Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 19 mei 2020 15:24

fredmtb-sport schreef: 19 mei 2020 15:21 Routebuilder kan ook met kurviger.de (eigenlijk voor de motor, maar werkt ook super voor de racefiets).
Klassementen doen het volgens mij ook en kan nog steeds filter leggen op club of mensen die ik volg.
strava.jpg
Verder denk ik dat ik weinig zal missen met zaken achter de "betaalmuur"
Ik kan ook nog gewoon alles gebruiken; misschien hebben ze de update nog niet in NL doorgevoerd?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 mei 2020 15:26

Op mijn totale jaarlijkse “sportbegroting” aan materiaal en onderhoud is die 60 euro nog minder dan een druppel op een gloeiende plaat. Daarvoor steun ik Strava gewoon principieel, in tegenstelling tot mensen die principieel niet willen betalen omdat het ook gratis kan. En of het allemaal perfect is? Geen idee. Heel veel betaalde functies vind ik ook niet zo boeiend, mijn routes rij ik toch altijd op de bonnefooi en in mijn “fiets en hardloop” gebied ken ik elke weg/pad toch wel uit mijn hoofd. En als je moeite hebt met het concept Strava, heel simpel je hoeft het niet te gebruiken. Niemand die je mist als je het niet doet. En je mist zelf ook niks.. opgelost toch? Of niet? Nieuwsgierigheid zit toch in de aard van de mens :-)

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 19 mei 2020 15:41

vermeulen schreef: 19 mei 2020 15:24
Ik kan ook nog gewoon alles gebruiken; misschien hebben ze de update nog niet in NL doorgevoerd?
Ik meen begrepen te hebben dat ze iedereen nog 60 dagen 'trial', of noem het bedenktijd, geven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 19 mei 2020 15:59

Ik heb nog steeds de mail niet ontvangen, mededeling staat ook in de app dus ze hebben me wel bereikt. Alle functionaliteit doet het nog steeds. Dus zal in ieder geval mijn gebouwde routes even exporteren.

Overigens vond ik de routebuilder de laatste tijd niet verbeterd maar juist verslechterd. Als je de waypoints te ver uit elkaar zet kiest de routebuilder onbedoelde routes (onverharde fietspaden etc). Zelfs de standaard route vanaf mijn huisadres maakt de routebuilder nu een onnodige extra lus via een rotonde. Moet ik op handmatig zetten om dat te voorkomen.

Dus gebruik ook Judise of nog liever Garmin Connect zodat ik direct via BT de route in mijn Edge 810 kan zetten.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 19 mei 2020 18:44

Als er iemand een een routebouwer weet die ook de je Veloviewer Explorer Tiles toont tijdens het tekenen.... Dan hou ik me aanbevolen.

Rayb81
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mei 2014 09:41

Rayb81 20 mei 2020 04:19

Die 6 tientjes maken mij niet uit.
Ik kijk dagelijks meerdere keren op Strava, ik vind het leuk om de inspanningen te zien van mensen die ik volg en om mijn eigen ritten te analyseren.
Af en toe aanzetten op een segment en zien waar je "staat" tussen het wielrenvolk.

Allemaal leuk en aardig, maar als iedereen zometeen stopt met Strava te gebruiken dan hebben de segmenten en klassementen ook geen zin meer.
De data analyse power/hartslag etc kan ik dan ook wel doen in Garmin Connect of desnoods in TP.

Al met al vind ik het geen slimme zet van ze.

Nog even een vraag:
Ik ben Summit lid, maar heb eigenlijk geen idee meer wat de kosten per jaar bedragen.
Wordt dit abonnement gewoon omgezet, of krijg ik een mail dat ik extra moet betalen of wat dan ook?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 20 mei 2020 07:55

Rayb81 schreef: 20 mei 2020 04:19 Allemaal leuk en aardig, maar als iedereen zometeen stopt met Strava te gebruiken dan hebben de segmenten en klassementen ook geen zin meer.
Inderdaad, dit zag je ook met de Scorito wielerpoules. Toen men het verdienmodel moest wijzigen naar een betaalmodel door gebruikers haakten velen af. Met als gevolg dat de achterblijvers ook afhaakten of minder speelden omdat er minder mensen waren om tegen te spelen.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 20 mei 2020 07:56

Wat gebeurt er eigenlijk met je bestaande KOM's als je besluit om geen betaalde versie te nemen?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 20 mei 2020 08:05

Ik denk dat je het niet goed begrepen hebt. Als niet-betalende gebruiker doe je nog altijd voor de KOM-knikkers mee, alleen heb je niet meer alle tools om er een analyse van te maken:

- geen filtering op leeftijd en andere parameters
- geen analyse van je prestatie
- geen vergelijking van je prestatie
- enz...

Maar je staat er gewoon tussen en kan ook nog zien waar je staat, naast de top 10.
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mei 2020 08:25

Dus zolang je gewoon op ieder segment top 10 rijdt veranderd er niet zo veel :D
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8451
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 mei 2020 09:16

Hopelijk geen meerdere segmenten op bijvoorbeeld een klimmetje van 1 kilometer.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 20 mei 2020 10:58

Joseba schreef: 20 mei 2020 07:56 Wat gebeurt er eigenlijk met je bestaande KOM's als je besluit om geen betaalde versie te nemen?
Het is wachten op een super-premium abbonement waar je snelheid wordt gecorrigeerd voor de luchtweerstand.

Maar goed, het blijft dus bestaan. Ik heb nog nooit een segment verder geanalyseerd dan de gemiddelde snelheid; bovendien heb ik strava niet nodig om te weten of ik goed gepaced heb.
Pogingen vergelijken heb ik ook nooit gedaan, alleen is het soms wel leuk om te zien of iets een PR was of niet.

Plaats reactie