Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mei 2020 13:39

Dit forum is gratis en daar wordt ook nog over geklaagd, dat het te traag is, dat er reclame op staat,.....
Wie zou bijvoorbeeld 25 Euro/jaar willen betalen om dit forum in de lucht te kunnen houden en dat het dan sneller is en je geen reclame te zien krijgt?
Zonder betaling mag je dan wel nog vragen stellen/topics openen maar krijg je de reacties niet langer te zien.

Strava is wel snel, heeft een degelijke routebouwer, je kan zien welke ritten vrienden gereden hebben en de rit met 1 muisklik downloaden enzovoort.

Strava heeft het nadeel dat de gratis versie (te?) uitgebreid is dat mensen nu blijkbaar niet willen betalen voor deze service.

Voor niets gaat de zon op.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 19 mei 2020 13:42

Big Data verzamelen en doorverkopen is echter niet voor niets.
En als iets eerst "gratis" was en daarna geld gaat kosten gaan mensen klagen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8339
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 mei 2020 13:50

En zoals @Lcsmet al schreef als het gratis is, mankeert er ook meestal wel iets aan.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 19 mei 2020 13:53

havana schreef: 19 mei 2020 07:12 Routebuilder gebruikte ik toch al nooit. Gebruikt een OSM layout zonder zichtbare fietspaden en stuurt je vaak over onverhard en was daarom voor mij sowieso al onbruikbaar. Projecteren van voorbeeldroutes is ook niet mogelijk.
Routebuilder was jaren beta en gratis.
Nu hebben ze flinke verbeteringen (waar je dus wel soort weg ed kan zien) en is het niet meer gratis.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 19 mei 2020 13:55

Lcsmet schreef: 19 mei 2020 13:39 Dit forum is gratis en daar wordt ook nog over geklaagd, dat het te traag is, dat er reclame op staat,.....
Wie zou bijvoorbeeld 25 Euro/jaar willen betalen om dit forum in de lucht te kunnen houden en dat het dan sneller is en je geen reclame te zien krijgt?
Zonder betaling mag je dan wel nog vragen stellen/topics openen maar krijg je de reacties niet langer te zien.

Strava is wel snel, heeft een degelijke routebouwer, je kan zien welke ritten vrienden gereden hebben en de rit met 1 muisklik downloaden enzovoort.

Strava heeft het nadeel dat de gratis versie (te?) uitgebreid is dat mensen nu blijkbaar niet willen betalen voor deze service.

Voor niets gaat de zon op.
If something is free, you are the product.

Als ik ervoor betaal, gaat Strava dan mijn data niet meer verkopen?
Misschien is de gratis versie van Strava wel te uitgebreid. De enige wensen die ik nu nog heb, zitten ook niet in de betaalde versie.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 19 mei 2020 13:59

Mensen gaan dus de routebuilder missen zo te lezen. Maar zo'n routebuilder wordt toch gratis geleverd door elke fabrikant van GPS fietscomputers als je hun fietscomputer koopt?

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 19 mei 2020 14:07

judise.nl kun je ook routes op bouwen en als tcx exporteren.

Het is gewoon slechte marketing om al je gebruikers eerst iets te laten gebruiken en het dan achter een paywall te stoppen.
Dan voelt het alsof er iets van je wordt afgepakt.
De reactie in de media is dan ook niet; "kijk nu eens wat strava voor gaafs heeft bedacht!" maar: "kijk nu eens wat strava heeft geflikt!"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mei 2020 14:10

judise.nl kun je ook routes op bouwen en als tcx exporteren.
Bovendien kan je met Judise

- Fietspaden worden bij Strava alleen getoond bij heftig inzoomen (en dan nog amper zichtbaar)
- Bij Judise kun je kiezen uit veel meer kaart layouts
- Google streetview modus (V-toets)
- andere routes als voorbeeld gebruiken
- stuurt je veel minder vaak over onverhard als je dat niet wil dan Strava
- enz.

Even voorbeeldje uit mijn eigen buurt. Zo maar een screenshot, kijk even welke fietspaden Strava allemaal niet kent t.o.v. vrijwel alle andere planners. Je ziet ze alleen als je heel sterk inzoomt of de heatmap aanzet (dat is dan wel weer een aardige feature).
Bijlagen
fietspaden.png
Laatst gewijzigd door havana op 19 mei 2020 14:34, 2 keer totaal gewijzigd.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 19 mei 2020 14:25

havana schreef: 19 mei 2020 14:10
judise.nl kun je ook routes op bouwen en als tcx exporteren.
Bovendien kan je met Judise

- Fietspaden worden bij Strava alleen getoond bij heftig inzoomen
- kiezen uit veel meer kaart layouts
- Google streetview modus (V-toets)
- andere routes als voorbeeld gebruiken
- enz.

Even voorbeeldje uit mijn eigen buurt. Zo maar een screenshot, kijk even welke fietspaden Strava allemaal niet kent t.o.v. vrijwel alle andere planners. Je ziet ze alleen als je heel sterk inzoomt of de heatmap aanzet (dat is dan wel weer een aardige feature).
Werk judise ook goed in het buitenland?
Met strava routes heb ik in het buitenland erg vaak dat ik ineens voor een grindpad sta met mijn racer, wat op de strava kaart staat aangegeven als een normale weg.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mei 2020 14:30

Judise werkt prima in het buitenland. Moet er wel bijzeggen dat ik iemand ben die graag zelf tekent, d.w.z. het denkwerk doe ik zelf. Ik klik korte stukjes aan elkaar.

Je hebt ook mensen die graag de computer het werk laten doen. Dan is Komoot IMHO een goede keuze. Dat vereist wel een beetje andere manier van tekenen, maar dat heb je op zichzelf zo onder de knie.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 19 mei 2020 14:56

Ga ook maar eens Judise kijken. @Havana: zie mijn ouderlijk huis in de Leyen :)

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 mei 2020 15:21

Routebuilder kan ook met kurviger.de (eigenlijk voor de motor, maar werkt ook super voor de racefiets).
Klassementen doen het volgens mij ook en kan nog steeds filter leggen op club of mensen die ik volg.
strava.jpg
Verder denk ik dat ik weinig zal missen met zaken achter de "betaalmuur"
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie