Alles over vakanties op én met de fiets

col de larche

De Scherprechter
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jun 2011 14:03

De Scherprechter 02 jul 2016 10:30

Twee weken geleden gefietst. Aan franse kant verboden voor fietsers (alhoewel ik eerste "verboden voor fietsers" bord pas paar km voor einde afdaling spotte), maar wel gewoon mogelijk (en prima te doen). Bij ons lagen er wel her en der gevallen stenen/brokken.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 04 jul 2016 11:06

Ik vond het vooral minder geschikt voor fietsers vanwege vrachtverkeer en de smalle weg in het begin van de klim. Kwestie van goed om je heen blijven kijken en zo nodig even in een vluchthaventje wachten als er een vrachtwagen achterop komt. Maar zeker niet ondoenlijk en ook niet levensgevaarlijk.

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 15 jul 2016 21:11

Het rondje Lombarda + Bonnette + Larche stond iets meer dan een week geleden op de planning. Gestart in Vinadio, eerst naar Santa Anna Di Vinadio, daarna klein stukje dalen en de Lombarda op. Spijtig genoeg was de Lombarda een paar kilometer onder de top afgesloten vanwege een of andere autorally.

Dan dit rondje maar bewaren voor een volgende keer.

Wat betreft de Franse kant: 2 jaar geleden reed ik hier richting Italië en was het echt serieus druk, zodat fietsen niet leuk meer is. Afgelopen maandagochtend reed ik er weer, nu vanuit Italië naar Frankrijk en was het behoorlijk rustig. Kwam ook nog enkele wielrenners tegen. Weg prima begaanbaar.

stefsel111
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2022 14:04

stefsel111 19 aug 2022 15:25

Iemand de Larche nog gedaan dit jaar? September ben ik in Demonte en wilde het rondje Lombarde - Bonette - Larche meepakken , ik had gedacht het rondje op Zondag te doen zodat het qua vrachtverkeer wellicht wat minder druk is.
Iemand ervaringen?

Plaats reactie