Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 25 mar 2023 21:46

Zie dat het bericht van RoelW al van gisteren was.

Hier vandaag ook een probleempje (met de app): laatste rit niet op het beginblad (‘home’) (tot vanmorgen wel) maar nog wel op mijn pagina met persoonlijke activiteiten (‘jij’).


Zie op ‘alle storingen’ dat er eind van de middag storing was.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Fietsnavigatie
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2023 20:54

Fietsnavigatie 05 apr 2023 17:03

Ligt het trouwens aan mij of komen steeds meer features achter een pay wall te zitten? Zaken die je een aantal jaar geleden gewoon kon bekeken, zijn nu gelockt achter een premium account.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 05 apr 2023 19:47

Fietsnavigatie schreef: 05 apr 2023 17:03 Ligt het trouwens aan mij of komen steeds meer features achter een pay wall te zitten? Zaken die je een aantal jaar geleden gewoon kon bekeken, zijn nu gelockt achter een premium account.
Dat klopt en ligt niet aan jou. Hele goede strategie door Strava.
Je maakt een leuke app, zorgt die "iedereen" deze wilt hebben en biedt het gratis aan. OK, je zorgt voor betalende klanten wat extra opties, maar voor de meesten was de gratis versie voldoende.
Dan komt het punt om te cashen en je verplaatst (groot) aantal features achter de betaalmuur en biedt alleen een uitgeklede gratis versie. Resultaat: Veel betalende Strava gebruikers. Missie geslaagd.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2027
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 05 apr 2023 21:03

En dan in nl 10 euro meer vragen dan in de ons omringende landen.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 06 apr 2023 09:50

En als iedere Garmin gebruiker intensiever gebruik gaat maken van Connect zal die op gegeven moment wellicht ook (deels) betaald moeten worden
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 06 apr 2023 09:53

Dat denk ik niet. Connect is eerder een manier om gebruikers trouw te maken/houden aan Garmin devices. Dat (deels) betalend maken zou contra-productief zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 06 apr 2023 14:40

Ik zou daar niet op durven vertrouwen...
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 apr 2023 19:47

De meeste garmin connect gebruikers hebben al 1 of meer dure garmin apparaatjes, da's heel wat anders dan bij strava….

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 06 apr 2023 22:15

fredmtb-sport schreef: 05 apr 2023 19:47
Fietsnavigatie schreef: 05 apr 2023 17:03 Ligt het trouwens aan mij of komen steeds meer features achter een pay wall te zitten? Zaken die je een aantal jaar geleden gewoon kon bekeken, zijn nu gelockt achter een premium account.
Dat klopt en ligt niet aan jou. Hele goede strategie door Strava.
Je maakt een leuke app, zorgt die "iedereen" deze wilt hebben en biedt het gratis aan. OK, je zorgt voor betalende klanten wat extra opties, maar voor de meesten was de gratis versie voldoende.
Dan komt het punt om te cashen en je verplaatst (groot) aantal features achter de betaalmuur en biedt alleen een uitgeklede gratis versie. Resultaat: Veel betalende Strava gebruikers. Missie geslaagd.
Nee, breng met de nieuwe leden alles naar de beurs, of verkoop het aan X die de laatste functies ook betaald maakt en het abbo met 20% verhoogt. Missie geslaagd.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2027
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 06 apr 2023 22:30

Tegelijkertijd gebruik ik de app bijna dagelijks. En dan mag er ook wel iets tegenover staan.
Beetje jammer alleen dat ik inmiddels al betaal voor Strava, veloviewer en zwift. Misschien nog een keer join erbij en dan heb ik dus al 4 betaalde apps voor het fietsen.

Fietsnavigatie
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2023 20:54

Fietsnavigatie 16 apr 2023 10:11

Weet iemand waarom Strava niet werkt op een telefoon zonder sim kaart? Het enige wat daadwerkelijk nodig is, is toch een GPS en die zit toch op iedere smartphone? Strava heeft geen internet nodig, want opnemen op een mobiel waarbij het internet uit staat, werkt wel gewoon. Dat weet ik uit ervaring. Pas bij het uploaden/opslaan van een rit is internet nodig.

Ik wilde mn rit opnemen met een oude mobiel (daarom geen sim kaart), maar dat werkte totaal niet. De eerste +/- 100 meter nam hij nog iets op, maar daarna totaal niets meer.

Joshua.S
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2023 15:27

Joshua.S 18 apr 2023 16:37

Fietsnavigatie schreef: 16 apr 2023 10:11 Weet iemand waarom Strava niet werkt op een telefoon zonder sim kaart? Het enige wat daadwerkelijk nodig is, is toch een GPS en die zit toch op iedere smartphone? Strava heeft geen internet nodig, want opnemen op een mobiel waarbij het internet uit staat, werkt wel gewoon. Dat weet ik uit ervaring. Pas bij het uploaden/opslaan van een rit is internet nodig.

Ik wilde mn rit opnemen met een oude mobiel (daarom geen sim kaart), maar dat werkte totaal niet. De eerste +/- 100 meter nam hij nog iets op, maar daarna totaal niets meer.
Van de Strava Support pagina:

“Assisted GPS (AGPS) start

Mobile phones take advantage of extra location information to bootstrap GPS initialization. This is called "Assisted GPS" or AGPS and uses information from the mobile phone network's cell towers to provide a rough starting point.

Typically, when using AGPS, a receiver can acquire satellite signals in 10-30 seconds. After the initial acquisition, the GPS receiver uses only the satellite signals and no longer needs assistance from cell tower information to update its location estimates.”

Als je op je mobiel Strava alleen kan gebruiken door ‘locatievoorzieningen’ aan te zetten dan weet je dat het om A-GPS gaat. En A-GPS kan niet zonder sim kaart.

Plaats reactie