Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

basher
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jul 2012 08:59

basher 02 jul 2012 13:32

jansen01 schreef:
basher schreef:De huidige technieken en media maken het mogelijk om op een product te lanceren en dat vervolgens op basis van "customer feedback" op een interactieve wijze door te ontwikkelen. Ik vind dat een teken van lef en gebuikmaken van de mogelijkheden van deze tijd.
Daar kent men ten eerste een R&D afdeling voor, ten tweede kennen veel producenten een gebruikerspanel. Leuk dat je reacties geeft op het artikel, maar dit is te allen tijde een taak van de producent. Ik vind het dus een teken van zwakte én gebruik maken van de lage drempel van internet: goedkoop.
Iedereen kan daar natuurlijk zijn eigen mening over hebben. Persoonlijk kan ik mij goed vinden in deze aanpak, maar nogmaals MIO zal de verwachting nog wel moeten waarmaken door regelmatig verbeteringen door te voeren.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 02 jul 2012 13:52

De Edge 800 was natuurlijk ook niet het eerste toestel van Garmin, het aantal pagina's met vragen en opmerkingen over de 705 is niet bij te houden. En de houdertjes van de 705's braken bij bosjes. De 705 was veel minder af als de Mio ;-).

Moet zeggen dat ik geen enkel probleem heb met het houdertje van de Mio. Weightweenies veilen aan alles hé :mrgreen:

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 02 jul 2012 15:59

Ik ben geen weightweenie, weet niet eens wat het is al kan ik wel raden. Was over de tieraps best tevreden maar met een toeclipriempje is de zaak nog vaster aan te trekken, en hij is verwisselbaar. Mio heeft wel aangegeven op dit forum te participeren maar ik vind het vanuit die hoek erg stil.
Mij is ook wel eens opgevallen dat de datum van een ritregistratie niet klopt ( toch een bug??)

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 02 jul 2012 18:07

De enige 'schrik' die ik heb met het houdertje is of die het gewicht gaat kunnen houden. Het toestel is toch vrij zwaar vergeleken met de Garmin's, en daar braken ze al geregeld.
Datum rit klopt bij mij wel, heb wel eens gehad dat de datum plots helemaal naar een andere dag was gesprongen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jul 2012 18:22

jansen01 schreef:
basher schreef:De huidige technieken en media maken het mogelijk om op een product te lanceren en dat vervolgens op basis van "customer feedback" op een interactieve wijze door te ontwikkelen. Ik vind dat een teken van lef en gebuikmaken van de mogelijkheden van deze tijd.
Daar kent men ten eerste een R&D afdeling voor, ten tweede kennen veel producenten een gebruikerspanel. Leuk dat je reacties geeft op het artikel, maar dit is te allen tijde een taak van de producent. Ik vind het dus een teken van zwakte én gebruik maken van de lage drempel van internet: goedkoop.
+1, als ze de apparaten nu voor de helft van 't geld hadden verkocht met de mededeling dat ze nog aan 't onwikkelen zijn was het een ander verhaal geweest. Nu is de consument beta tester aan 't spelen voor de hoofdprijs.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

basher
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jul 2012 08:59

basher 02 jul 2012 20:51

Mio heeft wel aangegeven op dit forum te participeren maar ik vind het vanuit die hoek erg stil.
Als ze de apparaten nu voor de helft van 't geld hadden verkocht met de mededeling dat ze nog aan 't onwikkelen zijn was het een ander verhaal geweest. Nu is de consument beta tester aan 't spelen voor de hoofdprijs.
Valide punten Bobels & amclassic-fan!

Het datum "probleem" is bij mij nu opgelost en reproduceerbaar. Als je de datum wijzigd neemt het systeem deze pas over nadat je hem opnieuw opstart.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 02 jul 2012 22:45

Mijn eerste indruk (ik heb een 300) is dat het een product is dat de grenzen van het mogelijke opzoekt. Dat zou je ook kunnen afleiden uit het gegeven dat de Bryton, de Mio en de Garmin eigenlijk heel verschillende producten zijn. Bij mij rammelt de software ook; ik ben er nog niet zeker van dat het helemaal de schuld van Mio is. In alles heb ik het idee dat de Cyclo in de eerste plaats is ontwikkeld voor vutters op electrische fietsen. Het ding is ook eigenlijk te groot en log voor op een race-stuur. Als je speelgoed voor trainingsdoeleinden zoekt zou ik voor de concurenten gaan. Alles in overweging genomen - met zo'n schotel op mijn stuur - heb ik echt plezier van de Mio.

bianchi-bob
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 feb 2012 20:18

bianchi-bob 03 jul 2012 21:17

Heb vandaag mijn bestelde Mio Cyclo305 kunnen gaan afhalen bij de dealer (kreeg 10% korting omdat
ik bij een bepaald bedrijf werk :D, mooi meegenomen).
De inhoud van de doos eens doorgenomen, dan het toestel even laten opladen
en eens door de menustructuur gegaan. Vervolgens de MioShare_Setup.exe laten
lopen (mijn Norton beveiligingssoftware wou dat ding eraf gooien, maar ik heb
hem wijs kunnen maken dat hij het zaakje wel mocht vertrouwen).

Eerste indruk is dat het toestel wel gebruiksvriendelijk is easy-to-use is,
maar de MioShare software is nog aan de magere kant. Ik heb een track
van de ardennen gevonden en die geladen op mijn account en device. Ook een
track die ik via GPSies had gemaakt kreeg ik vlot op het toestel. Maar vervolgens
heb ik een track gemaakt op de MioShare software, en die op mijn account geladen.
Maar laden op het device lukt niet, geeft steeds de melding download mislukt.

Voor de rest ga ik de komende dagen nog wat meer aan de slag met de software
en dan volgende week eens fietsen met het ding.

Fietsfan100
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2012 14:42

Fietsfan100 05 jul 2012 14:55

De test van Fiets magazine slaat nergens op. Ik heb de Mio al een paar weken en ben er zeer tevreden over. Ok, er kan hier en daar wel nog wat verbeteren, maar ik hoor mijn fiets vrienden met hun Garmin al maanden klagen over hoe moeilijk het te gebruiken is, en dat ze het nog steeds niet exact weten. Hoe zit het daar dan ? Op mijn Mio kan ik eenvoudig elke gpx file uploaden en naar het dichtste of startpunt van die route fietsen, probeer dat maar eens met een Garmin. Ik ben al lang onderweg tegen dat het daar werkt. En zoals ik in dit draadje ook al las, die Surprise Me functie heeft mij zelfs in mijn eigen omgeving al naar mooie onbekende plaatsen gebracht, echt veel gpx files opzoeken en tochten voorbereiden hoef ik niet meer te doen met die functie. Hoe kan die Fiets journalist nu beweren dat hij een temperatuur sensor boven de Surprise Me functie verkiest, het ene heeft niets met het andere te maken. Heeft hij het wel getest ?

Las net ook deze review, de ene journalist is blijkbaar de andere niet.
http://saltlab.blogspot.be/search/label/Mio%20Cyclo" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jul 2012 15:09

Je verwijst naar een blogpost...

Maar goed beetje vreemd dat er in dit topic nogal geklaagd wordt door gebruikers terwijl het volgens jouw een praktisch perfect apparaat is?
Garmin is zeker niet heilig en kan nog zeer veel verbeteren, zowel qua hardware als software. Maar dankzij bijv de handleidingen geschreven door Havana zegt 't meer over je vrienden dan over de Garmin.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 05 jul 2012 18:09

Volgens mij moeten we niet steeds de garmin tegenover de mio zetten. Ze hebben ongetwijfeld allebei hun voors en tegens. Zoek zelf wat het beste bij jou past. Feit is dat de Mio echt gebruiksvriendelijk is, dat hebben de gebruikers in dit forum wel onderbouwd. Het zegt toch wel iets dat een Forumlid (havana) eerst handleidingen moet schrijven voordat veel garmingebruikers het snappen.
Ondanks alle kritische noten, ook van mijzelf, word ik steeds enthousiaster over de mio. Moest deze week voor mijn werk verschillende keren op de fiets en de mio leidde me echt over leuke, voor de fietser geschikte fietsroutes. Hij omzeilde echt de voor de hand liggende tomtomroutes.
Heb wel een vraag over de hoogtemeter. Die wijkt toch zo nu en dan flink af van de realiteit. Rondom Amsterdam op -52 meter lijkt me iets te ver onder NAP. Heb al opnieuw gecallibreerd maar dat helpt niet. Iemand een tip of moeten we hiermee leven?

MioCyclo
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 jun 2012 12:19

MioCyclo 06 jul 2012 10:18

Mio heeft sinds de lancering van de Mio Cyclo Serie goed geluisterd naar de gebruikers. De afdeling research & development heeft zich gebogen over alle feedback die wij in ontvangst hebben mogen nemen. en per heden is een eerste update beschikbaar via MioShare.

Zodra het toestel wordt aangesloten met MioShare verschijnt er een melding in beeld. Na goedkeuring start de update. Verschijnt deze melding niet dan kan via de knop Update, linksboven in de menubalk van MioShare, gecontroleerd worden op updates. Deze update is gratis.

De aanpassingen op een rij:
• De helderheid van het dashboard is verbeterd. Het scherm is nu beter leesbaar in zonlicht en fel daglicht en het kleuren contrast is daarbij ook verbeterd.
• Verbeterde batterijduur. De batterij wordt minder zwaar belast waardoor er langer gebruik kan
• worden gemaakt van het apparaat zonder adapter.
Alle geïmporteerde GPX-bestand worden nu herkend door MioShare.
• GPX-bestanden met accenten in de naam worden nu herkend door Mio Cyclo
• De namen van functies zijn verbeterd. De woorden zijn beter vertaald per taalkeuze en afkortingen zijn verduidelijkt.
• Verder zijn er diverse kleine aanpassingen gedaan waardoor de software nog gemakkelijker is in gebruik.

Mio blijft continu werken aan de gebruiksvriendelijkheid van de Mio Cyclo 300 en Cyclo 305 HC en zal regelmatig updates verzorgen. De eerstvolgende update is gepland voor de maand augustus.

Via http://www.facebook.com/mionederland" onclick="window.open(this.href);return false; houden wij onze klanten op de hoogte van de laatste
ontwikkelingen en geven we feedback op technische vragen. Ook is feedback over onze
producten erg welkom.

Plaats reactie