Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Zelva
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jul 2020 00:03

Zelva 01 aug 2022 21:07

DrBibber schreef: 31 jul 2022 23:00 Zijn er meer mensen die problemen hebben met het maken van routes in Strava? Als ik een route maak op de laptop en deze wil verslepen springt hij steeds terug naar de route die Strava voor ij gemaakt heeft tussen 2 punten. Deze is dus niet aan te passen, tenzij ik punt voor punt dicht bij elkaar teken. Voor een lange route niet echt te doen dus.. Iemand hetzelfde probleem of nog beter, de oplossing?
Hier hetzelfde probleem ja. Dacht eerst dat het aan mijn eigen computer lag omdat ik op een andere website ook een raar probleem had met knopjes die niet werkten.

Zelva
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jul 2020 00:03

Zelva 01 aug 2022 21:07

BertL schreef: 01 aug 2022 16:15 Radicaal aanpakken. Betaalde Strava Routebuilder opzeggen en gratis Brouter gebruiken.
OSM is voor allebei de onderliggende landkaart.
Die heeft ook een heatmap?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 02 aug 2022 14:17

BertL schreef: 01 aug 2022 16:15 Radicaal aanpakken. Betaalde Strava Routebuilder opzeggen en gratis Brouter gebruiken.
OSM is voor allebei de onderliggende landkaart.
Of judise.nl ook nog eens van een NL fanatiekeling!

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 02 aug 2022 14:37

Ik heb judise een tijdje gebruikt, maar liep toch regelmatig tegen wat issues aan.
Bijv. probeert ie me over wandelpaden te sturen waar je toch echt niet mag fietsen, al ligt dat waarschijnlijk aan de kwaliteit van de onderliggende kaart.

Meest irritante vond ik wel dat ie zoveel mogelijk tussenpunten verwijdert, ook bij het importeren/bewerken van bestaande routes. Met m'n oude Edge 500 (ja, die gebruikte ik nog) had dat als gevolg dat het kruimelspoor soms een stuk verdween maar ik ondertussen wel diverse afslagen tegenkwam. Verwarring alom. Heb het sinds ik met een Edge 530 rij niet meer gebruikt, misschien is het probleem daar niet aanwezig door de kaart.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 02 aug 2022 20:55

BertL schreef: 01 aug 2022 16:15 Radicaal aanpakken. Betaalde Strava Routebuilder opzeggen en gratis Brouter gebruiken.
OSM is voor allebei de onderliggende landkaart.
Opzeggen is misschien wel erg rigoureus, ik vind o.a. de mogelijkheden om te vergelijken met anderen ook wel een grappige optie en vind het toch wel de fijnste routebuilder. Brouter ga ik eens proberen, een extra optie kan nooit kwaad blijkt nu maar weer, thanks!
derxx schreef: 01 aug 2022 15:58 Dat is sinds kort pas. Heeft altijd goed gewerkt, maar nu ineens dan springt het tussenpunt terug. Het werkt wel, maar dan moet je snel zijn:
- sleep met je muis het tussenpunt naar de weg waar je hem wil hebben.
- laat je muisknop NIET los.
- je ziet dat het tussenpunt in lichtgrijs weer terugspringt naar z'n oude plekje
- door je muis licht te bewegen over de nieuwe locatie zie je dat het tussenpunt van z'n oude locatie even verdwijnt, en daarna weer terugspringt.
- als je je muisknop loslaat net voordat hij weer terugspringt, dan blijft hij wel goed op z'n nieuwe plek staan.

Heel irritant, maar zo kun je iig nog aan de slag.
Of anders de route in bv judise.nl maken, en dan importeren in strava.
Top, met je trucje is het toch gelukt de route af te maken en vandaag een lange route te kunnen fietsen, thanks! Merkte wel dat hij op de punten die versleept waren een piepje gaf alsof je iets moest doen terwijl ik gewoon rechtdoor moest.
Ik ga wel even een melding maken bij Strava al kan ik me niet voorstellen dat ze nog niet op de hoogte zijn van het probleem. Bedankt voor de hulp in ieder geval!

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 02 aug 2022 21:31

DrBibber schreef: 02 aug 2022 20:55
BertL schreef: 01 aug 2022 16:15 Radicaal aanpakken. Betaalde Strava Routebuilder opzeggen en gratis Brouter gebruiken.
OSM is voor allebei de onderliggende landkaart.
Opzeggen is misschien wel erg rigoureus, ik vind o.a. de mogelijkheden om te vergelijken met anderen ook wel een grappige optie en vind het toch wel de fijnste routebuilder. Brouter ga ik eens proberen, een extra optie kan nooit kwaad blijkt nu maar weer, thanks!
derxx schreef: 01 aug 2022 15:58 Dat is sinds kort pas. Heeft altijd goed gewerkt, maar nu ineens dan springt het tussenpunt terug. Het werkt wel, maar dan moet je snel zijn:
- sleep met je muis het tussenpunt naar de weg waar je hem wil hebben.
- laat je muisknop NIET los.
- je ziet dat het tussenpunt in lichtgrijs weer terugspringt naar z'n oude plekje
- door je muis licht te bewegen over de nieuwe locatie zie je dat het tussenpunt van z'n oude locatie even verdwijnt, en daarna weer terugspringt.
- als je je muisknop loslaat net voordat hij weer terugspringt, dan blijft hij wel goed op z'n nieuwe plek staan.

Heel irritant, maar zo kun je iig nog aan de slag.
Of anders de route in bv judise.nl maken, en dan importeren in strava.
Top, met je trucje is het toch gelukt de route af te maken en vandaag een lange route te kunnen fietsen, thanks! Merkte wel dat hij op de punten die versleept waren een piepje gaf alsof je iets moest doen terwijl ik gewoon rechtdoor moest.
Ik ga wel even een melding maken bij Strava al kan ik me niet voorstellen dat ze nog niet op de hoogte zijn van het probleem. Bedankt voor de hulp in ieder geval!
graag gedaan :like:
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 aug 2022 09:58

Ik merkte in de vakantie dat een tussenpunt verwijderen soms ook helpt.
Andere kant je tekent in 1 minuut een nieuwe route.

Het is tot nu toe wel de meest makkelijke route bouwer.
Zelden tot nooit rare wegen, afslagen oid. Je tekent echt in 1 a 2 minuten een route.
De hoogte meters kloppen goed op een 5% marge. Ik ben er erg tevreden over en het scheelt weer extra apps, accounts etc.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 03 aug 2022 10:20

@wasbeer ik vind dat ook allemaal, maar sinds kort is er toch wat mis met hun routebuilder. Ik word te pas en te onpas over gravelpaadjes gestuurd wanneer ik een racefiets route wil bouwen. 'k Moet de tussenpunten juist heel dicht bij elkaar zetten wil ik dit vermijden. Het viel me gisteren pas op, ervoor nooit een probleem mee gehad.
Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 03 aug 2022 10:56

Spykerracing90 schreef: 02 aug 2022 14:37 Ik heb judise een tijdje gebruikt, maar liep toch regelmatig tegen wat issues aan.
Bijv. probeert ie me over wandelpaden te sturen waar je toch echt niet mag fietsen, al ligt dat waarschijnlijk aan de kwaliteit van de onderliggende kaart.

Meest irritante vond ik wel dat ie zoveel mogelijk tussenpunten verwijdert, ook bij het importeren/bewerken van bestaande routes. Met m'n oude Edge 500 (ja, die gebruikte ik nog) had dat als gevolg dat het kruimelspoor soms een stuk verdween maar ik ondertussen wel diverse afslagen tegenkwam. Verwarring alom. Heb het sinds ik met een Edge 530 rij niet meer gebruikt, misschien is het probleem daar niet aanwezig door de kaart.
Zoals elk programma moet je een beetje weten hoe je er het beste mee kunt werken, dat kost even tijd, maar dan lukt het wel erg goed met judise.nl. Je moet er idd scherp op zijn dat hij de juiste wegen kiest. (vinkje zetten voor vermijd onverhard) helpt al heel veel.

Wat jij beschrijft heb ik met de 830 geen last van.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 aug 2022 14:45

raven14 schreef: 03 aug 2022 10:20 @wasbeer ik vind dat ook allemaal, maar sinds kort is er toch wat mis met hun routebuilder. Ik word te pas en te onpas over gravelpaadjes gestuurd wanneer ik een racefiets route wil bouwen. 'k Moet de tussenpunten juist heel dicht bij elkaar zetten wil ik dit vermijden. Het viel me gisteren pas op, ervoor nooit een probleem mee gehad.
MM ik zal er eens een bouwen gewoon hier in de buurt om te kijken wat ie doet.
Ik heb wel een oude die ik gewoon opnieuw kan maken.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 04 aug 2022 12:42

Probleem met routebouwer is weer gefixed! (Bij mij in ieder geval :) )

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 934
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 04 aug 2022 17:26

Bij mij werkt het ook weer.
Wat ik ook erg prettig vind dat als ik een strava route een oranje ster geef deze automatisch in mijn Garmin terecht komt.
0 extra handelingen.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie