Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hoezo pech

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 07 nov 2010 15:10

[quote="Hond"][quote="Diogenes"]Een vriend van mij reed eens een hert aan en dat beest was toen nog niet dood. maar wel zwaargewond. HIj heeft toen met heel veel tegenzin dat beest uit zijn lijden verlost door de schedel van het dier in te slaan met een moker, die hij vanwege zijn werk in de auto had liggen. Een vrouw die het zag gebeuren werd woedend en schold hem toen ook nog eens uit voor dierenbeul, terwijl hij een groot dierenvriend is.
[/quote]
Misschien beter voor het dier, maar toch zou ik wachten op hulpdiensten. Als het een voetganger was geweest en hij had op dezelfde manier gehandeld kon het zelfs voor doodslag worden aangerekend.
[/quote]

Als het hert een voetganger was geweest en de automobilist had 'm uit zijn lijden verlost na de aanrijding was het misschien wel doodslag ja. Maar is dat niet een beetje vreemd om te doen?!

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 07 nov 2010 15:11

[quote="Hond"] Als het een voetganger was geweest en hij had op dezelfde manier gehandeld kon het zelfs voor doodslag worden aangerekend.
[/quote]

zelfs??

Beter gezegd op zijn minst doodslag.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

hond
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 07 nov 2010 15:23

[quote="Bleek"][quote="Hond"][quote="Diogenes"]Een vriend van mij reed eens een hert aan en dat beest was toen nog niet dood. maar wel zwaargewond. HIj heeft toen met heel veel tegenzin dat beest uit zijn lijden verlost door de schedel van het dier in te slaan met een moker, die hij vanwege zijn werk in de auto had liggen. Een vrouw die het zag gebeuren werd woedend en schold hem toen ook nog eens uit voor dierenbeul, terwijl hij een groot dierenvriend is.
[/quote]
Misschien beter voor het dier, maar toch zou ik wachten op hulpdiensten. Als het een voetganger was geweest en hij had op dezelfde manier gehandeld kon het zelfs voor doodslag worden aangerekend.
[/quote]

Als het hert een voetganger was geweest en de automobilist had 'm uit zijn lijden verlost na de aanrijding was het misschien wel doodslag ja. Maar is dat niet een beetje vreemd om te doen?![/quote]
Ja dat is zeker vreemd, maar is dat ook niet bij een hert??

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 07 nov 2010 15:24

[quote="Bleek"][quote="Hond"][quote="Diogenes"]Een vriend van mij reed eens een hert aan en dat beest was toen nog niet dood. maar wel zwaargewond. HIj heeft toen met heel veel tegenzin dat beest uit zijn lijden verlost door de schedel van het dier in te slaan met een moker, die hij vanwege zijn werk in de auto had liggen. Een vrouw die het zag gebeuren werd woedend en schold hem toen ook nog eens uit voor dierenbeul, terwijl hij een groot dierenvriend is.
[/quote]
Misschien beter voor het dier, maar toch zou ik wachten op hulpdiensten. Als het een voetganger was geweest en hij had op dezelfde manier gehandeld kon het zelfs voor doodslag worden aangerekend.
[/quote]

Als het hert een voetganger was geweest en de automobilist had 'm uit zijn lijden verlost na de aanrijding was het misschien wel doodslag ja. Maar is dat niet een beetje vreemd om te doen?![/quote]

Maar dat was geen voetganger. En een hert redden we niet. Omdat we het niet kunnen en we het lijden van het dier niet willen verlengen. Alleen zwaargewonde mensen laten we het liefst oneindig lijden.

Nu weer terug on topic: Ibie.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 nov 2010 15:32

[quote="Hond"][quote="Diogenes"]Een vriend van mij reed eens een hert aan en dat beest was toen nog niet dood. maar wel zwaargewond. HIj heeft toen met heel veel tegenzin dat beest uit zijn lijden verlost door de schedel van het dier in te slaan met een moker, die hij vanwege zijn werk in de auto had liggen. Een vrouw die het zag gebeuren werd woedend en schold hem toen ook nog eens uit voor dierenbeul, terwijl hij een groot dierenvriend is.
[/quote]
Misschien beter voor het dier, maar toch zou ik wachten op hulpdiensten. Als het een voetganger was geweest en hij had op dezelfde manier gehandeld kon het zelfs voor doodslag worden aangerekend.
[/quote]

OMG je hebt 't volgens mij niet echt op een rijtje. Groot wild aanrijden doe je echt niet express...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hond
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 07 nov 2010 15:44

[quote="Amclassic-fan"][quote="Hond"][quote="Diogenes"]Een vriend van mij reed eens een hert aan en dat beest was toen nog niet dood. maar wel zwaargewond. HIj heeft toen met heel veel tegenzin dat beest uit zijn lijden verlost door de schedel van het dier in te slaan met een moker, die hij vanwege zijn werk in de auto had liggen. Een vrouw die het zag gebeuren werd woedend en schold hem toen ook nog eens uit voor dierenbeul, terwijl hij een groot dierenvriend is.
[/quote]
Misschien beter voor het dier, maar toch zou ik wachten op hulpdiensten. Als het een voetganger was geweest en hij had op dezelfde manier gehandeld kon het zelfs voor doodslag worden aangerekend.
[/quote]

OMG je hebt 't volgens mij niet echt op een rijtje. Groot wild aanrijden doe je echt niet express...[/quote]
Dat zeg ik ook nergens, ik vind het alleen vreemd om hem een mokerslag na geven. Dat zou je ook niet bij een voetganger doen.

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 07 nov 2010 15:52

Er is een verschil tussen mens en dier. Sommige mensen hebben dat niet door... Die missen wat menselijkheid.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 07 nov 2010 16:28

Denk maar niet dat de dierenambulance een zwaargewonde ree meeneemt en hem oplapt. Het meest humane dat je kan doen, is zo'n dier zo snel mogelijk uit zijn lijden verlossen, desnoods op een hele brute manier.
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie