Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Vetta

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 09 jun 2012 10:01

Even een klein rondje gemaakt voor eens wat "mooie" foto's......

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
YFood !!!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jun 2012 10:32

Naar mijn mening bewijzen jouw foto's weer eens dat Antonio echt een ongekende prijs/kwaliteitsverhouding heeft.

En je oranje fiets is precies op tijd klaar voor het EK ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 09 jun 2012 11:40

timo2.0 schreef:Naar mijn mening bewijzen jouw foto's weer eens dat Antonio echt een ongekende prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
Gedeeltelijk met je eens, standaard vind ik de Vetta niet zo........ Maar je moet zelf durven, kost veel tijd en moeite en dan kun je tegen relatief gunstige prijs iets zeer moois maken dat voor jou uniek is.

Bij het maken van de foto's eens lekker gefietst op de Vetta, en ik moet zeggen zonder overdrijven dat het ding lekker licht aanvoelt en een goede respons geeft. Morgen eens 'echt' gaan fietsen met de Vetta en dan kunnen we een beter oordeel geven.
YFood !!!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jun 2012 11:51

Klopt, zijn lakwerk schijnt bijvoorbeeld ook niet altijd top te zijn (maar dat weet ik niet uit eigen ervaring). Maar aan de andere kant, als je weet wat je wil kan hij echt alles voor je maken uit staal, alu of titanium. Ik denk dat veel mensen het merk niet kennen of passeren omdat de bekendere merknamen meer aanspreken. Maar als ik bijvoorbeeld moest kiezen tussen een Cinelli XCr in een standaardmaat of een handgemaakt maatframe uit diezelfde Columbus XCr buizen voor de helft van de prijs dan weet ik het wel.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 09 jun 2012 12:31

havana schreef: Oh ja, ik weet nog wel een mooie zadelpen voor deze brommer.... wat dacht je van een Campagnolo Record ?
Of een FSA K-Force light SB25 zonder decals.
Ook heel erg klassiek, goed en puur.

P.S.: prachtige foto's, Cees. Zit inmiddels stiekem te dagdromen over een Vetta XCr......
Afbeelding

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 09 jun 2012 12:47

timo2.0 schreef:Klopt, zijn lakwerk schijnt bijvoorbeeld ook niet altijd top te zijn (maar dat weet ik niet uit eigen ervaring).
Lakwerk moet jezelf doen, heb een vriend waar ik dat mee samen doe hij heeft de beschikking over een spuitcabine en het is zijn dagelijks werk.

Hij vond het erg leuk om te doen maar het is niet zo eenvoudig als het lijkt........die streepjes had ie koppijn van gekregen ;)

Binnenkort maar eens naar Antonio gaan om eea te bespreken, lijkt me leuk om iets op te zetten binnen het concept dat ik in gedachte heb !!!
YFood !!!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jun 2012 12:53

Voor spuitwerk ga ik uiteindelijk altijd naar m'n vertrouwede adres, al mag m'n Merlin opnieuw gespoten worden en in een ander kleurtje. Blijkbaar pakt glanszwart (eerste versie) veel beter op titanium dan mat wit (huidige kleur) want die laatste bladdert al af als je ernaar kijkt. Maar dit terzijde, kun je al een tipje van des sluier oplichten waaraan je denkt qua speciale wensen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 09 jun 2012 13:07

Speciale wensen zullen vooral in uitdrukking komen in het spuitwerk, dat compleet customized wordt geleverd waardoor de fiets een uniek geheel is. Daarnaast kun je niet alleen je buizen set kiezen maar ook de verbindingen zoals de achter padden, bb, headtube en noem maar op.

Stuur en stuurpen kunnen ook naar keuze gespoten worden, in principe kan alles gespoten worden....

En uiteraard is het frame precies jou maat en niet iets wat standaard uit de mal rolt of in China in elkaar gelast is geworden ;)
YFood !!!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jun 2012 13:17

Daar gaat het mij uiteindelijk ook om, iets unieks dat precies aan mijn eisen en wensen voldoet. Misschien moet ik toch maar eens op Italiaanse les om de communicatie met Antonio te bevorderen :)

Komende week komend ede laatste onderdelen voor Corine's fietsen en zodra die in elkaar zijn gezet zal ik weer wat fotootjes posten
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

delsol
Forum-lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 09 jun 2012 18:59

timo2.0 schreef:Klopt, zijn lakwerk schijnt bijvoorbeeld ook niet altijd top te zijn (maar dat weet ik niet uit eigen ervaring). Maar aan de andere kant, als je weet wat je wil kan hij echt alles voor je maken uit staal, alu of titanium. Ik denk dat veel mensen het merk niet kennen of passeren omdat de bekendere merknamen meer aanspreken. Maar als ik bijvoorbeeld moest kiezen tussen een Cinelli XCr in een standaardmaat of een handgemaakt maatframe uit diezelfde Columbus XCr buizen voor de helft van de prijs dan weet ik het wel.
Het lakwerk bij mij is wel oke,het is geen topwerk zoals bij BCP.
Voor € 410 voor een maatframe inlc.vork hoor je mij niet klagen.

Btw.Niemand anders hier op het forum met een Vetta.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jun 2012 19:04

Ben ik met je eens, maar als je bedenkt dat je bij de duurste frames ook dat lakwerk krijgt dan stuur je 'm toch liever naar BCP. Anyway, ik zit zelf ook al een tijdje te broeden op een frame dat Antonio voor mij mag bouwen maar de details uitwerken is nog even werk. Een impressie...

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

delsol
Forum-lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 09 jun 2012 20:23

ISP??
Net zoals de English frames.

Plaats reactie