Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 31 aug 2022 17:45


Spreek je niet toevallig met vrienden voor je huis af ?
Niet veel. Maar er zijn wel meer buren die op Strava zitten. Misschien dragen die bij aan 'mijn' startpunt

Punt is meer dat Strava een persoonsgegeven van mij zomaar open en bloot op internet zet. Ik ga maar weer 's een ticket aanmaken

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 31 aug 2022 18:44

Jorrr2 schreef: 31 aug 2022 16:38 Hey jongens, sinds al een lange tijd klopt het weerbericht bij mijn activiteiten echt totaal niet meer. Ik dacht dat dit door een externe app (Klara?) wordt gedaan. Maar weet iemand hoe ik dit zou kunnen fixen?
Vandaag zegt Strava 15 graden, licht bewolkt. Terwijl ik door 3 hoosbuien ben gereden. Bij andere sporters, die in de buurt een zelfde rondje hebben gereden, staat er dan weer 8 graden.
Vorige week zei Strava 21 graden; mijn Garmin gaf aan 37 :).
Het irriteert me want nu zien mensen niet hoeveel ik moet afzien 8-)
Ik zou gewoon in de hoofdtekst van de rit de juiste gegevens vermelden, doe ik al jaren.! ;)
Kan je ook nog eens terug zoeken via de Strava zoekfunctie. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1339
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 31 aug 2022 19:51

Het verhaal van Yorick gaat wel behoorlijk ver. Hoezo privacy als je baan en je huisadres met elkaar gekoppeld op de kaart verschijnen. Ook leuke intelligence als je fietsendief van beroep bent.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 31 aug 2022 20:42

Misschien is deze dan ook aardig voor wie denk dat zijn/haar private ritten niet zichtbaar zijn op het web. Dus dan ook startpunt?
Dus op Strava = min of meer op straat................

Hello Fred,

Your private activities can not be seen by anyone on Strava.com. However, if your Strava account is connected to a third party site through our API, then you have authorized those sites to have access to your data and those sites may not respect the privacy settings on your account or activities.

Please let me know if you have any other questions.

Regards,
Travis
Strava Support Team
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1339
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 31 aug 2022 20:50

Ik zal gelijk eens bij VV kijken.
hun fietsen.

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 31 aug 2022 21:59

fredmtb-sport schreef: 31 aug 2022 20:42 Dus op Strava = min of meer op straat................[/i]
Dat is wel heel kort door de bocht. Strava is gewoon 100% privé tenzij je zelf bewust of onbewust een ander toegang geeft tot die data. Klinkt mij hetzelfde als een huis met voldoende sloten en gordijnen maar ze dan vervolgens vergeten of iemand de sleutel geven die er niet zorgvuldig mee omgaat. In alle gevallen ben je zelf nog in controle wie en wat je toegang geeft tot jouw data.

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 01 sep 2022 08:46

veloviewer doet het wel correct voor zover ik weet.
misschien dat het komt doordat ik de Strava optie 'gebruik van verzamelde gegevens' aan heb staan. al lijkt me dat dan alsnog niet goed omdat het duidelijk wel identificeerbaar is

WhatsApp Image 2022-09-01 at 08.44.57.jpeg
Laatst gewijzigd door yorickdix op 01 sep 2022 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 01 sep 2022 08:55

Om die reden start en stop ik m'n ritten na een paar honderd meter van m'n huis.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 01 sep 2022 09:08

yorickdix schreef: 31 aug 2022 10:42 sinds een tijdje laat Strava op z'n kaartjes zien waar populaire startpunten zijn. en dat doet ie ook bij mij in de straat, met m'n voornaam er bij.
dat vind ik gek, want a) iedereen (ook mensen die mij niet volgen) kunnen dat zien en b) het is wel heel erg precies. en ik heb juist zo'n privacy-zone ingesteld sinds jaar en dag, en ook ingesteld dat hij de 1e en laatste honderd meter van m'n route moet verbergen.

ik start daar wel meerder keren per week, dus snap wel dat het algoritme het oppikt, maar ik wil eigenlijk niet dat ze m'n naam daarvoor gebruiken.

heb ik voor de zomer een supportticket voor gemaakt, duurde even, maar uiteindelijk hebben ze 'm verwijderd.
maar inmiddels istie dus weer terug.

heeft iemand anders hier ook last van? de veelfietsers onder ons?
Weet je zeker dat het voor iedereen zichtbaar is? Ik heb eens gekeken en kan jouw startpunt niet vinden, niet in de App en niet in de browser.

Ik zie het voor mezelf ook niet.

jan831
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 jan 2014 21:03

jan831 01 sep 2022 09:10

kan het te maken hebben met (publieke) routes aangemaakt met Strava? Een algoritme dat veel routes gevonden heeft met allemaal hetzelfde startpunt. Misschien daarom een gemeenschappelijk startpunt van gemaakt?

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 01 sep 2022 09:19

- ik kreeg het signaal van meerdere volgers. voor de zomer had ik het gecheckt bij iemand die mij niet volgt, die zag het ook. ik ga het nog 's na.
- ik heb geen strava routes, 0, dat kan het niet zijn
- er zijn 6 strava-(veel)-gebruikers bij ons en onze buren, en die starten 80% van hun ritjes allemaal op zo'n beetje dezelfde plek. dus ja, dat dat een startpunt oplevert begrijp ik wel

heb een privacy-ticket gemaakt bij Strava, mijn verzoek is weer om m'n naam niet te gebruiken. het startpunt zelf geloof ik wel

jan831
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 jan 2014 21:03

jan831 01 sep 2022 09:24

je zal maar een bekend figuur zijn dat met naam en adres op de kaart gezet wordt.

rechts onder is het cross parcours, café en parking. Logisch dat die als start punt aangeduid staat.

links boven lijkt trouwens wel de b&b te zijn, niet zijn privé woning. Maar het had zo maar eens gekund...
Bijlagen
2022-09-01 09_17_45-Window.png

Plaats reactie