Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Processierups

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 02 jul 2012 17:40

Hij is er weer, de processierups... :evil:

Zijn er forumleden die het ei van columbus hebben gevonden, enerzijds ter voorkoming van en anderzijds tegen de gevolgen van?

Geen topic over dit onderwerp gevonden, wel wat tips op het www:
- scheren
- insmeren (waarmee?)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 jul 2012 18:00

Scheren lijkt me geen optie. De brandhaartjes van het beest zijn zo miniuscuul klein, dat dringt door alles heen.

Smere lijkt me de enige optie. Voor de met standaard anti jeuk spul, voor de ander met MEGA anti jeuk spul. Het is maar net hoe gevoelig je ervoor bent. Er zijn zelfs mensen die gewoon ziek worden van het beestje. Het enige wat daar helpt, is verhuizen. :?
Live fast; die young. mijn blog

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 jul 2012 20:24

arm+beenstukken scheelt al heel veel.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 jul 2012 20:59

kxlight schreef:arm+beenstukken scheelt al heel veel.
Ik kan me herinneren dat dat spul dwars door mijn koersbroek heen ging. Ik kan me niet voorstellen dat extra kleding gaat helpen. Smeren met anti-jeuk spul was bij mij het enige dat hielp.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 02 jul 2012 21:05

Eikenloze route fietsen ;)
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2239
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 02 jul 2012 22:35

Ook hier flink te grazen genomen door die rups. Fiets collega's van mij geen last en ik zit vol met mini jeuk bultjes. Voornamelijk last in de knieholtes en elleboogholtes.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 jul 2012 00:09

Misschien heb je hier wat aan?

In ieder geval zou ik bij ernstige hinder gewoon naar de huisarts stappen. Er zijn in ieder geval medicijnen om de klachten tegen te gaan.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=5362" onclick="window.open(this.href);return false;

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 03 jul 2012 08:39

Voor mij is de oplossing ook gewoon meer kleding aan. Met nat weer dan, met droog weer heb ik er vrijwel geen last van. Maar zo gauw het regent stap ik weer met broek, beenstukken en dunne overbroek op de fiets. Al die haartjes in het spatwater irriteren net te veel.

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 03 jul 2012 10:09

Zondag richting Deurne -Bakel Milheze geweest.
Wat staan daar een hoop eiken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Dus ook hier weer prijs( zoals bijna ieder jaar).
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 790
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 03 jul 2012 10:24

Ik heb wel eens gehoord dat als je de benen insmeert met iets van vaseline je een hoop ergernis kan voorkomen.
Maar ik hoorde ook dat ze met spatwater inderdaad overal doordringen, dus weet niet wat je dan allemaal moet insmeren. :mrgreen:

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 03 jul 2012 15:34

@Rob74: scheren zou er voor moeten zorgen dat de haartjes weer van de benen afwaaien

@kxlight & sibon: meer kleden lijkt mij in theorie een oplossing, echter wel een warme oplossing met dit (aangename) weer. Afgelopen zondag zijn de haartjes overigens ook door mijn fietskleding heengegaan

@pufdaddy: niet fietsen of een regenpak inclusief integraal helm is misschien ook een optie :lol: :lol: :lol:

@robbebopper: dankje voor deze link. Of ik hier nu vrolijk van wordt is een tweede; ik had bijvoorbeeld niet nagedacht over eventuele oog- en luchtwegklachten...

@dickw: zou je door een vette laag er niet juist voor zorgen dat de haartjes blijven plakken? Ook hier geldt dat het niet prettig is om met dit weer je benen in te smeren met zoiets als vaseline. Zou een zonnebrandcreme ook werken?

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 03 jul 2012 15:42

Vorige week een criterium gereden in de regen en na 2 uur koers zat ik dus echt helemaal onder de bultjes, evenals de rest van het peloton..
De bultjes zaten letterlijk overal.. ook overal waar wel kleding zat, de haartjes zijn door het water icm de inspanning gewoon verspreid.

Je kan er weinig aan doen zei de dokter mij. Ik heb een zalfje gekregen tegen allergie en mentholzalf, dat verlicht het jeuken iets. Met een weekje ben ik er enigszins van af, maar het was echt verschrikkelijk.

Plaats reactie