Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Maarten Ducrot fietst zonder helm; is een slecht voorbeeld..

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 05 jul 2012 18:29

bve schreef:Ducrot geen helm, dan doe ik mn helm op. We gaan die man toch niet na doen?
Inderdaad, gewoon een gevalletje omgekeerde psychologie van Ducrot :D

eelcoz

eelcoz 05 jul 2012 19:30

mzpq schreef:
eelcoz schreef:Het is zijn hoofd, niet het onze.
mee eens maar als het mis gaat, heeft dat een impact op andere mensen ook...inclusief jij!
Tja, ik zou het nieuwsbericht lezen en het erg vinden voor z'n familie, that's it. Mee eens dat het impact heeft op anderen, maar toch niet echt op mij?

Verder heb ik een hekel aan gemoraliseer, en een nog grotere hekel aan het verbieden van zaken.

deraeij
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jun 2012 08:43
Contact

deraeij 05 jul 2012 20:52

Een beetje jammer hij kan geen valpartij aan zien volgens eigen zeggen, praat veel over veiligheid en het moderne wielrennen,
maar goed het blijft een persoonljke keuze om een helm te dragen.

gr E
http://www.cycle-skate.com" onclick="window.open(this.href);return false;

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 05 jul 2012 21:14

deraeij schreef:Een beetje jammer hij kan geen valpartij aan zien volgens eigen zeggen, praat veel over veiligheid en het moderne wielrennen,
maar goed het blijft een persoonljke keuze om een helm te dragen.

gr E
Als je altijd het hoogste woord voert over onder andere carbon fietsen en veiligheid, dan laat je wel een behoorlijke steek vallen als je geen helm opzet. Iedereen om je heen fietst immers op zo'n levensgevaarlijke carbonfiets!
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 06 jul 2012 00:05

paulvanuffele schreef:Ik was erg teleurgesteld te zien dat Maarten Ducrot met zijn maatjes zonder helm fietsen als zij een etappe voor een stukkie voorfietsen.
Ik vind dat het verkeerde voorbeeld voor fietsers die denken dat dit cool of stoer is.
l
Wat zeg je nou? Je bent teleurgested dat Ducrot en zijn maatjes zonder helm fietsen als zij een etappe 'n stukkie voorfietsen?
Je hebt 't ècht over een stukkie voorfietsen? Dus niet over koersen met een gangetje van boven de tig met een hele zwik renners op een kluitje?

Waar om zou hij dan een helm op moeten? Doe jij ook een helm op als je op de fiets een bootschapje ga doen, of effe naar de kroeg fiets voor een biertje met je gabbers?
Oftewel: Bullshit Paul. Help niet 't onbekommerde fietsplezier om zeep met je hysterie.

roodhoofd
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 feb 2009 02:25

roodhoofd 06 jul 2012 00:45

theodorocampagnolo schreef:
paulvanuffele schreef:Ik was erg teleurgesteld te zien dat Maarten Ducrot met zijn maatjes zonder helm fietsen als zij een etappe voor een stukkie voorfietsen.
Ik vind dat het verkeerde voorbeeld voor fietsers die denken dat dit cool of stoer is.
l
Wat zeg je nou? Je bent teleurgested dat Ducrot en zijn maatjes zonder helm fietsen als zij een etappe 'n stukkie voorfietsen?
Je hebt 't ècht over een stukkie voorfietsen? Dus niet over koersen met een gangetje van boven de tig met een hele zwik renners op een kluitje?

Waar om zou hij dan een helm op moeten? Doe jij ook een helm op als je op de fiets een bootschapje ga doen, of effe naar de kroeg fiets voor een biertje met je gabbers?
Oftewel: Bullshit Paul. Help niet 't onbekommerde fietsplezier om zeep met je hysterie.
+1.

Zonder helm fietsen - waarom koppel je dat aan iemand die zich zelf als stoer of cool ziet? Volgens mij heeft het daar niet perse iets mee te maken. Het is iemand die in vrijheid een andere keuze maakt dan jij. En het argument dat hij een voorbeeldfunctie heeft vind ik flauwekul. Welke fietser laat zijn helm in de kast omdat hij een keer Maarten Ducrot zonder helm heeft zien rijden? Nee, dat argument van de voorbeeldfunctie is een klein schaamlapje... voor vervelend moralisme.

De tv is een scherm waarop je kunt zien wat er in de wereld gebeurt. Het informeert, amuseert, irriteert. Maar als je de tv in wilt zetten als heilsbrenger, waarop alleen maar mensen te zien zijn die dingen doen zoals ze idealiter moeten zijn - herstel, zoals JIJ vindt dat ze idealiter moeten zijn - dan schakel ik gauw uit.
En dan ga ik een stukkie fietsen. Met helm! Maar dat is dan weer mijn keuze...

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 jul 2012 00:46

theodorocampagnolo schreef:
paulvanuffele schreef:Ik was erg teleurgesteld te zien dat Maarten Ducrot met zijn maatjes zonder helm fietsen als zij een etappe voor een stukkie voorfietsen.
Ik vind dat het verkeerde voorbeeld voor fietsers die denken dat dit cool of stoer is.
l
Wat zeg je nou? Je bent teleurgested dat Ducrot en zijn maatjes zonder helm fietsen als zij een etappe 'n stukkie voorfietsen?
Je hebt 't ècht over een stukkie voorfietsen? Dus niet over koersen met een gangetje van boven de tig met een hele zwik renners op een kluitje?

Waar om zou hij dan een helm op moeten? Doe jij ook een helm op als je op de fiets een bootschapje ga doen, of effe naar de kroeg fiets voor een biertje met je gabbers?
Oftewel: Bullshit Paul. Help niet 't onbekommerde fietsplezier om zeep met je hysterie.

Eh? Wie doet hier nu eigenlijk hysterisch?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 jul 2012 08:40

Het verwerpen van gemoraliseer is toch ook een vorm van gemoraliseer ;)

Ik ben geen fan van Durcrot maar met dit soort topics heb ik altijd het gevoel dat we weer wat gevonden hebben om over hem te zeuren.

Verder is de helm niet verplicht dus hij doet niks fout.

Overigens afgelopen zondag meegedaan aan een toertocht in Belgie en van de 500 deelnemers hadden er hooguit 20 een degelijke helm op. Dus zo vroom zijn we (toch zeker 10 forumleden gezien) zelf ook niet :mrgreen:

Afbeelding

Misschien kan iemand nog een topic openen dat Smeets aan de wijn zit en z'n gasten daar toe aanzet. Is wel een avondprogramma maar wordt op 13:00 herhaald. Kan echt niet. Slecht voorbeeld voor de jeugd!

Een schande is het, een schande!

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 06 jul 2012 08:54

Gastheerg schreef:Misschien kan iemand nog een topic openen dat Smeets aan de wijn zit en z'n gasten daar toe aanzet. Is wel een avondprogramma maar wordt op 13:00 herhaald. Kan echt niet. Slecht voorbeeld voor de jeugd!Een schande is het, een schande!
+1
Altijd lachen deze reacties, zat er al op te wachten :mrgreen:

Wat een gezeur zeg, van mijn part gaat ie in een apenpak op zijn fiets (zonder helm); moet hij weten. Was wel apart dat van Moorsel in Tour du jour ook verwees naar de voorbeeldfunctie van Jacobs (zou ze hier actief zijn :?: ) Maar goed, het Ducrot-verhaal zonder helm is mij niet opgevallen, maar nu wel. Ik denk er zelfs over om zo te gaan fietsen zonder helm nu ik opeens denk dat het stoer is :mrgreen:
Addict R1

paulvanuffele
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:28

paulvanuffele 06 jul 2012 09:07

Leuke reacties allemaal.
Bedankt.
Gek dat het nauwelijks over de veilgheid gaat en het plezier van medefietsers of juist niet als je bij een valpartij eerste hulp verleent bij iemand die zonder helm rijdt/reed...
Een fijne fietszomer allemaal!
Wat mij betreft discussie gesloten.
Groeten,<br>
Paul

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 06 jul 2012 09:11

Los van de kern van de discussie: is dit nu een manier om een nieuw forumlid te verwelkomen?
De TS stoort zich ergens aan (mag toch, niet?) en krijgt meteen een hele hoop gejeremieer over zich heen: als je een discussie futiel of oninteressant vindt, kan je er ook gewoon niet aan deelnemen natuurlijk.
Maar misschien ware het in deze context wel zinvoller geweest om de heer Ducrot zelf hierop attent te maken.
Los daarvan vind ik het ook niet erg wijs van Ducrot (mediafiguur, voorbeeldfunctie, blablabla...) - en ook wel verrassend eigenlijk: staat inderdaad zo oude-wielrennen-achtig! Maar verder moet hij het zelf weten.

PS GastheerG, die wijndrinkende Smeets is misschien wel net bedoeld als waarschuwing tegen de gevaren van alcohol! :D
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Johan Derksen
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2012 09:02

Johan Derksen 06 jul 2012 09:13

Maarten Ducrot was een zeer modale wielrenner en even zo modale commentator. Ik kan deze ijdeltuit niet serieus nemen. Hij kraamt vooral irrullevante onzin uit en trapt louter open deuren in. Die baantjeszieke Hans Worst die naast hem zit is bijna nog erger.
Dat kan ik niet serieus nemen.

Plaats reactie