Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 08 dec 2022 12:02

De fietsers verdienen op z'n hoogst om aangehouden te worden en een bekeuring te krijgen, niet om aangereden te worden door een bestuurder die boos wordt met het risico dat ze ten val komen en gewond raken.
hun fietsen.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 08 dec 2022 12:17

BertL schreef: 08 dec 2022 12:02 De fietsers verdienen op z'n hoogst om aangehouden te worden en een bekeuring te krijgen, niet om aangereden te worden door een bestuurder die boos wordt met het risico dat ze ten val komen en gewond raken.
Ik denk inderdaad dat iedereen het er wel over eens is dat de bestuurder zich hier als een gek gedraagt en een misdrijf pleegt.

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 08 dec 2022 12:22

jakkel schreef: 08 dec 2022 11:15
Ernie C. schreef: 08 dec 2022 11:10 Alleen goochel je met de cijfers waardoor het objectieve er ook meteen vanaf is.
En juist het maken van dit soort fouten en er vervolgens niet van willen leren omdat het in jouw ogen aan een ander ligt, zorgt voor die gefrustreerde chauffeurs. Social media extrapoleert die frustratie dan ook nog eens.
Met die krampachtige houding ben je zelf onderdeel van die polarisatie.
Ik goochel helemaal niet met cijfers. Ik gebruik ze in dit geval wel als indicatie om aan te geven dat de bestuurder nog best ver weg was en zeker de tijd had om op een normale manier te vertragen zodat het trage geheel, een peloton fietsers in dit geval, maar het kon even goed een tractor of lange zware vrachtwagen zijn, veilig de weg op te laten rijden.
Je moet het idee dat het peleton 1 geheel is loslaten. Dit is namelijk niet het geval.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 08 dec 2022 12:40

Orlok schreef: 08 dec 2022 11:25
jakkel schreef: 08 dec 2022 11:15
Ernie C. schreef: 08 dec 2022 11:10 Alleen goochel je met de cijfers waardoor het objectieve er ook meteen vanaf is.
En juist het maken van dit soort fouten en er vervolgens niet van willen leren omdat het in jouw ogen aan een ander ligt, zorgt voor die gefrustreerde chauffeurs. Social media extrapoleert die frustratie dan ook nog eens.
Met die krampachtige houding ben je zelf onderdeel van die polarisatie.
Ik goochel helemaal niet met cijfers. Ik gebruik ze in dit geval wel als indicatie om aan te geven dat de bestuurder nog best ver weg was en zeker de tijd had om op een normale manier te vertragen zodat het trage geheel, een peloton fietsers in dit geval, maar het kon even goed een tractor of lange zware vrachtwagen zijn, veilig de weg op te laten rijden.
Waar zit jouw verstand want je blijft maar volhouden in deze ellenlange discussie dat die groep wielrenners niets fout heeft gedaan terwijl iedereen binnen dit topic het niet met jouw eens is. :roll:
Bijna(!) iedereen die reageert is het er over eens dat de fietsers in fout zijn, maar reageert iedereen?
En zwijg maar over dat verstand, blijkbaar is het een vraag, beëindig ze dan ook met een vraagteken. ;)

Ik denk dat er een serieus verschil is tussen de mentaliteit van Nederlanders en Vlamingen tegenover fietsers, ook de wetgeving is anders en bovendien is het verkeer hier (locatie filmpje) heel druk. Misschien dat daarom de meerderheid het niet eens is?

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 08 dec 2022 12:41

1094 schreef: 08 dec 2022 12:22
jakkel schreef: 08 dec 2022 11:15
Ernie C. schreef: 08 dec 2022 11:10 Alleen goochel je met de cijfers waardoor het objectieve er ook meteen vanaf is.
En juist het maken van dit soort fouten en er vervolgens niet van willen leren omdat het in jouw ogen aan een ander ligt, zorgt voor die gefrustreerde chauffeurs. Social media extrapoleert die frustratie dan ook nog eens.
Met die krampachtige houding ben je zelf onderdeel van die polarisatie.
Ik goochel helemaal niet met cijfers. Ik gebruik ze in dit geval wel als indicatie om aan te geven dat de bestuurder nog best ver weg was en zeker de tijd had om op een normale manier te vertragen zodat het trage geheel, een peloton fietsers in dit geval, maar het kon even goed een tractor of lange zware vrachtwagen zijn, veilig de weg op te laten rijden.
Je moet het idee dat het peleton 1 geheel is loslaten. Dit is namelijk niet het geval.
Klopt, is inderdaad niet het geval... omdat de bestuurder van de auto het peloton letterlijk scheidt...

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 dec 2022 12:58

jakkel schreef: 08 dec 2022 12:40
Orlok schreef: 08 dec 2022 11:25
jakkel schreef: 08 dec 2022 11:15

Ik goochel helemaal niet met cijfers. Ik gebruik ze in dit geval wel als indicatie om aan te geven dat de bestuurder nog best ver weg was en zeker de tijd had om op een normale manier te vertragen zodat het trage geheel, een peloton fietsers in dit geval, maar het kon even goed een tractor of lange zware vrachtwagen zijn, veilig de weg op te laten rijden.
Waar zit jouw verstand want je blijft maar volhouden in deze ellenlange discussie dat die groep wielrenners niets fout heeft gedaan terwijl iedereen binnen dit topic het niet met jouw eens is. :roll:
Bijna(!) iedereen die reageert is het er over eens dat de fietsers in fout zijn, maar reageert iedereen?
En zwijg maar over dat verstand, blijkbaar is het een vraag, beëindig ze dan ook met een vraagteken. ;)

Ik denk dat er een serieus verschil is tussen de mentaliteit van Nederlanders en Vlamingen tegenover fietsers, ook de wetgeving is anders en bovendien is het verkeer hier (locatie filmpje) heel druk. Misschien dat daarom de meerderheid het niet eens is?
Dom geboren, dom gebleven. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 dec 2022 12:58

@jakkel, het maakt echt niet of "iedereen" hier reageert. Je lijkt toch wel erg eenzaam te staan met je opvattingen?
Maar waar je wel van overtuigd bent is dat de "iedereen" geen verstand heeft en vooral dom is. En om het een Nederlands-Vlaams dingetje te noemen, ik denk dat je daar echt heel ver fout zit. Ook van de Belgen hier denk ik niet dat je veel bijstand gekregen hebt.

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 08 dec 2022 12:59

Wat wil je nou precies horen dan?
De fietsers zitten duidelijk fout, de automobilist toept daarop nog over. Zo moeilijk is het toch niet om dat te zien?

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 08 dec 2022 13:11

Daarbovenop plukt Jakkel vooral de stukken uit de opmerkingen die we maken waarop hij wel wil reageren. Dat er dan wat omkadering gegeven wordt of dat er nog extra dingen staan, kan hem allemaal weinig deren precies. Ik vraag me echt nog altijd af wat de groep dan doet als de rollen omgekeerd zijn (zij op de voorrangsweg, andere weggebruiker die geen voorrang verleent), maar hoe langer hoe meer wordt het duidelijk dat dat vermoedelijk wel heel stereotyp gedrag zal zijn.
Hier een Belg met veel fietskilometers per jaar. In mijn ogen wacht de hele groep of splitst de groep op het punt dat het nodig is om voorrang te verlenen.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 dec 2022 14:14

Is ook (al) berichtgeving dat de automobilist is gevonden en aangehouden?

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 08 dec 2022 14:26

jakkel schreef: 08 dec 2022 09:41 De groep heeft ook niets verkeerd gedaan en dat zeg ik niet omdat dat 'mijn groepje' is. Immers, soms vindt er wel eens een incident plaats waar wij net over de schreef gaan door een inschattingsfout of als er iemand op kop rijdt die het niet zo goed meent (die wordt dan ook heel snel op de vingers getikt!). Ik beoordeel dit gewoon objectief afgaande op de beelden. Die mens is gewoon van slechte wil, de tijdspanne tussen eerste fietsers de weg op en het verschijnen van de auto bewijst alles, hij rijdt haast achteraan in op de groep! We maken zulke situaties constant mee van gefrustreerde chauffeurs, zelfs mensen die expres nog gas bijgeven om het nog extra te dramatiseren.
1. Er staan haaietanden.
2. Er staat een bord b6 (geeft aan dat u een voorrangsweg nadert)
3. op de Poerderleeseweg staat een bord B1 (Geeft aan dat je op een voorrangsweg rijdt)
(https://www.theorieexamen.nl/verkeersbo ... rsborden_b)

En ondanks dat alles wil je nog steeds volhouden dat de fietsers niets verkeerd doen en dat die automobilist fout zit? Waar heb jij eigenlijk verkeersonderricht gehad (want ik neem aan dat je ook in België een theoretisch examen moet doen)

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 08 dec 2022 14:27

Overigens, om lang zoeken te voorkomen en het gemakkelijkere te maken het filmpje nog eens te zien: https://www.hln.be/herentals/kijk-wiele ... ~a7b2f93d/

Plaats reactie