Pagina 1 van 1
kabel hanger lars boom
Geplaatst: 01 nov 2010 20:32
door hogewieltjes_
weet iemand hoe je zo een kabel hanger moet maken als lars boom? (evt een tekening?) het gaat om een kabel hanger die je tussen de vijsjes van je stuurpen kan steken
zie foto
http://autobus.cyclingnews.com/photos/2 ... _Boom1.jpg
alvast bedankt !
Geplaatst: 01 nov 2010 21:35
door jaapieo
Als je in staat bent zo'n ding te maken kun je ook wel zelf een tekeningetje maken denk ik...
Een tekening zul je hier namelijk niet van vinden ben ik bang, misschien weet iemand wel een winkel die ze verkoopt.
Als je de maten van je pen overneemt kun je vrij simpel zo'n ding fabriceren denk ik...
Geplaatst: 01 nov 2010 21:39
door hogewieltjes_
jaapieo schreef:Als je in staat bent zo'n ding te maken kun je ook wel zelf een tekeningetje maken denk ik...
Een tekening zul je hier namelijk niet van vinden ben ik bang, misschien weet iemand wel een winkel die ze verkoopt.
Als je de maten van je pen overneemt kun je vrij simpel zo'n ding fabriceren denk ik...
we zullen het eens proberen

Geplaatst: 01 nov 2010 21:41
door jaapieo
Hou ons op de hoogte van het resultaat, misschien ga ik me er binnenkort ook wel aan wagen...
Geplaatst: 01 nov 2010 21:46
door japiecarbon
Ik denk dat je ook je stuurpen aan moet passen! Want als je daar nu iets tussen klemt dan zit je stuur niet meer vast.
Misschien kan je zo een stelschroefje gebruiken die ook op je frame zit.
Geplaatst: 01 nov 2010 21:59
door danny1407
Ik denk dat je hem klemt tussen de boutjes en het losse deel van je pen?
Niet tussen de pen en het losse deel.
Anders kan je inderdaad niet meer klemmen.
Geplaatst: 01 nov 2010 22:18
door kees0251
Heb ik nog op zolder liggen van een Peugeot uit 1972 met de toen zeer algemeen gebruikte Mafac Racer centerpull remmen.....
Geplaatst: 02 nov 2010 12:00
door amclassic-fan
danny1407 schreef:Ik denk dat je hem klemt tussen de boutjes en het losse deel van je pen?
Niet tussen de pen en het losse deel.
Anders kan je inderdaad niet meer klemmen.
Het ding zit los tussen tussen de faceplate en de rest van de stuurpen. Nadeel van deze constructie is dat de fiets nog eerder begint te bokken met remmen. Dit komt doordat de vorkpijp en de stuurpen zo ook er tussen zitten en daardoor is de constructie minder stijf en kan de boel dus gaan resoneren met remmen.
Geplaatst: 03 nov 2010 23:28
door peedsbikes
Ander nadeel is dat je tijdens het remmen een grote kracht zet op je binnenbalhoofdpijp, en je zo dus je vorkbuis overbelast.
Als je aan de gang gaat met een plaatje rvs, dan kun je beter een kabelhanger maken die onder je stuurpen zit. Dan is je inbouwhoogte maar 2-3 mm.
Als je netjes met je figuurzaag zaagt kun je een mooi rond gat zagen, beetje vijlen, buigen en boren. En ja je hebt figuurzaagjes voor metaal.
Veldrijders moeten handig en creatief zijn, dat is juist het mooie van dit vak.
Geplaatst: 04 nov 2010 01:08
door kees0251
peedsbikes schreef:Ander nadeel is dat je tijdens het remmen een grote kracht zet op je binnenbalhoofdpijp, en je zo dus je vorkbuis overbelast.
binnenbalhoofdpijp= vorkbuis
Dus veel kracht is overbelasten?