Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 21 sep 2014 10:22

Wat een gemiep over KOM's. Ga dan lekker koersen rijden om je te meten met anderen. Als je daar dan uitslagen rijdt doe je er enigszins toe.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 sep 2014 10:47

RMB schreef:[quote="RVV"Daar komt veloviewer toch wel met een mooie tool de Veloviewer score om de hoek kijken. Waarbij het aantal deelnemers per segment word meegewogen.
Maar daar ga je nooit hoog komen als je voornamelijk segmenten van 50man fietst toch? Of je moet er daar natuurlijk 100 van hebben, en overal kom zijn, dan zit je op 98 ofzo?
Dan zit je hier in Limburg veel beter, ik heb een veloviewer score van 98.4 maar heb bepaald niet veel Koms en zeker geen aansprekende. Ik rij wel veel over stukken waar meer dan 5000 man rijden en heb zelfs hier en daar een gelukkige Kom. Eigenlijk zouden ze de zwaarte van het segment in de Veloviewer score moeten meenemen. Ik haal in ieder geval meer score met mijn 2e plaats brug Elsloo dan iemand anders met zijn 3e plaats Mt Ventoux.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 sep 2014 11:27

vincent75 schreef:Wat een gemiep over KOM's. Ga dan lekker koersen rijden om je te meten met anderen. Als je daar dan uitslagen rijdt doe je er enigszins toe.

Kijk dit vind ik nou weer een onzin opmerking. Ten eerste ben ik geen wielrenner. Koersen/peloton/wielerbaan/wielervereniging etc etc moet ik echt helemaal niets van hebben.

Ik vind fietsen leuk, veel en snel fietsen waar ik Strava voor gebruik als meetinstrument. Segmenten en KOM's zijn gewoon een motiverend aspect.

Overigens doe ik volgende week mee aan de monstertijdrit (122 km) in Almere. Dan is het wel meten met anderen in gelijke omstandigheden. Zo goed?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 sep 2014 11:40

vincent75 schreef:Wat een gemiep over KOM's. Ga dan lekker koersen rijden om je te meten met anderen. Als je daar dan uitslagen rijdt doe je er enigszins toe.
Want? Het staat iedereen vrij om de competitie te zoeken die hij zelf wil voeren toch? Doet een top tien klassering op de keutenberg er minder toe dan een podiumplek bij een rondje rond de kerk in één of andere amateurklasse? Als je het met de profs vergelijkt gaat het beiden nergens over natuurlijk (alhoewel steeds meer profs een strava account hebben). Vind je strava niks, doe er dan niet aan mee, maar pas een beetje op met anderen de maat te nemen alsjeblieft...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Hikatomb
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 apr 2014 11:11

Hikatomb 22 sep 2014 10:30

Kort vraagje; kan je een opgenomen Strava activiteit nog aanpassen? Deze is met een mobile device opgenomen en direct geupload bij Strava. Ik heb gisteren de Dam tot Dam 145km gefietst, maar helaas is Strava op 128km blijven steken. Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 sep 2014 10:35

Je kunt in Strava wel de eindjes van je rit afknippen, maar als er een deel niet gelogd is, is dat meestal ook echt niet gelogd. Waarschijnlijk pech dus.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 22 sep 2014 10:44

@Hikaqtomb; als je het andere deel ook heb gelogd maar met 2 losse bestanden zit kan je deze via http://joewein.net/bike/gpxmerge/gpxmerge.htm aan elkaar plakken. Maar zo te lezen is dat bij jou niet het geval?
Afbeelding

Hikatomb
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 apr 2014 11:11

Hikatomb 22 sep 2014 11:43

Nee, ik heb maar 1 bestand. Wat ik raar vind is dat hij gestopt is en ik heb hem expres geen één keer gepauzeerd. Wel balen zeg. Ik had ook de Gran Fondo challenge voor 130km deze maand en nu kom ik hier 1,4km voor tekort. Ach, ik weet zelf dat ik het wel heb gefietst.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 22 sep 2014 12:37

Misschien opnieuw uploaden ? Zondags gebeuren er wel vaker gekke dingen vanwege de drukte op de servers.
older Budweiser

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 sep 2014 12:41

Als 'ie eenmaal geupload/gesynchroniseerd is vanaf je telefoon kun je dat toch niet nog een keer doen?

O.a. om die reden gebruikte ik liever GPSlogger (Android) dan de Strava app, dan heb ik tenminste zelf controle over mijn eigen gpx'en.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 22 sep 2014 12:50

Hikatomb schreef:Nee, ik heb maar 1 bestand. Wat ik raar vind is dat hij gestopt is en ik heb hem expres geen één keer gepauzeerd. Wel balen zeg. Ik had ook de Gran Fondo challenge voor 130km deze maand en nu kom ik hier 1,4km voor tekort. Ach, ik weet zelf dat ik het wel heb gefietst.
Met GPX_Editor de gestopte Strava file inladen, vervolgens de ontbrekende gegevens - datapunten - als een tweede file uitzetten en deze tweede file apart wegsaven. Daarna de beide files via de eerder genoemde link mergen, wegsaven en vervolgens in Strava uploaden. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 22 sep 2014 12:51

Hij had het over een `mobile device`, dus misschien geen strava app.

Als ie eenmaal gesyncd is kan het inderdaad niet nog een keer. Met mijn Edge800 heb ik daar geen last van en als alternatief heb ik Wahoo Fitness op de iphone. Die kan ook lokaal opslaan.
Verbeterpuntje voor Strava ...

"Orlok: +1, die kende ik nog niet. Wel fraude-gevoelig denk ik ?
older Budweiser

Plaats reactie