Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 14 jun 2022 17:16

BertL schreef: 14 jun 2022 14:06 Een gebroken fles op de weg kan zomaar dronkemansgedrag van een achttienjarige zijn. Wie is er ooit 18 geweest en deed toen domme dingen?
Inderdaad. Ik heb menig BVO-tje (al dan niet gelijktijdig met de gene die hem vast had) op het wegdek zien vallen.

Uiteraard heb ik me in mijn jonge jaren daar zelf echt helemaal nooit schuldig aan gemaakt. :oops:

anyway....hier gaat geen flesje kapot, maar dit is vaak wel de context voor glasvervuiling: https://www.dumpert.nl/item/100033209_d2826dfe

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 14 jun 2022 17:55

Enzzo schreef: 14 jun 2022 16:49 behalve het feit dat sperziebonen en peultjes soms draden hebben (oude rassen) zie ik het verband niet met de moorddadige actie van iemand die een draad over een populaire fietsroute spant...
Ik zie het verband wel net als die met de Werkkrachten" uit de banlieus alleen vraagt dat om een enorme uitleg en daar heb ik geen zin in. De politici maken er in elk geval een grote puinhoop van, maar goed elk volk krijgt de leider die het verdient.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 14 jun 2022 17:59

BertL schreef: 14 jun 2022 14:06 Een gebroken fles op de weg kan zomaar dronkemansgedrag van een achttienjarige zijn. Wie is er ooit 18 geweest en deed toen domme dingen?
Als ik zondagochtend fiets kom ik geregeld scherp glas regen op het fietspad. Een lekke band is snel te repareren maar als een hond in een stuk glas stapt is een stuk erger.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 14 jun 2022 18:19

Om die twee redenen, fietsband en hond, ruim ik het als het kan maar gewoon op. Mijn misdrijven van destijds zijn verjaard, maar dan toch maar een taakstrafje gedaan.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jun 2022 18:38

Ik begrijp het toch echt niet. Waarom zou je flessen uit de auto moeten gooien? Is er echt geen ander tijdverdrijf. Ik erger me groen, ja meestal de kleur van de fles, als er weer eens eentje op mijn pad ligt. En als het niet meer dan een km van mij huis is, veeg ik het ook nog weg.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 jun 2022 18:45

scottwilko schreef: 14 jun 2022 11:21 In Almere hebben ze ook een manier gevonden om wielrenners te pesten. Daar is iemand actief die punaises op het fietspad gooit.
Het niveau van deze persoon zegt veel, aangezien ik nog nooit een punaise tegen gekomen ben die het onderscheid kan maken tussen een racefiets, stadsfiets of kinderfiets.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/2 ... e-dit-doen
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 14 jun 2022 22:51

Triathlon in Meer een paar jaar geleden exact hetzelfde.
Train je daar maandenlang naartoe ben je na een paar rondjes klaar door een punaise in je band net als 5 andere deelnemers.
Kinderachtig en gevaarlijk.
Ik las ook weer gespannen draadjes op het fietspad. Die mensen denken dan echt niet na over de gevolgen voor een ander.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 15 jun 2022 14:22

Jans schreef: 14 jun 2022 18:38 Ik begrijp het toch echt niet. Waarom zou je flessen uit de auto moeten gooien? Is er echt geen ander tijdverdrijf. Ik erger me groen, ja meestal de kleur van de fles, als er weer eens eentje op mijn pad ligt. En als het niet meer dan een km van mij huis is, veeg ik het ook nog weg.
Ik denk dat ook niet dat ze heel vaak uit auto's gegooid worden.

Heb het echter vaak genoeg gezien (uiteraard nooit zelf gedaan :oops: ) dat mensen/jongeren na een borrel, 3e helft of feestje nog met een flesje pils op de fiets stappen. En dan heb je het per ongeluk laten vallen, het per ongeluk expres laten vallen, het in z'n geheel omdonderen, of idd bewust kapot smijten zodra het op is.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 jun 2022 16:49

Sulla schreef: 15 jun 2022 14:22
Jans schreef: 14 jun 2022 18:38 Ik begrijp het toch echt niet. Waarom zou je flessen uit de auto moeten gooien? Is er echt geen ander tijdverdrijf. Ik erger me groen, ja meestal de kleur van de fles, als er weer eens eentje op mijn pad ligt. En als het niet meer dan een km van mij huis is, veeg ik het ook nog weg.
Ik denk dat ook niet dat ze heel vaak uit auto's gegooid worden.

Heb het echter vaak genoeg gezien (uiteraard nooit zelf gedaan :oops: ) dat mensen/jongeren na een borrel, 3e helft of feestje nog met een flesje pils op de fiets stappen. En dan heb je het per ongeluk laten vallen, het per ongeluk expres laten vallen, het in z'n geheel omdonderen, of idd bewust kapot smijten zodra het op is.
Volgens mij hebben wij toch een heel andere kijk op het uitschot van deze maatschappij want als ik zie wat er allemaal in het gras cq. de berm langs de weg of parkeerplaats wordt gedumpt is het gewoon te gek voor woorden. En het is wat @Jans zegt, ik erger mij daar groen en geel aan. Hetzelfde met de openbare stortvoorzieningen, men is gewoon te lui om een vuilniszak in de stortklep te stoppen, ze zetten hem er gewoon naast of dumpen hem gewoon uit het raam/deur van de auto.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 15 jun 2022 16:50

+1
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jun 2022 18:11

Orlok schreef: 15 jun 2022 16:49
Sulla schreef: 15 jun 2022 14:22
Jans schreef: 14 jun 2022 18:38 Ik begrijp het toch echt niet. Waarom zou je flessen uit de auto moeten gooien? Is er echt geen ander tijdverdrijf. Ik erger me groen, ja meestal de kleur van de fles, als er weer eens eentje op mijn pad ligt. En als het niet meer dan een km van mij huis is, veeg ik het ook nog weg.
Ik denk dat ook niet dat ze heel vaak uit auto's gegooid worden.

Heb het echter vaak genoeg gezien (uiteraard nooit zelf gedaan :oops: ) dat mensen/jongeren na een borrel, 3e helft of feestje nog met een flesje pils op de fiets stappen. En dan heb je het per ongeluk laten vallen, het per ongeluk expres laten vallen, het in z'n geheel omdonderen, of idd bewust kapot smijten zodra het op is.
Volgens mij hebben wij toch een heel andere kijk op het uitschot van deze maatschappij want als ik zie wat er allemaal in het gras cq. de berm langs de weg of parkeerplaats wordt gedumpt is het gewoon te gek voor woorden. En het is wat @Jans zegt, ik erger mij daar groen en geel aan. Hetzelfde met de openbare stortvoorzieningen, men is gewoon te lui om een vuilniszak in de stortklep te stoppen, ze zetten hem er gewoon naast of dumpen hem gewoon uit het raam/deur van de auto.
Omdat in mijn omgeving niet door jongelui met bier op gefietst wordt, weet ik helemaal zeker dat het uit de auto gegooid wordt. En niet een flesje, nee het liefst een aantal net na elkaar. En ook wijnflessen liggen daar bij. Nu begrijp ik wel dat Nederlandse jeugd dat nooit expres zal doen. :o

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 15 jun 2022 18:57

Ik ben ook 18 geweest en pleit schuldig: klieren, bewijzen, heel veel testestoron, in éen keer merken dat je heel erg sterk bent geworden en heel veel kunt. Bijvoorbeeld glaswerk heel ver weg gooien en wel veel verder weg dan die jongen die naast je staat. Hij vindt het zelfde en moet het omgekeerde bewijzen.

Deze periode duurde niet lang. Op 20 jaar kwam ik er achter dat ik mijn kracht heel goed kwijt kon in een roeiboot en op een fiets. Punt erachter en verder braaf gaan leven.
hun fietsen.

Plaats reactie