Over de wielersport en zijn beoefenaars.

GIRO ! !

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 mei 2012 19:44

Over enkele dagen begint de schoonste koers van't jaar: daar mag dit forum toch niet aan voorbijgaan, lijkt me!
Verwachtingen, bespiegelingen, pronostiekjes: iemand?

Alvast een eerste aanzet: zal Frank Schleck, inderhaast opgetrommeld als vervanger voor gedoodverfd kopman Fuglsang, al klaar zijn om te pieken? Zullen Liquigas en Lampre nu echt allebei met twee kopmannen aantreden die elkaar voor de voeten rijden, in plaats van er eentje te sparen voor de Tour? Zal Kreuziger, na een kleur- en smaakloos voorjaar, alsnog het vereiste niveau halen? Wordt de 'alternatieve' beklimming van de Mortirolo even spannend als de klassieke weg? Zorgt, na Pieter Weening vorig jaar, pakweg een Thomas De Gendt dit jaar voor enige sensatie?
En zal grote smaakmaker van het voorjaar Tom Boonen nu ècht de Giro weer links laten liggen?
Afijn, ik ben alvast benieuwd! :P
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 02 mei 2012 19:58

1. Basso
2. Scarponi
3. Kreuziger

eelcoz

eelcoz 02 mei 2012 20:00

Ik zou voor het klassement inzetten op Schleck, Basso en Scarponi, waar ik Basso het hoogste inschat. Daarnaast misschien 1 of meerdere sprintzeges van het duo Bos-Renshaw?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2012 20:49

Dan moet eerst de Skytrain ontsporen vrees ik. Asl Cav goed gebracht wordt wint ie 9 vd 10x.
Less is bore

eelcoz

eelcoz 02 mei 2012 20:51

daniel1975 schreef:Dan moet eerst de Skytrain ontsporen vrees ik. Asl Cav goed gebracht wordt wint ie 9 vd 10x.
Doet Cavendish ook mee dan......? :( Ik ben bang dat ik dat even gemist had (geen geintje). Tja, dan weten we dus op voorhand dat de vlakke etappes enorm saai zullen zijn.

Edit: Ik heb de deelnemerslijst (voor zover bekend) maar eens even bestudeerd om meer domme uitspraken te voorkomen... :D Ik zie Kloden er ook op staan, wat me ook een mogelijke top 5-klant lijkt.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 02 mei 2012 21:52

Reeds lange tijd vind ik de Giro de mooiste ronde.
En dat is alleen maar toegenomen na de passage door Nederland

Ik zie dit jaar vooral uit naar stage 17 naar Cortina d'Ampezzo. (Dit terrein zit nog vers in de genietafdeling van mijn geheugen.)
Na een dag bergen volgt er een razende afdaling van een kilometertje of 16 naar Cortina.
Iets voor een kopgroepje met een durfal die het goed heeft verkend.

http://www.gazzetta.it/Speciali/Girodit ... 17&lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij is ook tegen

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 03 mei 2012 06:57

Ik mag de etappe naar Cortina meemaken in een gastenwagen :-)

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 03 mei 2012 08:21

Mazzelaar :-)

Lady Aspin
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jan 2012 21:07

Lady Aspin 03 mei 2012 08:36

Ik vind de Giro sympathieker dan de Tour. In de Tour is alles langzamerhand overgeorganiseerd en het publiek is minder belangrijk dan de sponsors. De Giro is (nog) veel meer een gevoel en voor de liefhebber.

Laten we hopen dat er geen Giro etappes moeten worden ingekort/aangepast vanwege de sneeuw en ijs.

Iemand enig idee hoe de Mortirolo, Stelvio en de andere decors erbij liggen?

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 03 mei 2012 08:45

De Stelvio momenteel zo:

Afbeelding

Al flink geruimd dus.
Voor de rit naar Cortina neem ik alvast een dagje vrij! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 03 mei 2012 09:06

Bij wat uiteindelijk een nogal suf Rabo girospel bleek te zijn, heb ik de top 3 als volgt ingevuld: Basso, Kreuziger, Rujano. Bij het invullen kwam ik wel tot de ontdekking dat je wel een stuk of tien top 3's kan maken die geloofwaardig zijn, dat maakt het dus exta leuk. Basso is voor mij wel de top favoriet.

Wat betreft de sprintoverwinning voor Rabo, meestal heeft Cav het aan het begin een beetje moeilijk en nadat hij dan een keer of 2 verloren heeft is hij zo kwaad dat hij in onverslaanbare modus gaat ;) Dus Rabo moet zijn kans vroeg proberen te pakken, in Turkije zag het er iig een paar keer zeer behoorlijk uit.

pluisje
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 okt 2011 17:39

pluisje 03 mei 2012 12:36

dario schreef:De Stelvio momenteel zo:

Afbeelding

Al flink geruimd dus.
Voor de rit naar Cortina neem ik alvast een dagje vrij! :)
Zoete herinneringen aan de stelvio. Voor mij de mooiste beklimming die ik tot nog toe gereden heb. En ik had goede benen dat scheelt dan ook wel weer ;)

Plaats reactie