Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour van de hollanders?

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 04 jun 2012 17:38

Radioshack, het Rabobank van Luxemburg.


of zoiets.

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 04 jun 2012 17:52

Vorig jaar was Andy ook pas laat in vorm, maar hij zou nu zo naderhand inderdaad wel eens iets van vorm morgen tonen..

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 04 jun 2012 18:07

Vorig jaar ging hij pas laat winnen (hij won sowieso maar één keer in 2011) maar uit het peloton gelost worden is echt een stuk slechter dan zijn vorm van vorig jaar. Maar goed, ook een Andy in vorm speelt op het parkoers van de Tour 2012 hooguit een bijrol.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 04 jun 2012 19:29

timo2.0 schreef:
daniel1975 schreef:Ja, ik zie het net ook!!!!! Pfffft, wat is er met hem aan de hand?
Ik denk dat je die lijn kunt doortrekken naar alle Radioshack renners. Hebben ze na de Strade Bianche überhaupt nog iets gedaan dit jaar? Bruyneel begint zich ook al in te dekken in de pers, het zwarte pieten begint.
Skoda-Tour de Luxembourg met Fuglsang. Verder weet ik zo ook niets.
Natuurlijk pech dat Cancellara tegen een sterke Quickstep ploeg met Boonen als sprinter liep in de Vlaamse (voorbereidings) koersen. En toen het aankwam op wie de sterkste renner is (RvV, P-R) Cancellara weg viel.
Daarna hing het af van andere renners (Schlecks met name) en Andy slaapt nog tot aan de tour.
Het seizoen wordt nog wel anders. Cancellara komt terug met enorme honger, T Martin kan zn borst nat maken.
Gesink kan best 4/5de worden. Mijn geluk hangt er niet vanaf maar zal mooi zijn als we een paar NLers zien.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 04 jun 2012 21:45

amclassic-fan schreef: Zou ik toch de hoogte profielen nog eens even gaan bekijken. Het worden de 1e week echt niet allemaal klassieke massa sprints. Daarnaast zou ik de laatste 2 bergritten van vorig jaar eens terug kijken. Beide dagen begonnen ze er toch een stuk eerder aan dan 5 km voor de finish. '
In de 1e bergrit op 50 km van de streep proberen weg te rijden doe je alleen als je vals speelt.
Ja dat ziet er allemaal wel erg uit, maar ik blijf erbij dat alle toppers zich gaan sparen. Dat zagen we in de Giro toch ook.
En ze beginnen misschien eerder dan 5 km, maar dan is het ook toch maar naar elkaar loeren, even aanzetten en weer wachten. Wie zet er aan en gaat door?????? Het zijn plaagstootjes.
Een echte demarrage plaatsen ze toch niet echt, het gaat om enkele tientallen meters en dan houden ze op.
Zoals Thomas de Gendt in de Giro.....dat is aanvallen, hup op die ijzers duwen en blijven duwen. Niet achterom kijken maar gaan.
Wanneer zie je dat nu echt in de Tour????
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jun 2012 22:15

Vorig jaar, naar de galibier. Maar dat antwoord is al heel vaak gegeven. Laatste serieuze coupe die mij zo snel te binnem schiet is Sastre op de AdH.
Less is bore

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 04 jun 2012 22:44

Tja, de top wordt breder en de toppers verschillen gewoon niet veel meer van elkaar. Je moet toch al snel een 10% beter zijn dan je directe concurrenten om echt het verschil te maken. Daarnaast zijn alle atleten zo fit, dat ze allemaal op de limiet kunnen rijden, maar over de limiet betaal je gewoon 2-3 dagen later terug. Daarnaast worden de koersen steeds vaker hetzelfde ingericht, zodat je vaak dezelfde soort koers ziet. De eerste week is voor de sprinters, het klassement is nog niet gemaakt dus iedereen denk dat ie nog een kans heeft, wat als gevolg heeft dat er erg nerveus gekoerst wordt. Dan krijg je de tweede week, met daarin 2-3 serieuze bergetappes, hier sparen de toppers zich vaak, omdat de tweede ronde bergetappes vaak nog een stuk zwaarder zijn, dus ook meer tijd te verliezen. Zie Giro 2012 en Tour 2011.
Omdat de laatste bergetappe als een 'grote' finale wordt weggezet, sparen de toppers zich hiervoor, omdat daar ook de meeste tijd te verliezen valt.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 05 jun 2012 13:47

wasbeer2006 schreef: Daarnaast dan zie ik van der Broecke (of hoe heet die fransman :) , niet Voeckler), wel weer meerijden.
Rolland?

Ik heb verder geen verwachtingen. Ik hoop dat Mollema, Gesink maar ook Poels en Ruijgh zich goed kunnen manifesteren. Als er weer een echte Nederlander, dus niet een buitenlander in dienst van ;), een tour etappe mag winnen dan gaat de vlag uit!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Olaandico
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 okt 2011 19:48

Olaandico 06 jun 2012 23:52

Gesink: Gelderland
Mollema: Groningen
Kruiswijk: Brabant
Poels en Ruijgh: Limburg
Hoogerland: Zeeland

Ik denk dat het niet echt een Tour voor de Hollanders wordt dit jaar ;)

huibm
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 jan 2011 18:30

huibm 07 jun 2012 08:55

Ik zou zelfs belgie bij holland betrekken als ik de fantastische rit van Thomas de Gendt zie in de Giro. Laat ze gewoon is wat doen waardoor mijn hart sneller gaat kloppen. Liever lekker aanvallen en lef tonen, dan blijven zitten en de laatste kilometer niet mee kunnen
Be Blessed with my bik

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 jun 2012 10:36

Rabo komt trouwens met een interessante ploeg naar de Ronde van Zwitserland

131 Robert Gesink (Ned)
132 Matti Breschel (Den)
133 Steven Kruijswijk (Ned)
134 Bauke Mollema (Ned)
135 Grischa Niermann (Ger)
136 Laurens Ten Dam (Ned)
137 Tom Jelte Slagter (Ned)
138 Maarten Wynants (Bel)

Eens zien hoe de krachtsverhoudingen liggen in de voorbereiding op de Tour.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 jun 2012 13:32

Naar ik me herinner deden die Nederlandse Rabo-jongens het vorig jaar ook heel goed in de Ronde van Zwitserland, met drie man in de top-10: laten ze daar dan zeker ook een hoofddoel van maken! Want Zwitserland zien als 'slechts' een voorbereiding op een Tour de France waarin echte resultaten dan toch blijken uit te blijven, dat is een beetje zoals Boom die steeds roept dat Parijs-Roubaix zijn koers is, en er daar dan niks van bakt.
Mij lijkt alvast dat Rabo ook dit jaar wel goed gewapend is om in een koers als Zwitserland een rol van betekenis te spelen, en zoals het oude Vlaamse spreekwoord zegt: wie het kleine niet begeert, is het grote niet weerd...
Overigens, iemand een idee waar de TdS dit jaar ergens op TV te zien is? Sporza zendt hem alvast niet uit... :cry:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie