Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Maarten Ducrot fietst zonder helm; is een slecht voorbeeld..

jansen01
Forum-lid

jansen01 06 jul 2012 23:44

Net werd Derksen gewezen op zijn voorbeeldfunctie ivm helmgebruik, kan geen toeval zijn.. willen alle BNers die actief zijn/lezen hier op 't forum nu opstaan :mrgreen:
Mc Ewen reed trouwens onverantwoord op zijn verkenningstocht zonder helm tussen alle auto's links/rechts....
Addict R1

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 07 jul 2012 00:33

jansen01 schreef:Mc Ewen reed trouwens onverantwoord op zijn verkenningstocht zonder helm tussen alle auto's links/rechts....
Nou, die gaan de forumleden nu dan ook drie pagina's lang affikken..of zijn ze selectief verontwaardigd vanuit een aversie jegens Ducrot?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Johan Derksen
Forum-lid

Johan Derksen 07 jul 2012 06:54

jansen01 schreef:Net werd Derksen gewezen op zijn voorbeeldfunctie ivm helmgebruik, kan geen toeval zijn.. willen alle BNers die actief zijn/lezen hier op 't forum nu opstaan :mrgreen:
Mc Ewen reed trouwens onverantwoord op zijn verkenningstocht zonder helm tussen alle auto's links/rechts....
Of ik een voorbeeldfunctie heb vind ik niet zo rullevant. Ik rook sigaren en laat winden, is dat een voorbeeldfunctie? In de wielrennerij word ik niet serieus genomen. Als je kijkt naar McEwen is dat een ander verhaal. Die wordt in het wielrennen wél serieus genomen. Overigens is het opvallend dat Karl, een fervent voorstander van het dragen van de helm, daar geen opmerking over maakt. Kennelijk was deze ijdeltuit te laf om daar een opmerking over te maken tegen mister bigstar.
Dat kan ik niet serieus nemen.

dc
Forum-lid

dc 07 jul 2012 08:43

timo2.0 schreef:
jansen01 schreef:Mc Ewen reed trouwens onverantwoord op zijn verkenningstocht zonder helm tussen alle auto's links/rechts....
Nou, die gaan de forumleden nu dan ook drie pagina's lang affikken..of zijn ze selectief verontwaardigd vanuit een aversie jegens Ducrot?
Als Mc Ewen dezelfde uitlatingen deed met betrekking tot vallen en veiligheid, ja waarom niet?

Ducrot is gewoonweg een beetje dom als hij jammert over vallen en gevaar en daarna zonder helm een rondje rijdt. Hij kan weten dat dat dubbel overkomt. Had hij maar geen publiek figuur willen worden.

Ik heb geen enorme aversie tegen Ducrot, al zal ik hem niet als commentator ophemelen omdat hij een aardige prof was. De connectie dat hij een aardige prof was en dat daarom zijn meningen over veiligheid zwaarder wegen is redelijk bizar. Ik ken geweldige profs die hele slechte fietsenmakers werden. En ik ken dus ook profs die hele slechte commentatoren werden :D

Roycosoepie
Forum-lid

Gebruikersavatar Roycosoepie 16 jul 2012 10:40

Ze hadden dit gedaan, zodat de personen herkenbaar waren in beeld. Normaal deden ze allebei een helm op met fietsen. Dit werd bevestigd in het programma Tour du Jour op RTL 4
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd

Plaats reactie