Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour van de hollanders?

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 07 jun 2012 13:38

dario schreef:Overigens, iemand een idee waar de TdS dit jaar ergens op TV te zien is? Sporza zendt hem alvast niet uit... :cry:
Hier: http://www.tourdesuisse.ch/en/tour_de_s ... _coverage/" onclick="window.open(this.href);return false;

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 jun 2012 14:05

Hm, hier krijgen we op Eurosport dus blijkbaar alleen de Dauphiné te zien. Hopelijk wel ergens op internet...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 07 jun 2012 14:20

dario schreef:Naar ik me herinner deden die Nederlandse Rabo-jongens het vorig jaar ook heel goed in de Ronde van Zwitserland, met drie man in de top-10: laten ze daar dan zeker ook een hoofddoel van maken! Want Zwitserland zien als 'slechts' een voorbereiding op een Tour de France waarin echte resultaten dan toch blijken uit te blijven, dat is een beetje zoals Boom die steeds roept dat Parijs-Roubaix zijn koers is, en er daar dan niks van bakt.
Mij lijkt alvast dat Rabo ook dit jaar wel goed gewapend is om in een koers als Zwitserland een rol van betekenis te spelen, en zoals het oude Vlaamse spreekwoord zegt: wie het kleine niet begeert, is het grote niet weerd...
Lars Boom deed het erg slecht dit jaar in Parijs-Roubaix ja!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 jun 2012 14:33

Relatief gezien deed hij het inderdaad slecht. Als je vrijwel het hele cyclocross seizoen laat schieten en alle wedstrijden van januari tot en met maart als een toerist rijdt met als uitleg dat Parijs-Roubaix te grote doel is dan heeft hij een magere uitslag gereden. En dat is de vergelijking die Dario terecht maakt: liever Gesink, Mollema en Kruijswijk met prachtige ritwinsten en de eindzege in Zwitserland dat roepen dat ze die wedstrijd in voorbereiding op de Tour rijden omdat dat het grote doel is en dan in de Tour zesde worden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 jun 2012 14:43

Goed, ik overdreef wat, maar wel niet goed genoeg voor iemand die dit als 'zijn' koers beschouwt. Hij was, als Rabo-kopman, niet eens beste Nederlander...
Op zich is een zesde plaats natuurlijk mooi, maar als je vooraf roept dat je dààr wil toeslaan, dan lijkt het plots te weinig. En mogelijk is net dat ook het probleem met Gesink: goede renner, maar wellicht zijn de verwachtingen gewoon wat te hoog gespannen; wat dat betreft is Thomas 'ik zie wel waar ik uitkom' De Gendt alvast een stukje realistischer. ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 07 jun 2012 14:53

dario schreef:En mogelijk is net dat ook het probleem met Gesink: goede renner, maar wellicht zijn de verwachtingen gewoon wat te hoog gespannen; wat dat betreft is Thomas 'ik zie wel waar ik uitkom' De Gendt alvast een stukje realistischer. ;)
Ik denk dat Thomas de Gendt met zijn derde plaats in de Giro volgend jaar ook niet meer wegkomt met "ik zie wel waar ik uitkom". Dan zijn er ook wat hem betreft verwachtingen...

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 07 jun 2012 14:57

De vraag is of Gesink, Mollema en Kruijswijk wel iets gaan winnen in Zwitserland. Laten we dat eerst afwachten.
Ik vind dat Boom het in Parijs - Roubaix niet slecht deed en dat je niet kan zeggen dat hij er niets van bakte. Tot enkele kilometers voor de finish reed hij in Parijs -Roubaix in tweede positie.
Daarnaast had hij in de voorbereiding zover ik me kan herinneren een blessure.

Overigens vind ik een vijfde plaats in de Tour de France veel waardevoller als ritwinst in een etappe in de Dauphine of Ronde van Zwitserland (en de sponsors denk ik ook).
Wie kent de ritwinners van de Dauphine Libere of Ronde van Zwitserland van vorig jaar nog. Weinigen volgens mij.
Lars Boom en Steven Kruijswijk wonnen vorig jaar beiden een etappe in die koersen maar de Tour zorgde er toch voor dat de Rabo ploeg volgens velen slecht reden in die periode.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 jun 2012 16:01

mrcoffee schreef:
wasbeer2006 schreef: Daarnaast dan zie ik van der Broecke (of hoe heet die fransman :) , niet Voeckler), wel weer meerijden.
Rolland?

Ik heb verder geen verwachtingen. Ik hoop dat Mollema, Gesink maar ook Poels en Ruijgh zich goed kunnen manifesteren. Als er weer een echte Nederlander, dus niet een buitenlander in dienst van ;), een tour etappe mag winnen dan gaat de vlag uit!

Ja die inderdaad!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 jun 2012 16:19

vantheman schreef:Overigens vind ik een vijfde plaats in de Tour de France veel waardevoller als ritwinst in een etappe in de Dauphine of Ronde van Zwitserland (en de sponsors denk ik ook).
Een wielrenner moet winnen, met z'n handen in de lucht over de streep. Dat doet mij tien keer meer dan vijfde worden in een klassement. Wie herinnert zich nog dat Boogert in 1998 vijfde was vergeleken met zijn overwinningen?

Het enige probleem is dat de wielercultuur hier in Nederland als Rabo knap presteert in Zwitserland en het vervolgens minder doet in de Tour weer zo is dat "we" allemaal gaan lopen zeiken over te vroeg pieken en verkeerde focus en als het even kan over wanbeleid van de ploegleiding in plaats van blij te zijn met een paar mooie prestaties. En dat komt omdat de Tour onevenredig (en onredelijk) veel aandacht krijgt van al die Nederlandse "wielerliefhebbers" die denken dat wielrennen slechts drie weken per jaar bestaat en draait om de tourpoule op het werk.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 07 jun 2012 16:29

Wie herinnert zich nog dat Boogert in 1998 vijfde was vergeleken met zijn overwinningen?
Er wordt door velen verwezen naar de vijfde plaats van Boogerd in 1998 maar dat was wel de "tour dopage" waar slechts 96 van de 189 gestarte renners uitreden.
Onder andere Festina, TVM, ONCE, Banesto, Kelme stapten allen met de hele ploeg uit de tour. Dan wordt er logischerwijs minder waarde gehecht aan een vijfde plaats.
Laatst gewijzigd door vantheman op 08 jun 2012 08:17, 2 keer totaal gewijzigd.

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 jun 2012 16:32

Boogerd is nu net wel een renner bij wie vooral de 'net niet'-resultaten in het geheugen gegrift staan! ;)
Maar verder geef ik je gelijk: wie herinnert zich immers nog de vierde of vijfde van voorbije Tour-edities? Bovendien, de ronde van Zwitserland is ook geen kinderachtige koers hé!
En aangaande De Gendt: uiteraard worden de verwachtingen nu groter, maar die podiumplaats heeft hij alvast wel op zak. Maar dat hij daarmee bewezen heeft een goed klassement te kunnen rijden, hoeft hem nog niet meteen tot kandidaat-Tourwinnaar te bombarderen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

templar
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 aug 2005 16:49

templar 07 jun 2012 19:03

Beetje off topic maar de Hollanders zullen wel wat aan het tijdrijden moeten doen.
Wiggens ging echt verschroeiend hard vandaag.
Vroeger was ik een twijfelaar maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

Plaats reactie