Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 19 jun 2012 21:11

@amibo
Dan beginnen wij maar vast zonder mio nederland.
Loopt je Mio elke keer vast als je uitzoomt?
Ik heb zelf ook wel eens een vastloper gehad maar het probleem doet zich bij mij nauwelijks nog voor. Je moet af en toe wel even geduld hebben, dan lijkt ie vast te lopen maar komt dan toch na een minuutje weer tot leven.

MannekePis
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:18

MannekePis 19 jun 2012 22:39

Ik heb net een Mio 300 europa en hij verteld mij bij het proberen in te stellen van een te navigeren route (met auto of fiets) doodleuk dat routeplanning niet mogelijk is......pffffff Jezus je koopt toch zon ding van 350 euro op de hoop dat ie werkt niet???...BUMMER ik ruil m maar weer in denk ik,....

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 19 jun 2012 23:26

MannekePis schreef:Ik heb net een Mio 300 europa en hij verteld mij bij het proberen in te stellen van een te navigeren route (met auto of fiets) doodleuk dat routeplanning niet mogelijk is......pffffff Jezus je koopt toch zon ding van 350 euro op de hoop dat ie werkt niet???...BUMMER ik ruil m maar weer in denk ik,....
Bedoel je de routeplanning van een surprise me? Dat geeft bij mij ook problemen afhankelijk van de plaats waar ik ben. Vanuit mijn werk, 10 km van mijn woonplaats, doet ie het prima. Bij mij thuis doet ie moeilijk. Je kan natuurlijk altijd een tochtje uitzetten met de mioshare of andere software. Dat werkt prima. Maar ik ben het met je eens: de surprise me zou toch de knaller van dit apparaat moeten zijn! Hopelijk wordt dit probleem bij een volgende update opgelost.

Magic 10
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2012 10:51

Magic 10 20 jun 2012 11:19

Waar juist moet ik het GPX bestand van de route zetten op de MIO , in DATA dat weet ik wel maar gewoon erbij of bij profiel en moet je eerst het bestand ergens zetten op jou PC of mag dit direct van de site op de GPS tja lijk misschien simpel voor jullie maar ik ben een Belgische leek daar in :-)

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 20 jun 2012 12:57

Magic 10 schreef:Waar juist moet ik het GPX bestand van de route zetten op de MIO , in DATA dat weet ik wel maar gewoon erbij of bij profiel en moet je eerst het bestand ergens zetten op jou PC of mag dit direct van de site op de GPS tja lijk misschien simpel voor jullie maar ik ben een Belgische leek daar in :-)
Je hoeft je GPX bestand niet eerst op je pc te zetten (doe ik zelf wel om een beetje overzicht te houden). Inderdaad op je mio data en dan onder tracks.
Als je de route hebt uitgestippeld met de Mioshare software dan zet dat programma je route vanzelf op de juiste plek op je Mio-data. Bij mij is dat dus steeds onder tracks. Je geschiedenis (als je routes hebt "opgenomen") komt te staan onder je profile.
Succes!

MioCyclo
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 jun 2012 12:19

MioCyclo 20 jun 2012 14:43

Beste Fiets.nl forum leden, per heden is Mio Nederland ook aanwezig op dit Mio Cyclo forum. Ook via onze Facebook pagina http://www.facebook.com/mionederland" onclick="window.open(this.href);return false; geven wij onze fans de laatste informatie over de Mio Cyclo Serie, customer support
en nuttige informatie over fietsen in het algemeen.

De afdeling R&D is momenteel bezig met een grote en gratis software update, welke gepland staat voor juli. Alle reeds ontvangen feedback worden door ons verwerkt en meegenomen in de technische optimalisatie van het systeem. Wij dan ook erg blij met dit forum en alle opmerkingen en wij laten weten wanneer de update beschikbaar zal zijn.

Het probleem omtrent het vastlopen wanneer je inzoomt wordt momenteel onderzocht en zal waarschijnlijk in de eerst volgende update verholpen zijn. Voor wat betreft het niet kunnen vinden van een track kunnen wij in ieder geval adviseren om het toestel
opnieuw te kalibreren. Daarnaast is het in huis bijna niet mogelijk om een goed GPS-signaal te krijgen. Routes instellen en zoeken op het toestel kun je dan ook het beste buiten doen of via MioShare. Wij onderzoeken momenteel of er verbeteringen mogelijk zijn.

Nogmaals willen wij iedereen hartelijk danken voor de feedback. Zo kunnen we gezamenlijk werken aan verbeteringen om
nog meer plezier te beleven aan de Mio Cyclo.

amibo
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2012 12:49

amibo 20 jun 2012 15:41

Welkom op dit forum Afbeelding

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 20 jun 2012 21:10

Heel goed dat MIo Nederland zelf nu ook aan dit forum deelneemt. Is naar mijn mening makkelijker direct communiceren dan facebook, waar ik toch al geen fan van ben, maar dat geheel terzijde.
Ik ben nu al erg benieuwd naar de update die Mio voor juli aankondigt. Kan alleen maar nog mooier worden!!
Wordt de Mio share software dan ook meteen meegenomen? Als ik dat vergelijk met bijv. ridewithgps is er nog wel een slag te maken.

amibo
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2012 12:49

amibo 20 jun 2012 22:02

Ik hoop dat de update straks voorkomt dat mijn exemplaar weer crasht...want het kan ook exemplarisch zijn.

bianchi-bob
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 feb 2012 20:18

bianchi-bob 21 jun 2012 19:33

Ik ben ook van plan om een fiets GPS te kopen. Tot hiertoe gebruikte ik steeds Polar horloges om
men trainingen op te volgen (huidig model F11). Maar omdat ik stees minder ga lopen, wil ik een
echt fiets-toestel. Ik twijfel tussen een Polar CS500+Cad, maar dan heb je geen GPS-functies.
Ik zou de GPS-functies vooral gebruiken om routes van toertochten van het internet te plukken
en deze dan te laden in het toestel, en dan zo de toertocht zelf te rijden indien ik op de dag van de
organisatie niet zou kunnen en voor tochtjes als ik ergens op weekend ben en daar een tochtje wil rijden.
Ik twijfel voor de GPS-toestel tussen de Bryton rider 50T ef Mio Cycle 305. Ik heb begrepen van
de fietswinkel waar ik al eens informatie ben gaan vragen dat de Mio reeds topografische kaarten
aan boord heeft (standaard benelux, en tegen een kleine betaling uitbreiding naar europa). Voorts
leek het me dat Mio makkelijker te bedienen was. De prijs van beide toestellen zou in elkaars buurt liggen?

Kan ik routes aangemaakt via GPSies makkelijk laden in het toestel? En zijn de standaard meegeleverde kaarten
goed te gebruiken om op straat-niveau te navigeren? Ik zou het enkel op de race-fiets gebruiken.

Iemand die beide toestellen goed kan vergelijken en mij wat advies geven?

Alle info is welkom, want ik wil de knoop de komende weken doorhakken (volgende
week wordt men vakantiegeld gestort :D )

d_jokke
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 25 jan 2008 20:47

d_jokke 21 jun 2012 19:49

ook nog iets dat zou moeten verbeterd worden door een update: de berekening van de calorieën.

Ik ben zondag met de club 3u gaan fietsen en had 4370 kcal!!!
Dit kan toch niet; met mijn polar kom ik gewoonlijk aan een 1800 kcal.

Het rare is dat je bij profiel alleen je geboortedatum, gewicht en geslacht kunt ingeven.
Ik denk dat lengte ook een essentiel gegeven is voor het berekenen van het aantal calorieën?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jun 2012 20:32

Caloriebereking is onbetrouwbaar, ongeacht het apparaat.

Plaats reactie