Alles over vakanties op én met de fiets

col de larche

Gebruikersavatar
tatootje
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 jul 2012 13:11

Gebruikersavatar tatootje 24 jul 2012 13:23

Hallo

Even een vraagje is er de laatste tijd nog iemand de col de larche overgefietst, want ik lees hier en daar berichten dat je er met de fiets niet door mag in verband met vallend gesteente.
ik zou daar namelijk graag het rondje larche, col de la lombarde en de bonnette rijden.

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 24 jul 2012 13:48

Niet onlangs, maar vorige keer dat ik er was mocht dat ook al niet. Kennis van me is er in mei nog wel overheen gefietst trouwens
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 24 jul 2012 15:03

Begin deze maand nog gereden. Geen probleem.... Alleen een angstaanjagend electronisch bord met daarop de tekst "Bikers, survive!" of iets in die trant. Angstaanjagend... :shock: :D

Het kan echter zijn dat de situatie plotseling verandert. De pas kan dan worden afgesloten, ik geloof middels een vlaggen-systeem. Overigens stond er geloof ik wel ergens een bord verboden voor fietsers. Maar vanaf de Italiaanse kant (Colle della Maddalena, veel mooier trouwens...) zie je helemaal geen waarschuwingen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
tatootje
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 jul 2012 13:11

Gebruikersavatar tatootje 29 jul 2012 07:38

het ging fout

Bedankt we gaan het gewoon proberen en we zullen wel zien.

jawie
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 mar 2010 22:07

jawie 29 jul 2012 07:58

rondje larche, lombarde, bonette is wel de goede richting. De Lombarde wil je niet van de Franse kant op rijden. Die Italianen hebben er iets veel mooiers van gemaakt. De Fransen hebben gewoon een snelweg tegen de berg geplempt.

Het is maar een heel klein stukje aan het begin van de Larche waar er gevaar is voor vallende stenen. De kans dat je er 1 op je kop krijgt is waarschijnlijk minimaal. Wij hebben toen het eerste stuk met de auto gedaan, omdat het rondje toch al lang zat was. In de praktijk zal niemand je tegenhouden, maar hoe ga je het thuis uitleggen als het misgaat?

Gebruikersavatar
tatootje
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 jul 2012 13:11

Gebruikersavatar tatootje 29 jul 2012 13:01

We rijden beide dus thuis hoeven we niets uit te leggen (is natuurlijk een voordeel)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jul 2012 20:46

De reden dat je er niet mag fietsen is dat er verkeerslichten staan (die worden ingeschakeld als er stenen op de weg terecht zijn gekomen) en dat die zijn afgeregeld op auto's. Het is 1 van de doorgaande wegen tussen Frankrijk en Italië en daar willen ze geen opstoppingen veroorzaakt door fietsers. Toen ik er omhoog reed (met Girlinred) was het er praktisch uitgestorven op een doordeweekse dag ergens in juli.

Ik zou het zonder twijfel zo weer opnieuw doen. De keren dat ik probleempjes kreeg met Gendarmerie ben ik altijd goed weg gekomen door me van de domme te houden, dus mochten ze me staande houden zou ik die taktiek proberen. Maar goed geen garanties van mij natuurlijk ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 30 jul 2012 16:20

amclassic-fan schreef:De reden dat je er niet mag fietsen is dat er verkeerslichten staan (die worden ingeschakeld als er stenen op de weg terecht zijn gekomen) en dat die zijn afgeregeld op auto's. Het is 1 van de doorgaande wegen tussen Frankrijk en Italië en daar willen ze geen opstoppingen veroorzaakt door fietsers. Toen ik er omhoog reed (met Girlinred) was het er praktisch uitgestorven op een doordeweekse dag ergens in juli.

Ik zou het zonder twijfel zo weer opnieuw doen. De keren dat ik probleempjes kreeg met Gendarmerie ben ik altijd goed weg gekomen door me van de domme te houden, dus mochten ze me staande houden zou ik die taktiek proberen. Maar goed geen garanties van mij natuurlijk ;)
Gewoon blondje spelen, is soms heel handig :mrgreen:
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 13 aug 2012 23:23

Vandaag heb ik het rondje Larche - Lombarde - Bonnette gefietst. Een prachtige rit !!
De Larche is geen enkel probleem. Er staat eerst een berichten bord waarop in verlichtte tekst staat dat je moet oppassen en even later een bord "verboden voor fietsters". Echter vervolgens krijg je elke kilometer de bekende hectometer paaltjes met info speciaal voor fietsers, dus stijgingspercentage, hoogte en aantal kilometers te gaan tot de top. Zo krom als een hoepel, wel verboden maar wel met alle speciale fiets info. Wie begrijpt dit nog?
Enfin niet telang bij stilstaan en gewoon fietsen. Ik was trouwens ook niet de enige fietser op de Larche.
De Lombarde is van de Italiaanse kant echt gewoon een adembenemend mooie klim. Hij is in mijn beleving wel heel erg onregelmatig, dat ligt mij over het algemeen wat minder maar de omgeving doet je dat gewoon vergeten.
De Bonnette tot slot is dan wel zwaar, de laatste 7 kilometer was ik toch eigenlijk wel een beetje "vermoeid" geraakt.

dietervandooren
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2016 14:54

dietervandooren 30 jun 2016 14:56

hoi arjan, ik zou deze lus deze zomer ook willen rijden. Weet jij of de afdaling van de larche aan Franse zijde ook verboden is voor fietsers?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jun 2016 15:09

Vanaf de Italiaanse kant staan er volgens mij geen bordjes, maar dan rij je het rondje wel in de verkeerde richting wat betreft de Lombarde. De kant van Isola zoals ze in de recente Giro reden is niet half zo mooi als de Italiaanse kant.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Delange63
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 apr 2016 13:32

Delange63 30 jun 2016 16:41

Was er 2 jaar geleden. Onderaan groot bord "Verboden voor fietsers".

Plaats reactie