Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 20 jan 2017 18:50

mont aigoual schreef:
Orlok schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe deze wielen "tubeless ready" zijn gemaakt. Als ik de bijbehorende plaatjes bekijk zie ik toch duidelijk nog de spaakgaten in de velg zitten. Bij de bijgeleverde accessoires zie ik ook geen tubelessventielen staan. :roll:
Er zitten in het velgbed twee opstaande randjes waar de tubeless band overheen geduwd moet worden tegen de velgrand. Best lastig weet ik uit ervaring, veel zeepsop, compressor, binnenband even gebruiken als het de eerste keer niet lukt. Bij Farsport kun je opgeven geen spaakgaten te willen hebben, dan hoef je geen velgtape te gebruiken. In dit geval wel, ventielen leveren ze niet mee.
Wat bedoel je nu precies, welke rand.? En tubeless wilt zeggen dat je geen binnenband nodig hebt en is zeker niet nodig voor het monteren van een tubelessband.

Afbeelding

Btw, geen spaakgaten wil zeggen tubeless ready (TLR).!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 20 jan 2017 18:52

mont aigoual schreef:
Orlok schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe deze wielen "tubeless ready" zijn gemaakt. Als ik de bijbehorende plaatjes bekijk zie ik toch duidelijk nog de spaakgaten in de velg zitten. Bij de bijgeleverde accessoires zie ik ook geen tubelessventielen staan. :roll:
Er zitten in het velgbed twee opstaande randjes waar de tubeless band overheen geduwd moet worden tegen de velgrand. Best lastig weet ik uit ervaring, veel zeepsop, compressor, binnenband even gebruiken als het de eerste keer niet lukt. Bij Farsport kun je opgeven geen spaakgaten te willen hebben, dan hoef je geen velgtape te gebruiken. In dit geval wel, ventielen leveren ze niet mee.
Bij helin ook. Tape gebruik ik al jaren. Werkt perfect

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 20 jan 2017 19:20

RuudRuud schreef:
mont aigoual schreef:Bij Farsport kun je opgeven geen spaakgaten te willen hebben, dan hoef je geen velgtape te gebruiken. In dit geval wel, ventielen leveren ze niet mee.
Bij helin ook. Tape gebruik ik al jaren. Werkt perfect
Ja, dat is bekend maar als je tape moet gebruiken om de velg luchtdicht te maken zijn de velgen niet tubeless ready zoals in de aanbieding van Ali. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 21 jan 2017 00:13

Orlok schreef:
mont aigoual schreef:
Orlok schreef:
Er zitten in het velgbed twee opstaande randjes waar de tubeless band overheen geduwd moet worden tegen de velgrand. ....

En tubeless wilt zeggen dat je geen binnenband nodig hebt en is zeker niet nodig voor het monteren van een tubelessband.

Btw, geen spaakgaten wil zeggen tubeless ready (TLR).!
Afbeelding

Natuurlijk gebruik ik geen binnenband :) , maar als je een stugge TLE band hebt en hij wil niet over het randje/hobbeltje in het velgbed, gebruik ik soms eenmalig even een binnenband. Daarna haal ik deze binnenband er weer uit en verloopt het tubeless maken makkelijker.

Ik bedoel het randje in het velgbed in de bovenste plaatjes, die velgen gaan door voor tubeless ready, met of zonder spaakgaten. De onderste profielen gaan door voor normale clinchers voor binnen en buitenband. ;)
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 21 jan 2017 07:05

Orlok schreef:
RuudRuud schreef:
mont aigoual schreef:Bij Farsport kun je opgeven geen spaakgaten te willen hebben, dan hoef je geen velgtape te gebruiken. In dit geval wel, ventielen leveren ze niet mee.
Bij helin ook. Tape gebruik ik al jaren. Werkt perfect
Ja, dat is bekend maar als je tape moet gebruiken om de velg luchtdicht te maken zijn de velgen niet tubeless ready zoals in de aanbieding van Ali. ;)
Gaat het om een standaard? Ik kan de specificaties van de standaard 'Tubeless ready' niet vinden.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 21 jan 2017 08:04

Pin mij er niet op vast maar volgens mij:
Tubeless ready velg = juiste rand
Tubeless velg = juiste rand en luchtdicht velgbed


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 21 jan 2017 08:07

JoostG schreef:Pin mij er niet op vast maar volgens mij:
Tubeless ready velg = juiste rand
Tubeless velg = juiste rand en luchtdicht velgbed


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is dat niet de UST-mavic standaard? Het zal ook allemaal wel

Ik heb nog nooit een wiel gehad wat direct klaar was voor tubeless gebruik. Gaten of geen gaten in het velgbed. Er moest altijd nog een ventiel in.

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 22 jan 2017 18:16

Heeft er iemand ervaring met dit setje fcc van Helin Liu?

https://nl.aliexpress.com/store/product ... 0.0.wv2epm

25mm externe breedte, 18mm intern, 50mm hoog, Novatec A271SB/F372SB naven, Mac aero cn494 spaken. Voor de prijs die ze vragen (ca. 300 euro incl verzending) lijkt dat een goede deal :)

Overigens bieden ze een zelfde soort setje aan met Powerway R13 hubs in plaats van de Novatecs. Deze moeten 10 dollar extra kosten, en het setje zou ca. 100 gram minder moeten wegen: 1760 vs 1640 gram. Om het gewicht is het me trouwens niet te doen..

Zit er groot verschil in deze naven?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jan 2017 18:55

Spykerracing90 schreef:Heeft er iemand ervaring met dit setje fcc van Helin Liu?

https://nl.aliexpress.com/store/product ... 0.0.wv2epm

25mm externe breedte, 18mm intern, 50mm hoog, Novatec A271SB/F372SB naven, Mac aero cn494 spaken. Voor de prijs die ze vragen (ca. 300 euro incl verzending) lijkt dat een goede deal :)

Overigens bieden ze een zelfde soort setje aan met Powerway R13 hubs in plaats van de Novatecs. Deze moeten 10 dollar extra kosten, en het setje zou ca. 100 gram minder moeten wegen: 1760 vs 1640 gram. Om het gewicht is het me trouwens niet te doen..

Zit er groot verschil in deze naven?
De novatec naven ken ik niet maar de powerway r13 zijn zeker goede naven.
Gebruik de zoekfunctie rechtsboven maar eens.
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 28 jan 2017 11:20

Vanochtend kwam ik erachter dat PostNL nog graag contant betaald wordt.. De wielen zijn dus weer met de bezorger mee.

20 januari besteld bij Helin Liu
23e verzonden
26e in NL
28e PostNL aan de deur

Kosten 37,66 over een totaalbedrag van 330 euro. Wat er als waarde op de doos staat? Geen idee :)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 jan 2017 11:43

Whow, da's snel en nog wel tijdens het Chinese Nieuwjaar.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2017 12:14

RuudRuud schreef:Vanochtend kwam ik erachter dat PostNL nog graag contant betaald wordt.. De wielen zijn dus weer met de bezorger mee.)
Meen je dat? Geen mens heeft toch meer contant geld in huis, zeker niet zoveel?
Less is bore

Plaats reactie