Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16064
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 jul 2022 10:18

De laatste keer dat ik biologieles had, waren insecten ook dieren.
Ik zal er in het vervolg maar voor gaan remmen en/of uitwijken dus...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2022 12:35

Scheelt je wel een berg kosten aan ruitensproeiervloeistof in dit seizoen
Do or don’t, there is no try

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 20 jul 2022 15:36

Ramon73 schreef: 20 jul 2022 09:16
El Pistolero schreef: 19 jul 2022 18:32
Precies. Zie op sommige wegen dode dieren op de weg liggen dan denk ik of de automobilist heeft stront in de ogen of doen het gewoon expres.
Is dat zo?
Vorig jaar November werd ik bij München bijna van de fiets gelopen door een hert. Ik fietste in het donker door een bosrijke omgeving (adequate lamp voor en achter) en vanuit het niets rende er een jong hert uit het bos op me af, konden elkaar nog nét ontwijken (zo hard reed ik niet). Als je dat met de auto hebt dan zit je er sneller op dan je verwacht.
Vorige week schoot er op klaarlichte dag een kat onder de auto, rende van achter een struik de weg op. Klaarlichte dag, overzichtelijke weg, maar 1½ meter voor de bumper, dus te weinig afstand om goed te remmen. Gestopt, uit de auto gestapt maar beestje schoot als een speer er vandoor. Ga er van uit dat er niks aan de hand was, mss geraakt maar dan zonder schade gezien de snelheid waarmee die er vandoor ging.
Kun je daar iets aan doen? Dieren schieten dus wel eens vanuit onverwachte hoeken de weg op, en iedereen heeft wel eens een momentje dat je maar 98% geconcentreerd bent ipv 100%, en dan nog moet je dan maar hopen dat je bijtijds kunt remmen. Dat gevalletje met die kat heb ik voluit geremd, remassistent ging in werking, reed ook ruimschoots onder max snelheid (nadering rood stoplicht). Was het stoplicht groen geweest had ik max snelheid gereden en had de kat het niet overleefd.
De onvoorspelbaarheid van dieren is nu eenmaal iets waar je wel rekening mee houdt, maar niet in alle gevallen kun je een aanrijding voorkomen. In mijn geval liep het beide keren goed af, maar het scheelde steeds erg weinig. Met de huidige hoeveelheid auto's op de weg gaat het diverse keren per dag gewoon heel erg mis.
Heb het over een flauwe bocht binnen een 50km zone. De situatie die jij omschrijft is inderdaad een ander verhaal.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 jul 2022 17:37

Ik heb dat ook regelmatig dat ik denk hoe dan......
En ik bedoel niet die van Ramon.

Laats op de uhr bijna een roofvogel onder mijn wielen, reed op de MTB en hij schrok en vloog weg ik kon hem net ontwijken met remmen.
Dat heb ik in Zwitserland ook gehad. Je schrikt je echt de %#$@% en voordat je weet wat het is.......

Maar het meest schrok ik in de Ardennen van een meerennend zwijn, in mijn verhaal nu een jaar of tien later zo groot als een olifant.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 20 jul 2022 18:18

wasbeer2006 schreef: 20 jul 2022 17:37 Maar het meest schrok ik in de Ardennen van een meerennend zwijn, in mijn verhaal nu een jaar of tien later zo groot als een olifant.
En die blies het sprookje uit.! :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2022 21:03

En die beesten rennen echt hard hoor!!!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 aug 2022 21:33

In Nederland weigeren de meesten nog altijd koppig een helm op te zetten op de fiets. In Zweden zijn ze al een stap verder: daar heeft die oncomfortabele helm plaatsgemaakt voor een airbag.

https://www.welingelichtekringen.nl/sam ... fiets.html

Steefb
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 sep 2020 17:38

Steefb 15 aug 2022 21:45

De hövding! Die ben ik op vakantie in Denemarken ook veel tegengekomen!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 aug 2022 21:52

Wij kwamen op de fietsvakantie ook iemand tegen met zo'n apparaat. Het was al zijn 3e (Was ook wel een fietsnomaad.., maar toch).
Hij was er lyrisch enthousiast over. Zit vrij losjes om je nek, dus niet beknellend en benauwend. En ja, geen helm op je hasses.

Voor zijn manier van fietsen, veel solo lange vakanties op een gemoedelijk tempo, kan ik me er goed iets bij voorstellen.

Overigens staat in het artikel dat een nieuwe 300 euro kost. Maar dat viel dus mee, net als bij helmen, is een replacement programma. Niet gratis, maar je bent niet elke keer de nieuwprijs kwijt.
Laatst gewijzigd door MarkVeenstra op 15 aug 2022 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 aug 2022 21:52

Vind m dan weer lelijker dan een helm.... En een dergelijke kraag in een hete zomer?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 15 aug 2022 22:06

En als je per ongeluk bukt om je bidon te pakken gaat het ding af…
Niet zijken maar reiden !

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 16 aug 2022 14:51

OM vervolgt vrouw die Sander Dekker van fiets 'duwde'

https://wos.nl/nieuws/artikel/om-beslui ... der-dekker

Ik blijf het aan alle kanten een raar verhaal vinden. Ik fiets daar ook met enige regelmaat en op een doordeweekse wat regenachtige dag (zoals de dag van het ongeluk) is het daar altijd vrij rustig. Je rijdt daar wel snel hard naar beneden maar het is wel overzichtelijk en ook zeker niet smal. Dus ik snap niet goed hoe het zo mis kon gaan. Er moet dus iemand (of wellicht juist wel allebei) echt iets geks gedaan hebben. Wellicht daarom dus wel goed om het voor de rechter uit te zoeken.

Plaats reactie