Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 01 nov 2022 10:03

Krijg regelmatig KOM afgepakt melding langs autoweg waar ze dan kom afpakken met 80km/u+
Zoiets zou je er toch makkelijk tussenuit kunnen filteren. (als je dan naar rit kijkt zie je vaak mtb rondje in de duinen en daarna met de auto naar huis en vergeten strava uit te zetten.

Maar zou niet handig zijn als je de rit zelf niet meer kan zien.
Oftewel als je op je privacy gesteld bent doe je wat mij betreft niet mee voor de top10.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 01 nov 2022 21:59

Het herleiden van jouw exacte woonadres ondanks de privacyzone werkt toch alleen als je woont in een hutje op de hei en niet in een gemiddelde woonwijk in NL? Hoe weten ze nu bij welk huis ze precies zouden moeten zijn. Je hoeft ook je activiteit niet exact te starten en te stoppen bij je voordeur. Een paar (100) meter verder maakt voor de activiteit echt niet uit en is wellicht ook beter voor je gemiddelde. ;-) Zeker als je ook nog elke keer op verschillende locaties stopt en start wordt het lastig. Of je moet op en/of buiten Strava ook nog pronken met je mooie fiets(en), dan maakt het de zoektocht mss wel waard.

Daarnaast wordt wat mij betreft een echte KOM/QOM nog steeds gereden op een klim (mountain). Op het vlakke zijn er teveel mogelijkheden om 'vals' te spelen (tijdritfiets, peloton, vrouw samen met man op kop, wind mee, brommer training, elektrische fiets). Flaggen werkt overigens nog steeds bij twijfel.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 01 nov 2022 21:59

Het herleiden van jouw exacte woonadres ondanks de privacyzone werkt toch alleen als je woont in een hutje op de hei en niet in een gemiddelde woonwijk in NL? Hoe weten ze nu bij welk huis ze precies zouden moeten zijn. Je hoeft ook je activiteit niet exact te starten en te stoppen bij je voordeur. Een paar (100) meter verder maakt voor de activiteit echt niet uit en is wellicht ook beter voor je gemiddelde. ;-) Zeker als je ook nog elke keer op verschillende locaties stopt en start wordt het lastig. Of je moet op en/of buiten Strava ook nog pronken met je mooie fiets(en), dan maakt het de zoektocht mss wel waard.

Daarnaast wordt wat mij betreft een echte KOM/QOM nog steeds gereden op een klim (mountain). Op het vlakke zijn er teveel mogelijkheden om 'vals' te spelen (tijdritfiets, peloton, vrouw samen met man op kop, wind mee, brommer training, elektrische fiets). Flaggen werkt overigens nog steeds bij twijfel.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 01 nov 2022 23:21

De privacyzone wordt door Strava ook op een Zwift-rit toegepast 😅
Niet zijken maar reiden !

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 nov 2022 09:21

Goudhaantje schreef: 01 nov 2022 21:59
Daarnaast wordt wat mij betreft een echte KOM/QOM nog steeds gereden op een klim (mountain). Op het vlakke zijn er teveel mogelijkheden om 'vals' te spelen (tijdritfiets, peloton, vrouw samen met man op kop, wind mee, brommer training, elektrische fiets). Flaggen werkt overigens nog steeds bij twijfel.
Dat ben ik wel met je eens, andere kant is het ook leuk met windkracht 6 een paar kommetjes proberen te pakken.
Gewoon leuk als het slecht weer is, heb je toch een soort doel.

Dat het weinig met echte kom heeft te maken eens, maar ook dat is een kunst op het juiste moment iets doen :-).

marsman
Forum-lid
Berichten: 2337
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 02 nov 2022 11:29

Bijna alle KOM's hier in de polder zijn gereden met volle bak wind mee. Maar dat vind ik geen issue, hoor gewoon bij zo'n segment. Rustig wachten tot de wind gunstig staat en dan vlammen.

Overigens kwam ik dit nog bij toeval tegen. Hoe dom kun je zijn als soldaat / legerleiding, maar het geeft wel aan hoe snel dit misloopt: https://www.welingelichtekringen.nl/med ... 62c89dc36b
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 02 nov 2022 13:50

wasbeer2006 schreef: 02 nov 2022 09:21
Goudhaantje schreef: 01 nov 2022 21:59
Daarnaast wordt wat mij betreft een echte KOM/QOM nog steeds gereden op een klim (mountain). Op het vlakke zijn er teveel mogelijkheden om 'vals' te spelen (tijdritfiets, peloton, vrouw samen met man op kop, wind mee, brommer training, elektrische fiets). Flaggen werkt overigens nog steeds bij twijfel.
Dat ben ik wel met je eens, andere kant is het ook leuk met windkracht 6 een paar kommetjes proberen te pakken.
Gewoon leuk als het slecht weer is, heb je toch een soort doel.

Dat het weinig met echte kom heeft te maken eens, maar ook dat is een kunst op het juiste moment iets doen :-).
Met windkracht 6 rijd je een elektrische fiets er ook wel uit. Dat kan dus geen issue zijn.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 nov 2022 14:40

Dat klopt :-) wordt het toch weer eerlijk.

Ebikes zie je vooral op MTB klim segmenten.
Hier in de polder ga je op de racer altijd wel een keer harder met wind mee.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 nov 2022 17:23

Behalve een "opgefokte" Stromer die net geen 89 echte km/u haalt. :)
De eigenaar ervan is dan weer wel zo slim om zijn ritjes niet op Strava te zetten.
Hij houdt het dan ook weer geen uur vol natuurlijk.
I know myself like no one else
Nothing to defend

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 02 nov 2022 17:31

wasbeer2006 schreef: 02 nov 2022 14:40 Ebikes zie je vooral op MTB klim segmenten.
Hier in de Ardennen rijden tal van e-mtb's gewoon op de weg, met alle (Strava -) gevolgen van dien.
Verhuurbedrijven bieden deze aan.
Altijd interessant om AVS van de rit en totaal gereden km eens te bekijken.
Vorige week nog een volslanke dame geflagd die op een relatief korte klim haar plaatsje had veroverd tussen de top 10 van de heren.
Afgelopen zomer zo eentje geflagd die op de côte de Beffe, bij liefhebbers van de Velomediane wel bekend, sneller was dan Greg Van Avermaet in wedstrijd.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 03 nov 2022 10:03

Aangezien ik bij alle segmenten in de onderste 10% sta of terecht kom ben ik blij dat ik mij daarover in elk geval niet druk hoef te maken!
Courir c'est mourir un peu

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 03 dec 2022 12:21

Nu lees ik hier wel eens dat Strava weinig geheugen verbruikt. Vermoedelijk doe ik dan iets fout want na drie jaar zit ik op ruim 16 gig aan opslagruimte verbruikt door Strava.

Is dat uitzonderlijk veel of redelijk normaal? (Ongeveer 4 activiteiten per week: wielrennen, mtb, schaatsen, wandelen. Weinig volgers/gevolgden).
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Plaats reactie