Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische Spelen 2012

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 28 jul 2012 20:29

paulusr3 schreef:Jammer dat ie zo opzichtig wat zat te regelen in de laate 2 km....was volgens mij helemaal niet nodig geweest....
Echt duidelijk gevalletje van een gekochte overwinning.
Hoe zit dat juridisch eigenlijk, mag een overwinning geritseld worden op de Spelen. Zou leuk zijn als de OS beginnen met 2 schorsingen :mrgreen: . Wie was nr 3 eigenlijk? :D

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 28 jul 2012 20:29

Het geneuzel over oortjes komt in mijn beleving vooral van mensen die zeuren over het afschaffen van oortjes. Hoe kun je dit nu het bewijs noemen? Het was toch duidelijk dat er in het peloton niet genoeg meewerkende manschappen aanwezig waren die het gat op een bijzonder sterke kopgroep konden dichten? Nee het zal wel komen omdat ze te lang gewacht hebben. Daarom ging Froome er ook zo snel af, die wilde nog even rustig wat te drinken halen bij de ploegleider....

Overigens laat Karl de Grote zich ook weer van z'n meest journalistieke kant zien ;)

"Karl Vannieuwkerke @Vannieuwkerke
Wie weet levert die zesde plaats van Jurgen Roelandts ooit nog een medaille op...positief blijven #londen2012 #youneverknow "

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jul 2012 21:04

Journalistiek zeer verantwoord...... :S
Less is bore

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 28 jul 2012 22:21

Ontzettend leuke koers gezien waar vooral het voordeel van kleine ploegen voor mij de doorslag gaf. Als er zoveel aanvallers zijn is het met een kleine ploeg niet meer te controleren.
En een geweldige winnaar. Vinokourov behoort tot de minderheid van renners met karakter en aanvalslust. Ontzettend knap hoe hij terug is gekomen na zijn zware blessure en hij is toch weer degene die vanuit een toch zeer deftige kopgroep de sprong wist te maken.

Mooiste beeld van de dag was de emotionele Cancellara na afloop van de koers. Prachtige sportman!

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 28 jul 2012 22:51

nikki terpstra bij smeets aan tafel: vino was 10x sterker

hoe ongeloofwaardig.... dope en geld, de profs maken zelf de sport kapot, daar heb je geen media voor nodig. Leuke koers en dan zo'n einde. Een schorsing voor vino zou ook een passend einde van zijn carriere zijn. Ik vind het maar 10x niks.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 28 jul 2012 23:20

Heb je een reden om aan te nemen om dat Vino op dit moment aan de dope is. Al zijn pogingen in de tour waren aanvallen uit een ontsnapping. Maar in de echte bergen moest hij het allemaal laten lopen. Hij was natuurlijk aan de dope in de tijd dat iedereen aan de dope was. Maar zelfs toen was zijn aanvalslust gewoon bijzonder om naar te kijken. Er is ook nog niet bewezen dat er omgekocht is en als het is gebeurt komen we daar zeker nog achter. Maar zelfs als hij het heeft gedaan zat hij toch op het beslissende moment bij Uran in het wiel, dus hoeverre deze overwinning onterecht is zou ik niet weten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Trappe
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 sep 2011 11:36
Contact

Trappe 28 jul 2012 23:34

Kleine ploegen zonder oortjes +1! Dit was gewoon niet te doen voor die Engelsen - en het sprint volk wat daar op gokte.
Ik ben wel benieuwd naar de vrouwen race. Al gok ik dat het daar veel minder aanvallen zullen zijn... moest ook haast wel na vandaag.
Trappe doe je met je benen.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 jul 2012 01:00

daniel1975 schreef:Journalistiek zeer verantwoord...... :S
Ach, die Vannieuwkerke is gewoon niet geschikt als journalist - bewijst hij maar weer eens... :roll:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

triabas
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:57

triabas 29 jul 2012 07:49

Naar aanleiding van een opmerking van Greipel hierover: waar hebben die gasten even rustig kunnen pissen onderweg met elke meter van het parcours toeschouwers ? Of zullen ze het en masse hebben laten lopen ?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 jul 2012 08:38

triabas schreef:Naar aanleiding van een opmerking van Greipel hierover: waar hebben die gasten even rustig kunnen pissen onderweg met elke meter van het parcours toeschouwers ? Of zullen ze het en masse hebben laten lopen ?
Ik hoorde het en vroeg me het ook af? Wat een volk zeg.

Zit net nog eens te kijken maar als je de spurt om de derde plaats eens bekijkt? Daar was bij ieder echt het beste af.

Het Nieuwsblad melde gisteravond laat dat Cancellara niks gebroken heeft maar de tijdrit onzeker is.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2012 08:51

Trappe schreef: Ik ben wel benieuwd naar de vrouwen race. Al gok ik dat het daar veel minder aanvallen zullen zijn... moest ook haast wel na vandaag.
Vrees het ergste voor marianne. Vanaf boxhill is het nog te ver om solo te gaan lijkt mij. Hopen dat er daar een schifting gemaakt wordt en er een klein groepje overblijft.
Less is bore

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 29 jul 2012 08:59

daniel1975 schreef:
Trappe schreef: Ik ben wel benieuwd naar de vrouwen race. Al gok ik dat het daar veel minder aanvallen zullen zijn... moest ook haast wel na vandaag.
Vrees het ergste voor marianne. Vanaf boxhill is het nog te ver om solo te gaan lijkt mij. Hopen dat er daar een schifting gemaakt wordt en er een klein groepje overblijft.
Als ze met een klein groepje overblijven na boxhill dan hoop ik wel dat er nog een andere Nederlandse renster bij zit. De meeste rensters zullen niet met Vos naar de finish willen rijden. Ik hoop niet dat Vos vandaag hetzelfde overkomt als Cavendish gisteren overkwam: als torenhoog favoriet kijkt iedereen naar je en laat al het vuile werk aan jouw ploeg.

Plaats reactie