Klopt idd, dat gevoel heb ik ook. Ik stop ook altijd en ga aan de kant, maar dan nog vliegen ze er rakelings voorbij soms.i-mac schreef: ↑05 dec 2019 18:45Dat is mijn punt niet. Ik heb ook begrip dat ze hun job uitoefenen (ik stel me even in hun plaats). Maar als ze aan een rotvaart afkomen, komt dat best onaangenaam over. En hoe dat zit in NL weet ik niet, maar hier in Vlaanderen zijn er redelijk veel bezig met telefoneren terwijl ze hun gevaarte besturen. En ja, er zijn er velen die het waarderen als je uit de kant gaat. Maar helaas zorgen de anderen voor een negatieve reputatie. In Vlaanderen rijden die tractoren trouwens niet allen voor landbouwers. Veel grote bouwfirma's werken daar ook mee, om fiscale redenen.
Ik heb ook de indruk dat landbouwers de verstandigste bestuurders zijn, en dat er bij de bouwfirma's echte cowboys zitten.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Hilarisch. Een kansloze gelijkhebberige gelijkhebber. Moet een Hollander zijn. Kan niet anders. Als ik de betreffende chauffeur zou zijn, zou ik geloof ik een sigaretje gaan roken. "I'll wait until you are finished and we will see who has the most patience"
Je zit natuurlijk met je rij en rust tijden dus zo leuk is dat allemaal niet.
Het zijn in mijn ogen twee keikoppen tegenover mekaar.
De chauffeur weigert pertinent méér doorgang te verlenen aan de pedeleccer.
de fietser weigert pertinent de verharde strook te gebruiken.
Was de chauffeur van goede wil geweest dan had hij meer ruimte kunnen laten door zich te verplaatsen op de verharde strook naast het beton en dit zonder enig gevaar voor hem of zijn truck.
De fietser,, zelf vrachtwagen chauffeur, verwachtte, meer dan waarschijnlijk dit gebaar omdat hij dat,als chauffeur zijnde, WEL zou gedaan hebben of in het verleden dit altijd gedaan heeft. Ik heb het zelf ook al wel eens meegemaakt, ik ging dan braafjes aan de kant echter niet zonder de chauffeur attend te maken op zijn asociale houding.
De chauffeur weigert pertinent méér doorgang te verlenen aan de pedeleccer.
de fietser weigert pertinent de verharde strook te gebruiken.
Was de chauffeur van goede wil geweest dan had hij meer ruimte kunnen laten door zich te verplaatsen op de verharde strook naast het beton en dit zonder enig gevaar voor hem of zijn truck.
De fietser,, zelf vrachtwagen chauffeur, verwachtte, meer dan waarschijnlijk dit gebaar omdat hij dat,als chauffeur zijnde, WEL zou gedaan hebben of in het verleden dit altijd gedaan heeft. Ik heb het zelf ook al wel eens meegemaakt, ik ging dan braafjes aan de kant echter niet zonder de chauffeur attend te maken op zijn asociale houding.
Laat ik zeggen dat de chauffeur gelijk heeft. Wie zegt mij dat de verharde strook het gewicht van de vrachtwagen kan dragen. Als hij erdoor heen klapt ligt hij op de kant. Een vrachtwagen is topzwaar.
Trekkers bij ons in de buurt en dan vooral de loonwerkers knallen overal vol gas langs. Ook al is er ruimte blijven ze vol op de weg, maken geen gebruik van de grasstenen. Officieel mogen ze bij mijn weten max. 40, maar ik heb wel eens het idee dat ze dat liever als minimum gebruiken.
Trekkers bij ons in de buurt en dan vooral de loonwerkers knallen overal vol gas langs. Ook al is er ruimte blijven ze vol op de weg, maken geen gebruik van de grasstenen. Officieel mogen ze bij mijn weten max. 40, maar ik heb wel eens het idee dat ze dat liever als minimum gebruiken.
T=100
Edited:
Meneer blijkt wereldberoemd:
"Eerlijk? Het zou ons niet verbazen mocht hij nog altijd denken dat hij toen groot gelijk had. Hij staat overal te boek als ‘ne moeilijke mens’. In Rijkevorsel fietst hij ook altijd in het midden van de straat. Iedereen moet maar achter hem blijven, vindt hij. En wie het toch waagt om hem in te halen, krijgt in het passeren gegarandeerd een vuistslag op de motorkap. We hebben zelfs eens gezien hoe hij een bestuurder die hem zogezegd gehinderd had, niet wilde laten parkeren. Hij is doodleuk op de parkeerplaats blijven staan tot die mens uiteindelijk maar is afgedropen. Hij woont hier al vele jaren, samen met zijn vrouw en hun honden. Hij had hiervoor al zo goed als geen vrienden in de buurt, en we vrezen dat dat er na heel deze heisa niet bepaald op zal verbeteren. Misschien zou het voor hem beter zijn mocht hij met zijn vrouw naar zee verhuizen. Hoewel. Daar zullen ze het filmpje ook al wel gezien hebben, zeker? (lacht, red.) Tja. Wij kenden hem al lang, hier in Rijkevorsel. Nu kennen ze hem ook in de rest van de wereld."
Meneer blijkt wereldberoemd:
"Eerlijk? Het zou ons niet verbazen mocht hij nog altijd denken dat hij toen groot gelijk had. Hij staat overal te boek als ‘ne moeilijke mens’. In Rijkevorsel fietst hij ook altijd in het midden van de straat. Iedereen moet maar achter hem blijven, vindt hij. En wie het toch waagt om hem in te halen, krijgt in het passeren gegarandeerd een vuistslag op de motorkap. We hebben zelfs eens gezien hoe hij een bestuurder die hem zogezegd gehinderd had, niet wilde laten parkeren. Hij is doodleuk op de parkeerplaats blijven staan tot die mens uiteindelijk maar is afgedropen. Hij woont hier al vele jaren, samen met zijn vrouw en hun honden. Hij had hiervoor al zo goed als geen vrienden in de buurt, en we vrezen dat dat er na heel deze heisa niet bepaald op zal verbeteren. Misschien zou het voor hem beter zijn mocht hij met zijn vrouw naar zee verhuizen. Hoewel. Daar zullen ze het filmpje ook al wel gezien hebben, zeker? (lacht, red.) Tja. Wij kenden hem al lang, hier in Rijkevorsel. Nu kennen ze hem ook in de rest van de wereld."
Laatst gewijzigd door Nee_Nee op 07 dec 2019 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Sneuman dus
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
In costa rica wielrennen ze ook:
https://nos.nl/artikel/2315434-opmerkel ... fiets.html
https://nos.nl/artikel/2315434-opmerkel ... fiets.html