Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 19 jul 2012 18:45

Wel weer makkelijk om zo de verantwoordelijkheid van het eigen idiote gedrag af te schuiven. Overigens heeft strava inderdaad ook op mij hetzelfde effect als bij jou, waar ik me voorheen nauwelijks met snelheid bezighield probeer ik nu met enige regelmaat een mooie klassering op het leaderboard te bemachtigen. Dit soort acties doe ik dan wel enkel op redelijk verkeersluwe wegen, ik heb geen behoefte om me asociaal en roekeloos te gedragen.
Afbeelding

dave73nl
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 30 jul 2010 15:56
Locatie: Tilburg

dave73nl 20 jul 2012 14:27

Ik ben eigenlijk benieuwd of je ook gecombineerde info kunt uploaden. Voorbeeld. Ik log mijn routes altijd met Endomondo en heb een Rox 9 voor hartslag en cadans. Is het ook mogelijk om deze info upteloaden of kan het alleen met de Strava app?
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 21 jul 2012 18:54

dave73nl schreef:Ik ben eigenlijk benieuwd of je ook gecombineerde info kunt uploaden. Voorbeeld. Ik log mijn routes altijd met Endomondo en heb een Rox 9 voor hartslag en cadans. Is het ook mogelijk om deze info upteloaden of kan het alleen met de Strava app?
http://strava.zendesk.com/entries/20927 ... ed-devices

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 22 jul 2012 15:47

dave73nl schreef:Ik ben eigenlijk benieuwd of je ook gecombineerde info kunt uploaden. Voorbeeld. Ik log mijn routes altijd met Endomondo en heb een Rox 9 voor hartslag en cadans. Is het ook mogelijk om deze info upteloaden of kan het alleen met de Strava app?
Kan niet. Rox produceert naar mijn weten geen gestandaardiseerde output dus kun je de logdata alleen maar zichtbaar maken in de Sigma software.

eelcoz

eelcoz 24 jul 2012 10:25

amclassic-fan schreef:Ik heb me een paar weken geleden ook eens geregistreerd en wat ritjes geupload. Ik verbaasde me over de grote chaos aan stroken bij langere klimmen, maar bovenal wat er aan levensgevaarlijke segmenten ingezet zijn. Mensen die dwars door Enschede een segment toevoegen en gezien de data daar vollebak gaan rijden. Op de afdaling van de Petit Ballon bleek ik 2e te zijn. Daar heb ik wel redelijk rap naar beneden gereden (wel zonder enige vorm van risico's te nemen), vraag me af hoe iemand anders daar 40 seconde sneller naar beneden heeft gereden.
Dit postte Oege Hiddema op Wielertoerist:
El Escalador schreef: Toch denk ik dat Strava er verstandig aan doet om het niet mogelijk te maken segmenten aan te kunnen maken op afdalingen, om sommige gekken tegen zichzelf in bescherming te nemen. Softwarematig is dat vrij eenvoudig in te bouwen.
Zit wel wat in, wat mij betreft. Uiteindelijk heeft iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid, maar sommige gekken moet je misschien tegen zichzelf (en de maatschappij tegen hen) beschermen.

Luuk_vd
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2011 17:43

Luuk_vd 24 jul 2012 12:39

Als ik stukjes bij mij in de buurt bekijk, waar de gemiddelde snelheid over het segment 37km/h is, een heel stuk open polderweg, maar het laatste stuk gaat een woonwijk is, over een kruispunt. om dat te 'breken' moet je dus risico's nemen. ik vermijd dat liever..
een ander stuk is een fietspad, waar de KOM op 45km/h gemiddeld staat.. een drukke weg op een zomerdag..

ik vind het heel leuk, maar ben bang dat er ook mensen zijn die hun verantwoording niet kunnen nemen en zodoende teveel risico's gaan nemen..
Trek Madone 5.2 Aero - SRAM RED - Mavic Cosmic SL
Giant TCR Comp 2 - SRAM Force - Mavic Cosmic Elite

blik
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 mei 2008 11:35

blik 26 jul 2012 16:20

apexrider schreef:Wel weer makkelijk om zo de verantwoordelijkheid van het eigen idiote gedrag af te schuiven. Overigens heeft strava inderdaad ook op mij hetzelfde effect als bij jou, waar ik me voorheen nauwelijks met snelheid bezighield probeer ik nu met enige regelmaat een mooie klassering op het leaderboard te bemachtigen. Dit soort acties doe ik dan wel enkel op redelijk verkeersluwe wegen, ik heb geen behoefte om me asociaal en roekeloos te gedragen.
Ik vind KOM worden op een compleet recht stuk ook redelijk onzinnig. Als je met wind mee met een pelotonnetje meefietst heb je veel eerder een snellere tijd dan als je het alleen doet. Alleen voor de klimmetjes is het leuk. Ik merk overigens ook dat ik sneller heuvelop probeer te rijden vanwege Strava, mooie manier van interval doen :)

CoenT86
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:47

CoenT86 30 jul 2012 22:35

wie weet waar op strava ik m'n hartslag kan vinden?!
ik heb zojuist mijn eerste training gelogd nadat ik me heb aangemeld, alleen vind ik nergens in een schema/diagrammetje m'n hartslag weer...
Racefietsblog.nl

MarcoV
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 sep 2011 18:59
Locatie: Beverwijk

MarcoV 30 jul 2012 23:08

Op de ritpagina staat onderaan de hoogtegrafiek met daarin de eventuele segmenten waar je over bent gereden, daarboven kan je op de knop performance klikken en zie je een snelheids/hoogte grafiek staan, en daarboven staan verschillende checkboxen waar je snelheid/hoogte/hartslag/cadans/vermogen mee kan laten zien of verbergen.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 31 jul 2012 07:52

blik schreef: Ik vind KOM worden op een compleet recht stuk ook redelijk onzinnig. Als je met wind mee met een pelotonnetje meefietst heb je veel eerder een snellere tijd dan als je het alleen doet. Alleen voor de klimmetjes is het leuk. Ik merk overigens ook dat ik sneller heuvelop probeer te rijden vanwege Strava, mooie manier van interval doen :)
Een compleet vlak stuk weg bedoel je?
Bij niet al te steile klimmen in Nederland (dus alles minder steil dan bijvoorbeeld een Eyserbosweg of Keutenberg) heb je al snel een aardig voordeel van een groep en wind mee.
Wat mij betreft zijn vlakke segmenten, zeker als ze veilig en overzichtelijk zijn ook een leuke toevoeging. Je hoeft ook niet naar anderen te kijken (dat redt je net als bergop toch niet), je kunt ook je eigen tijd proberen te verbeteren.

CoenT86
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:47

CoenT86 31 jul 2012 09:16

MarcoV schreef:Op de ritpagina staat onderaan de hoogtegrafiek met daarin de eventuele segmenten waar je over bent gereden, daarboven kan je op de knop performance klikken en zie je een snelheids/hoogte grafiek staan, en daarboven staan verschillende checkboxen waar je snelheid/hoogte/hartslag/cadans/vermogen mee kan laten zien of verbergen.
Bij mij staan daar alleen Elevation, power en speed..
Ik fiets wel met hr-band en in garmin connect is mijn hr wel zichtbaar?!
Racefietsblog.nl

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 31 jul 2012 09:28

als ik de gpx file van m'n Bryton upload krijg ik ook geen hartslaginfo mee in Strava.
jammer.

Leuk idee, dat Strava.
sinds ik het gebruik rij ik wat vaker wisseltempo, voelt goed.
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

Plaats reactie