Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hoezo pech

ibie
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 aug 2006 22:32

ibie 03 nov 2010 22:04

21 augustus gevallen in de ardennen. Sleutelbeen stak bijna door het vel. Pas na 1 week van helse pijnen ben ik geopereerd en er is een pen in gezet. Afgelopen week voor controle geweest. Pen mag er uit en ik kan weer fietsen.......

Helaas afgelopen maandag met de auto frontaal op een hert gereden. Gordel heeft zijn werk meer dan goed gedaan en heeft mijn sleutelbeen op dezelfde plek weer gebroken. Blijkt dat er ook nog 3 ribben gebroken zijn uit mijn eerdere val (Vandaar 10 weken pijn).

Hoe lang gaat dit nog duren??? KAn ik het intapen en weer fietsen?
Ik verveel me rot.
Pinarello FP3 Blue, Ultegra, Mavic Ksyrium
Ridley Scandium, Ultegra, Easton Vista
Cube LTD SL

advandenboogaard
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jun 2010 22:26

advandenboogaard 03 nov 2010 22:13

Vette pech!

Maar je bent niet alleen! Voor de uurtjes dat je niets te doen hebt:http://www.fmylife.com/health


Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 03 nov 2010 22:20

[quote="Ibie"]21 augustus gevallen in de ardennen. Sleutelbeen stak bijna door het vel. Pas na 1 week van helse pijnen ben ik geopereerd en er is een pen in gezet. Afgelopen week voor controle geweest. Pen mag er uit en ik kan weer fietsen.......

Helaas afgelopen maandag met de auto frontaal op een hert gereden. Gordel heeft zijn werk meer dan goed gedaan en heeft mijn sleutelbeen op dezelfde plek weer gebroken. Blijkt dat er ook nog 3 ribben gebroken zijn uit mijn eerdere val (Vandaar 10 weken pijn).

Hoe lang gaat dit nog duren??? KAn ik het intapen en weer fietsen?
Ik verveel me rot.[/quote]

Hoi,

Nah, het zit je niet mee dan. Maareh, die (sorry) prutsers hadden dus op 21 Augustus wel gezien dat je sleutelbeen gebroken was maar die drie ribben hebben ze niet gezien?

Jij gaat niets intapen en weer fietsen :D
Maar serieus. Ik zou dat niet doen. Je moet gewoon even geduld hebben en niet lopen kloten.
Dadelijk ga je met dit weer fietsen en schuif je onderuit over een natte hoop bladeren. Ik wil je gevloek niet horen mocht dat ook nog een keer gebeuren want dan heb je echt spijt als haren op je hoofd :D ;)

Hoe lang het gaat duren heeft men je toch wel verteld?

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 03 nov 2010 22:34

tacxen?
Geen kans op valpartijen en als het niet lukt ben je op 15 sec van je luie zetel.
Heb ik met polsverstuiking en met gebroken rib gedaan. het is geen geen heerlijke fietstocht, maar je bent toch bezig! Enkel opstappen had ik wat hulp nodig.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 04 nov 2010 11:21

Tacxsen met één arm vond ik niet heel relaxed, dan gaat je arm die nog niet geblesseerd is pijn doen.

hond
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 07 nov 2010 01:08

Hoezo respectloos, je doet net alsof jij het slachtoffer bent.
Jouw botbreuk valt in het niet tegenover de verwondingen die je bij het hert hebt aangericht.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 07 nov 2010 09:17

IK vind dat het hert meer pech had dan jij.
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 nov 2010 10:34

[quote="Hond"]Hoezo respectloos, je doet net alsof jij het slachtoffer bent.
Jouw botbreuk valt in het niet tegenover de verwondingen die je bij het hert hebt aangericht.[/quote]

Over respect gesproken;
Deze opmerking slaat kant noch wal.
De TS geeft gewoon aan wat er gebeurt is.
Jij weet totaal niet hoe de TS zich voelt over het ongeluk met het hert.

ibie
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 aug 2006 22:32

ibie 07 nov 2010 12:45

Ik kan wel zeggen dat de ingewanden van een hert op een voorruit geen pretje is. Ik wens ook niemand zo'n aanrijding toe.
Ik geniet liever van het fietsen in de natuur waar ik af en toe herten en dergelijke zie rondlopen. Ik heb namelijk wel veel respect voor de natuur!!!

(THX TheoV voor je reaktie op Hond)
Pinarello FP3 Blue, Ultegra, Mavic Ksyrium
Ridley Scandium, Ultegra, Easton Vista
Cube LTD SL

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 07 nov 2010 13:42

Een vriend van mij reed eens een hert aan en dat beest was toen nog niet dood. maar wel zwaargewond. HIj heeft toen met heel veel tegenzin dat beest uit zijn lijden verlost door de schedel van het dier in te slaan met een moker, die hij vanwege zijn werk in de auto had liggen. Een vrouw die het zag gebeuren werd woedend en schold hem toen ook nog eens uit voor dierenbeul, terwijl hij een groot dierenvriend is.

Spoedig herstel toegewenst!
Velgenfluisteraar

Florezido

hond
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 07 nov 2010 15:06

[quote="Diogenes"]Een vriend van mij reed eens een hert aan en dat beest was toen nog niet dood. maar wel zwaargewond. HIj heeft toen met heel veel tegenzin dat beest uit zijn lijden verlost door de schedel van het dier in te slaan met een moker, die hij vanwege zijn werk in de auto had liggen. Een vrouw die het zag gebeuren werd woedend en schold hem toen ook nog eens uit voor dierenbeul, terwijl hij een groot dierenvriend is.
[/quote]
Misschien beter voor het dier, maar toch zou ik wachten op hulpdiensten. Als het een voetganger was geweest en hij had op dezelfde manier gehandeld kon het zelfs voor doodslag worden aangerekend.

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 07 nov 2010 15:07

Wat een ellende. Veel beterschap gewenst. Je lichaam heeft nogal wat te verduren gehad, dus wellicht zou je er beter aan doen je niet te zwaar in te spannen. Als je tape nodig hebt, vind ík het al te zwaar. Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is wandelen. Je bloed gaat stromen en jij komt weer eens je huis uit. Dat scheelt in de verveling.

Over die dokters: waardeloze gasten. Zonder twijfel. Maar een puntje voor de toekomst is dat je niet meer de pijn moet verbijten. Je hebt een hoge pijngrens en bij doktoren gaat er dan niet snel een alarmbelletje af dat er meer aan de hand is – zeker bij zoiets als een duidelijk gebroken sleutelbeen. Ik heb hier helaas vaker mee gedeald. Neem je partner mee (die heeft een onafhankelijker beeld van hoe je er aan toe bent) of houd een dagboek bij. En schroom niet het ziekenhuis lastig te vallen met al je vragen. Dat mag namelijk. Je bent geen zeur en zo'n pijngrens is lastig.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

Plaats reactie