Daar is dan weer niks mis mee.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
- Moderator
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Hij zit op het oog wel heel ongelukkig op die Triban
Onderschat trouwens de rolweerstand niet, in dit geval heeft de pro-fiets niet geheel toevallig de bandjes met de laagste rolweerstand.
Die Triban heeft draadbandjes "ontworpen" door Decathlon zelf.
BRR heeft geen draadbanden in de database, maar als je de traagste vouwband neemt, zit je op zo'n 35 Watt extra bij 28km/u met een lagere belasting.
Onderschat trouwens de rolweerstand niet, in dit geval heeft de pro-fiets niet geheel toevallig de bandjes met de laagste rolweerstand.
Die Triban heeft draadbandjes "ontworpen" door Decathlon zelf.
BRR heeft geen draadbanden in de database, maar als je de traagste vouwband neemt, zit je op zo'n 35 Watt extra bij 28km/u met een lagere belasting.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
En wat te denken van het verschil in gewicht, Triban 11,25 kg excl. pedalen tegen 7 kg, maar vlak ook het verschil in aerodynamica niet uit.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4354
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Ik zag onderstaand artikel langskomen. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... dam-ebikes
Ik voorzie nogal wat problemen tussen wielrenners en automobilisten op de weg.
Verder ben ik bang dat dit snel uitgebreid zal worden naar fietspaden buiten de bebouwde kom, als dit ingezet wordt.
Ik voorzie nogal wat problemen tussen wielrenners en automobilisten op de weg.
Verder ben ik bang dat dit snel uitgebreid zal worden naar fietspaden buiten de bebouwde kom, als dit ingezet wordt.
Zoals ook wordt vermeld in het artikel, is de vraag hoe je dit handhaven. Een fiets is niet verplicht om een snelheidsmeter te hebben. Bovendien zou deze dan geijkt moeten worden, of verbonden moeten zijn met een GPS.scottwilko schreef: ↑31 mei 2022 09:46 Ik zag onderstaand artikel langskomen. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... dam-ebikes
Ik voorzie nogal wat problemen tussen wielrenners en automobilisten op de weg.
Verder ben ik bang dat dit snel uitgebreid zal worden naar fietspaden buiten de bebouwde kom, als dit ingezet wordt.
In Vlaanderen is de maximale snelheid op een jaagpad ook 30km/u Maar als je als wielrenner daar maar 25km/u fietst, krijg je te horen dat je sneller fietst dan 30km/u Met andere woorden, er zal altijd kritiek zijn.
Wat ik echter wel begrijp, is dat veel mensen schrikken als een pedelec voorbij fietst. Of als je ergens een baan moet kruisen, verwacht je die snelle fiets niet altijd, zeker als het overzicht eerder beperkt is.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Leuk proefballonnetje. Maar ik vermoed niet dat het gaat werken..
Je verlicht het fietspad niet van drukte door een snelheidslimiet. Je vermindert alleen het aantal inhaalbewegingen, wat opzich prima positief is voor de verkeersveiligheid.
Handhaving wordt een probleem; 1) snelheidsmeters op fietsen??? En 2) capaciteit van de handhavers.
Op een beperkt gebied, zoals een winkelstraat, kan je dat best afdwingen. 15km/u net als woonerf, gemengd verkeer (met voetgangers) laat vaak al geen hele hoge snelheid toe. Al zijn de ergernissen daar vaak groot tussen voetgangers en fietsers --> en dan moeten vooral de bezorgfietsers en studenten het ontgelden.
Maar, een enkele winkelstraat kan je met politie of BOA nog eens handhaven, een hele stad lukt dat niet.
Dan, gaat zo'n maatregel voor elk fietspad gelden? Verplicht fietspad, onverplicht fietspad, fietssuggestiestrook?
Hoe strookt dat met de de doorstroomroutes in een stad? Niet elk fietspad heeft dezelfde functie. Niet elk fietspad ligt seperaat van de weg.
Maar als je gaat differentiëren, ene fietspad wél een limiet, het andere niet. Krijg je een heleboel extra verkeersborden (na elke kruizing) die de maximum snelheid moet weergeven.
Kortom, ook dat is lastig.
Als het argument is dat de snelheid van auto's omlaag gaat naar 30. Is dat dan niet het argument om bepaalde fietsers toe te laten op de rijbaan? Of zelfs te verplichten? Want dan ga je pas écht het fietspad verlichten van drukte. Dan kan een racefietser op de rijbaan. Maar ook die fatbikes met trapondersteuning.
Kunnen we ook gewoon stellen dat alle ebikes electrische brommers of electrische bromfietsen zijn. Speedpedelecs zijn dat al, met die gele plaat. Maar met 25km/u (wat vaak nog harder kan), kan je er wat mij betreft ook een blauwe plaat ophangen en ze qua plek op de weg en regels voor snelheid gelijk zetten met de bromfietsen.
Je verlicht het fietspad niet van drukte door een snelheidslimiet. Je vermindert alleen het aantal inhaalbewegingen, wat opzich prima positief is voor de verkeersveiligheid.
Handhaving wordt een probleem; 1) snelheidsmeters op fietsen??? En 2) capaciteit van de handhavers.
Op een beperkt gebied, zoals een winkelstraat, kan je dat best afdwingen. 15km/u net als woonerf, gemengd verkeer (met voetgangers) laat vaak al geen hele hoge snelheid toe. Al zijn de ergernissen daar vaak groot tussen voetgangers en fietsers --> en dan moeten vooral de bezorgfietsers en studenten het ontgelden.
Maar, een enkele winkelstraat kan je met politie of BOA nog eens handhaven, een hele stad lukt dat niet.
Dan, gaat zo'n maatregel voor elk fietspad gelden? Verplicht fietspad, onverplicht fietspad, fietssuggestiestrook?
Hoe strookt dat met de de doorstroomroutes in een stad? Niet elk fietspad heeft dezelfde functie. Niet elk fietspad ligt seperaat van de weg.
Maar als je gaat differentiëren, ene fietspad wél een limiet, het andere niet. Krijg je een heleboel extra verkeersborden (na elke kruizing) die de maximum snelheid moet weergeven.
Kortom, ook dat is lastig.
Als het argument is dat de snelheid van auto's omlaag gaat naar 30. Is dat dan niet het argument om bepaalde fietsers toe te laten op de rijbaan? Of zelfs te verplichten? Want dan ga je pas écht het fietspad verlichten van drukte. Dan kan een racefietser op de rijbaan. Maar ook die fatbikes met trapondersteuning.
Kunnen we ook gewoon stellen dat alle ebikes electrische brommers of electrische bromfietsen zijn. Speedpedelecs zijn dat al, met die gele plaat. Maar met 25km/u (wat vaak nog harder kan), kan je er wat mij betreft ook een blauwe plaat ophangen en ze qua plek op de weg en regels voor snelheid gelijk zetten met de bromfietsen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Mamil (Middle Aged Men in Lycra)mao schreef: ↑30 mei 2022 13:15 Eens en keer geen kommer en kwel,
https://www.welingelichtekringen.nl/spo ... fiets.html
De conclusies: Als iemand van 91 kilo op beide fietsen 210 watt vermogen zet, gaat de goedkoopste fiets 30,2 kilometer per uur en de duurste 33,1.
Daar gelooft ik dan ook weer geen drol van,….
Die is nieuw voor me, maar er is zelfs een wiki (https://en.wikipedia.org/wiki/Mamil) en een heuse docu over (https://www.bicycling.com/news/a2002875 ... e-a-mamil/).
Je zou bijna een Mamil draadje starten.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ik had deze al 12 jaar geleden gelezen.marsman schreef: ↑31 mei 2022 12:04
Mamil (Middle Aged Men in Lycra)
Die is nieuw voor me, maar er is zelfs een wiki (https://en.wikipedia.org/wiki/Mamil) en een heuse docu over (https://www.bicycling.com/news/a2002875 ... e-a-mamil/).
Je zou bijna een Mamil draadje starten.
https://www.bbc.com/news/magazine-10965608
Sinds wanneer heeft dat de overheid ervan weerhouden bepaalde maatregelen in te voeren?MarkVeenstra schreef: ↑31 mei 2022 10:26 Leuk proefballonnetje. Maar ik vermoed niet dat het gaat werken..
...
Wielrenner (toevallig oud minister Dekker) met opzet van fiets getrokken en zwaar gewond.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1797602 ... -telegraaf
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1797602 ... -telegraaf