat lukte nog net.
Hypotheek? Een arbeidersgezin in NL kon het zich in de jaren 60/70 niet veroorloven om een huis te kopen.
Mijn vader was echt een fabrieksarbeider en kocht in 1954 het huis. Maar goed jij denkt van niet. Kleding werd echt gekocht als de kinderbijslag er was. Volgens mij zijn de huurhuizen in mijn geboortedorp pas van een eindje na de 60'er jaren. Geen koophuis, dan geen huis. En de hypotheek werd per half jaar betaald, dan was mijn spaarpot, waar toch al weinig in zat, ook weer leeg.
Laatst gewijzigd door Jans op 21 jun 2022 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 21 jun 2022 13:33

Enzzo schreef: 21 jun 2022 13:04 Wat dat betreft is er tegenwoordig gelukkig veel veranderd….. euh.. ow wacht even. Je kunt tegenwoordig nog steeds geen hypotheek krijgen als jongere of als starter.
Natuurlijk wel, als je maar voldoende over (spaar)geld beschikt om de aankoopkosten (kostenkoper) te bekostigen. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 21 jun 2022 13:37

Om in die tijd een huis te kunnen kopen had je eigengeld nodig. Volledige financiering was onmogelijk.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 jun 2022 13:52

Klein_Verzet schreef: 21 jun 2022 13:37 Om in die tijd een huis te kunnen kopen had je eigengeld nodig. Volledige financiering was onmogelijk.
Je weet er wat van af. Maar mijn vader was toen 24 jaar en hij werkte vanaf zijn 14e, dus wie weet had hij een paar duizend gulden gespaard. Kan nog altijd met een fabrieksarbeider. Ritmeester sigarenfabriek en later C&S bandweverij. Ik heb echt nooit gevragd hoeveel hypotheek ze hadden en hoeveel eigen geld. Maar het was wel hun situatie. En zoals Orlok ook zei, heb je wat eigen geld, dan kun je ook nu een hypotheek krijgen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12483
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 jun 2022 14:06

Ik hou mijn hart vast...... rente stijgt behoorlijk dus huizen zullen ook gaan zakken ondanks de schaarste.
Hypotheken worden nog lastiger verkrijgbaar.

Zal me een crisis worden als je het betreft, veel erger dan 2008 verwacht ik.

Het probleem is voor mensen niet het eigen geld. Dat hebben de meeste wel.
Maar omdat de huizen nu zo duur zijn en overboden worden hebben ze dat geld nodig voor het huis en kunnen ze het niet meer gebruiken voor de kosten.

Daarnaast de idiote studiekosten regeling in Nederland en het feest is compleet.

Plaats reactie