Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 14 jul 2014 12:36

@ René; geen idee hoe dat met ritten van meerdere dagen bijvoorbeeld gaat. In mijn geval was het er gewoon om te doen om mijn rit toch in 1 stuk online te krijgen: http://www.strava.com/activities/165555888

Trouwens, cheaters hebben alleen zichzelf er maar mee. Je wordt er toch niet beter/sterker van.
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 16 jul 2014 14:06

Ik heb bij Strava maar weer eens wat verbeter suggesties gedaan, kijken of het wat wordt...

Hi, The Strava route builder currently works fine as a tool to draw routes, but there are many other route builders that offer similar functionality. Strava however has the data available to make the Strava route builder by far the best tool. To achieve that the following functionality could be added.

1- altitude profile: the altitude profile is visible while building the route but if I send the route to a Garmin EDGE device than the altitude profile is missing; this should be fixed.

2- ability to enter average speed in the routebuilder to have a reference wile riding it as course on a Garmin Edge, even better would be if you could enter: avg speed on flat and VAM for climbs. (http://www.bikeroutetoaster.com has this functionality, Garmin Connect has this functionality but only based on avg speed.

3- Ability to include segments as course points in the route. It would be very nice if you could check segments in the segment explorer and the start and finish point of these checked segments would be included in the TCX files.

4 Ability to include segments and a ridden result of these segments as a virtual partner in the route. (Garmin advertises similar functionality as the key feature of the EDGE1000, but this works only with Garmin Segments.) Many other Garmin Edges have the ability to ride against a virtual partner and to reset that virtual partner during the ride. If you would create a course based on an average speed but with one segment with actual ride data you can ride against this virtual partner data on the segment even if your trip to the beginning of the segment took much longer or shorter than planned. The Race shape website has done part of the work for you, the only thing that needs to be done is to replace the track data of a segment with the data which is generated on this site: http://strava-tools.raceshape.com/vpu/ Maybe the people who made this want to help you?

I hope to find this functionality soon in your route builder, if it happens it will be a real killer!
Afbeelding

Gebruikersavatar
RMB
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:43
Locatie: Delft

Gebruikersavatar RMB 16 jul 2014 15:37

ericpeters schreef:Ik heb bij Strava maar weer eens wat verbeter suggesties gedaan, kijken of het wat wordt...
Same here... Ik heb ze gewezen op het feit dat 'avond rit' (en 'middag loop', etc) in het Nederlands als 1 woord geschreven wordt. Ben benieuwd...
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 16 jul 2014 21:37

Ik ben al even aan het zoeken geweest, maar kom er niet achter. Ik heb net een ritje gereden en met de edge 800 gelogd en wil ik het fit bestand uploaden naar strava en dan geeft hij bij het uploaden aan: "1 Activity Processing..." Dat duurde een paar minuten... er gebeurt verder niets. Ik heb het afgebroken en ben opnieuw begonnen. Als ik het opnieuw probeer krijg ik de melding "2014-07-16-19-04-00.fit duplicate of an uploading activity (182325122)". Maar het gekke is dat het ritje niet in het lijstje staat. Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, is er ook een oplossing?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 16 jul 2014 21:37

ik heb een 2tal probleempjes op dit moment.

op mijn EDGE 800 sla ik de activiteiten allemaal op de SDcard op, dit leek me handiger zodat ik ook een keer eens kon vergeten te uploaden en niet het risico te lopen de activiteit kwijt te zijn omdat ie overschreven wordt.

Strava geeft echter bij het verbinden aan dat er geen activiteiten zijn gevonden ( zal waarschijnlijk op het toestel zelf zoeken ipv SDcard) ik moet dan handmatig de activitieit .Fit file opzoeken op de SDcard en handmatig uploaden.
bij mijn oude EDGE 305 was het stekkertje erin en hij ging dan automatisch vaak al uploaden.

Is dit te verhelpen of is het prima te doen om het interne geheugen hiervoor te gebruiken?
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 16 jul 2014 21:39

@ Emiel

zit momenteel een probleem in de database bij Strava heb ik begrepen. Als je direct de upload afbreekt en opnieuw upload geeft ie die duplicaat fout. Als je 5 minuten wacht en opnieuw probeert dan blijft ie wederom hangen op queued.

Gewoon vanavond even wat later weer proberen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 16 jul 2014 21:41

Ik gebruik het interne geheugen hiervoor. Zijn maar kleine files dus dat gaat wel.

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 16 jul 2014 21:41

@Jeroen: Thanx. Ga het straks weer proberen!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 jul 2014 22:00

Kreeg m'n rit ook niet geupload.
Site is nu ook offline voor onderhoud ;)

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 16 jul 2014 22:13

hij is weer online. Upload staat er bij mij op in iedergeval.
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 17 jul 2014 10:49

IK zie dat er al gewerkt word aan mijn suggestie: Paul Mach (De schrijver van de Raceshape tools) werkt inmiddels bij Strava op de ontwikkelafdeling.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 17 jul 2014 22:49

De mijne was niet veel later ook geupload :-)

Plaats reactie