Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 mei 2020 17:23

Goudhaantje schreef: 29 mei 2020 16:56
patrickvb schreef: 28 mei 2020 11:51 Bij dames die een QOM pikken met een e-bike is meestal te zien dat het algemeen gemiddelde van de rit vrijwel hetzelfde is van het gemiddelde op de helling.
Dit zou Strava er aan de hand van de data zelf moeten kunnen uithalen. (?)
Sorry hoor, maar waarom 'dames'?
Omdat je die makkelijker kunt vinden. Zeker als er geklommen moet worden

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 29 mei 2020 17:30

RVV schreef: 29 mei 2020 16:00 Blijf er niks van snappen... jaarlijkse duizenden euro’s pompen in de fietshobby liever dura ace dan 105 want zogenaamd veel beter voor de wekelijkse zondagmorgen toertocht met de buurmannen... indoor tacx opbouw configuratie met dito abonnement waar je een leuke vakantie van kunt houden... wielerschoenen van 300 euro want voor 100 euro is het allemaal niks... maar doodvallen voor 60 tientjes per jaar aan Strava phffff. Dan zoeken naar een alternatief dat minsten zo duur zo niet duurder is... want Strava is en blijft kut met hun geld klopperij..
Het gaat ook een beetje om het principe. Ik wil graag 100 euro betalen als ik er voor ‘kies’, niet 60 als ik ‘gedwongen’ word.


Ik stond al op het punt om betaald Strava te nemen.

Maar ik wil geen ‘Strava-sales-guy’ gelijk geven. In de trant van: kijk baas, toen we van achter de betaalmuur gooide ging onze sales gelijk met xx% omhoog. Terwijl in de praktijk een groot gedeelte van de klanten hier pis-lauw om is.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 30 mei 2020 00:02

Principes kosten in de praktijk altijd meer geld...

Maar goed ik ben zelf nu sinds 2014 betaald lid. Ergens in 2016 dacht ik; ach ik laat het verlopen... mijn Paypal account was niet meer geldig en via Paypal liep de betaling. Had eigenlijk geen zin om het toen te regelen maar na 2 maanden begon ik de full member service toch echt wel te missen en ben toen weer betaald lid geworden.. ik heb eigenlijk altijd wel de voordelen van de extra mogelijkheden ingezien. En vond de paar tientjes per jaar het zeker waard. Mede omdat ik daarmee ook Strava ondersteun.

Wat ik bedoel te zeggen is, je weet pas wat je mist als het er niet meer is..

En of je de Strava sales nou wel of niet gelijk moet geven... dankzij hun is er wel Strava.

jo_spr
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 21 jul 2006 10:01

jo_spr 30 mei 2020 17:48

Vraag: Ik heb een Strava route gemaakt en die op mijn Garmin Edge gezet. Als ik die route aanzet op de Garmin krijg ik alleen de route te zien en niet mijn overige schermen en profielen die ik ingevoerd heb, Die kan ik niet benaderen. Doe ik iets verkeerd?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 30 mei 2020 20:04

Goudhaantje schreef: 29 mei 2020 17:01
noah race schreef: 28 mei 2020 06:28 Wat ik me afvroeg, als je een melding maakt van een rit met oneerlijke Qom, krijgt diegene daar dan een melding van?
En kun je zelf ook zien of je gevlagd bent en kun je dit ook weer ongedaan maken?
Ik ben zelf een keer gevlagd, maar heb daar toen geen melding van gekregen. Ook zie je niet wie je gevlagd heeft. Ik zag het toevallig toen ik die rit weer een keer opende. Geheel onterecht overigens. Ik was wel met een aantal heren, maar heb bijna al het kopwerk gedaan. Je kan dit overigens heel gemakkelijk weer ongedaan maken.
Dat klopt. En even eenvoudig kan een ander dan deze rit een 2e keer flaggen en dan kan je het niet meer ongedaan maken en gaan Strava mensen kijken hoe terecht jouw KOM was.

Mooi systeem. Als jij jouw kapotte gps data laat staan/of het gedeelte in de auto etc. Dan kan een ander die rit super makkelijk flaggen en weg is ie. Ben jij dan van mening dat jouw rit toch KOM waardig was (En het ten onrechte is) dan maak jij het net zo Eenvoudig ongedaan. Komt de ander dan weer overnieuw flaggen omdat de rit toch echt ongeldig was In zijn ogen dan gaat Strava kijken wat er aan de hand was.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 mei 2020 20:14

In feite is al dat Kom/Qom gedoe en dat "vlaggen" toch een beetje idioot.
- Je kan een beklimming (segment) laten starten/stoppen waar je wil. De eerste is dan automatisch Kom/Qom
- Er is nog nooit een Kom behaald bij wind tegen, wachten tot de "storm" in de juiste richting zit daarentegen.
- Achter de brommer
- Met de brommer
- Met de Pedelec
- Als je een beetje handig bent en de ganse rit gelijkmatig rijdt, kan het zelfs met de motor-auto
I know myself like no one else
Nothing to defend

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 30 mei 2020 20:25

je vergeet 'faken' mbv een laptop of pc

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 30 mei 2020 20:27

Lcsmet schreef: 30 mei 2020 20:14 In feite is al dat Kom/Qom gedoe en dat "vlaggen" toch een beetje idioot.
- Je kan een beklimming (segment) laten starten/stoppen waar je wil. De eerste is dan automatisch Kom/Qom
- Er is nog nooit een Kom behaald bij wind tegen, wachten tot de "storm" in de juiste richting zit daarentegen.
- Achter de brommer
- Met de brommer
- Met de Pedelec
- Als je een beetje handig bent en de ganse rit gelijkmatig rijdt, kan het zelfs met de motor-auto

Wat een moeite, je kan thuis achter de pc ook een gpx file maken.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 mei 2020 20:30

Nee_Nee schreef: 30 mei 2020 20:25 je vergeet 'faken' mbv een laptop of pc
mhr-zip schreef: 30 mei 2020 20:27 Wat een moeite, je kan thuis achter de pc ook een gpx file maken.
Dat wist ik dan weer niet.
I know myself like no one else
Nothing to defend

senior
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 30 mei 2020 21:43

Als je er zoveel moeite voor gaat doen heb je hem ook verdiend. :mrgreen:

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 30 mei 2020 22:27

Goudhaantje schreef: 29 mei 2020 16:56
patrickvb schreef: 28 mei 2020 11:51 Bij dames die een QOM pikken met een e-bike is meestal te zien dat het algemeen gemiddelde van de rit vrijwel hetzelfde is van het gemiddelde op de helling.
Dit zou Strava er aan de hand van de data zelf moeten kunnen uithalen. (?)
Sorry hoor, maar waarom 'dames'?
Simpel: mijn madam slaagt er in, ondanks niet meer piepjong, op sommige hellingen in de regio La Roche, waar geen dameswedstrijd overheen ging, zich te plaatsen in de top van de ranking.
En soms zie je dan heel rare zaken. Sommigen plaatsen zelfs foto's van de e-bike. :shock:

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 31 mei 2020 09:19

Gisteren liep ik een CR. (Hardloop KOM) eigenlijk veel puurder dan welke fiets KOM op het vlakke dan ook. Want met hardlopen heb je niks aan windvoordeel of de eigenschappen van je fiets of uitrusting.

https://www.strava.com/activities/35346 ... 7633841215

Plaats reactie