Je kunt het nooit weten zolang je er niet bij was. Zelf had ik laatst ook een vreemde situatie, reed ook helling-af, richting twee tegemoet komende wandelaars. Pad is daar 4-5 meter breed, strak geasfalteerd, autovrij. Die twee wandelaars hadden ook een kleine 4 meter breedte van de weg nodig....voor 2 personen.... Dan zit ik met het "dilemma" of ik daar nou voor moet bellen. Ik kom je tegemoet, de weg is meer dan breed genoeg voor twee wandelaars en een fietser, en doordat jij niet op je omgeving let moet ik je uit je coconnetje bellen. Dus toch maar niet gebeld, geeft soms meer ergernis dan wel bellen (tsja, dilemma's). Ben je er voorbij en blijkt dat een van de wandelaars behoorlijk geschrokken is (er wordt daar nochtans veel gefietst), krijg je diverse verwensingen naar je hoofd.
Had ik vooraf gebeld dan was met ook geschrokken, aan de kant gegaan (misschien) en de ergernis minder groot. Of je trekken je juist van de fiets af.
Goed dat die wandelaar van Sander Dekker vervolgd wordt, dan komt er tenminste een gedegen onderzoek.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
Voor mij is dit voor het grootste gedeelte een typisch nederlandse mentaliteitsprobleem. Net een volle week (vanuit barcelonnette) in frankrijk gefietst, ENIGE serieuze gevaarlijke situatie was toen een NEDERLANDSE AUTO mij (bergop) dacht te moeten inhalen in een blinde bocht waarbij hij bijna een tegenligger raakte en mij van de weg moest duwen. Echt, situatie is alleen in NL (of beter met NL fietsers en automobilisten) een issue.
Maar oplossing zie ik ook niet echt
Maar oplossing zie ik ook niet echt
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
De oplossing? Regelmatig opnieuw examen doen. Nu halen we als jeugdige/jongere een rijbewijs en je leven lang vraagt niemand meer of je het ook echt (nog) kunt. Zolang je het niet te bont maakt tenminste.Tracing_NL schreef: ↑16 aug 2022 18:48 Voor mij is dit voor het grootste gedeelte een typisch nederlandse mentaliteitsprobleem. Net een volle week (vanuit barcelonnette) in frankrijk gefietst, ENIGE serieuze gevaarlijke situatie was toen een NEDERLANDSE AUTO mij (bergop) dacht te moeten inhalen in een blinde bocht waarbij hij bijna een tegenligger raakte en mij van de weg moest duwen. Echt, situatie is alleen in NL (of beter met NL fietsers en automobilisten) een issue.
Maar oplossing zie ik ook niet echt
Dat weggedrag dat jij hebt gezien is egoïsme gecombineerd met slecht chauffeurschap, gewoon gegroeid in de jaren omdat niemand er iets van zegt.
Een heftruck moet je elk jaar of 2 opnieuw examen doen maar de auto wordt niet naar omgekeken.
Dogma F
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5383
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Whahaha uberhaupt een examen doen is bij het CBR al een opgave. En jij wil mensen opnieuw laten gaan. Grootste gedeelte van de automobilisten veroorzaakt geen structurele problemen.Ramon73 schreef: ↑16 aug 2022 19:40De oplossing? Regelmatig opnieuw examen doen. Nu halen we als jeugdige/jongere een rijbewijs en je leven lang vraagt niemand meer of je het ook echt (nog) kunt. Zolang je het niet te bont maakt tenminste.Tracing_NL schreef: ↑16 aug 2022 18:48 Voor mij is dit voor het grootste gedeelte een typisch nederlandse mentaliteitsprobleem. Net een volle week (vanuit barcelonnette) in frankrijk gefietst, ENIGE serieuze gevaarlijke situatie was toen een NEDERLANDSE AUTO mij (bergop) dacht te moeten inhalen in een blinde bocht waarbij hij bijna een tegenligger raakte en mij van de weg moest duwen. Echt, situatie is alleen in NL (of beter met NL fietsers en automobilisten) een issue.
Maar oplossing zie ik ook niet echt
Dat weggedrag dat jij hebt gezien is egoïsme gecombineerd met slecht chauffeurschap, gewoon gegroeid in de jaren omdat niemand er iets van zegt.
Een heftruck moet je elk jaar of 2 opnieuw examen doen maar de auto wordt niet naar omgekeken.
Maar dezelfde 1.5m passeerregels invoeren in Nederland zou niet gek zijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12637
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Die is er al alleen kent niemand hem!thestudent schreef: ↑16 aug 2022 20:21
Maar dezelfde 1.5m passeerregels invoeren in Nederland zou niet gek zijn.
Volgens mij 1m binnen de bebouwde kom en 1,5m erbuiten.
Sander Dekker verhaal blijf ik ook bijzonder vinden, niet perse richting hem. Volgens strava heb ik daar ruim 800keer gereden en nooit enig probleem. Alles kan natuurlijk begrijp me niet verkeerd. Maar het heeft wel wat schijn tegen het hele voorval.
Het OM begint geen zaak als er geen getuigen zijn of er bewegend beeld gemaakt is.wasbeer2006 schreef: ↑16 aug 2022 21:18 Sander Dekker verhaal blijf ik ook bijzonder vinden, niet perse richting hem. Volgens strava heb ik daar ruim 800keer gereden en nooit enig probleem. Alles kan natuurlijk begrijp me niet verkeerd. Maar het heeft wel wat schijn tegen het hele voorval.
Ik meende mij te herinneren dat er ook getuigen waren van het voorval dus even ge-ecosiaat.
Zie dit artikel op de site van de Stentor.Volgens getuigen zou de Haagse oud-minister, die op zijn racefiets door de duinen reed, gegrepen zijn door een 42-jarige wandelaarster. De politie kan nog niets zeggen over de toedracht van het incident. ,,We zijn nog druk bezig met het onderzoek.”
-
- Forum-lid
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
Heb je daar dan ook een bron bij? Ik leer graag bij....wasbeer2006 schreef: ↑16 aug 2022 21:18Die is er al alleen kent niemand hem!thestudent schreef: ↑16 aug 2022 20:21
Maar dezelfde 1.5m passeerregels invoeren in Nederland zou niet gek zijn.
Volgens mij 1m binnen de bebouwde kom en 1,5m erbuiten.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5383
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ergens een linkje dat het wel is vastgelegd? Ik kan het me ook niet herinneren het ooit ergens gezien te hebben.
Alleen algemene bepalingen. Dat het geen hinder op mag leveren en andere blaat.
Naja in Spanje kom je wel eens van die bordjes tegen. In nederland komen ze vrolijk met 2cm voorbij.
Alleen algemene bepalingen. Dat het geen hinder op mag leveren en andere blaat.
Naja in Spanje kom je wel eens van die bordjes tegen. In nederland komen ze vrolijk met 2cm voorbij.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!