Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

strava of garmin connect.

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 20 apr 2012 10:19

Hoi,

Ik zag op twitter een een tweet van Laurens ten Dam
Seems like ages ago.. But that was a hard one! La Fleche Wallone on @strava app.strava.com/rides/7039089
Zijn er nog meer gebruikers van strava hier? Zijn er voordelen tov Garmin Connect? of maakt het niet zo veel uit?
http://www.strava.com

Ik zelf gebruik garmin connect icm met een garmin edge 800 en dat bevalt mij prima. Ik gebruik het alleen om mijn rondjes te analyseren en te bekijken. niet om een route te maken.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 20 apr 2012 13:36

Strava heeft het leuke dat er met 'segmenten' gewerkt wordt en je deze kan vergelijken met anderen. Je kunt ze natuurlijk alletwee gebruiken ;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 20 apr 2012 15:23

Sinds een paar maanden fanatiek gebruiker van Strava. Erg leuk en motiverend om segmenten te rijden. Analyse mogelijkheden zijn nog matig, maar ik hoop dat hier in de toekomst verandering in komt, tot die tijd gebruik ik http://www.runsaturday.com" onclick="window.open(this.href);return false; ernaast voor de analyse.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 21 apr 2012 12:42

Strava strekt (veel) verder dan Garmin Connect; je kunt vrienden volgen en laten volgen, segmenten in je trainingen of wedstrijden bekijken, materialen beschrijven etc etc. Garmin Connect is simpel en overzichtelijk en gebruik ik al jaren. I.c.m. Garmin Fit werkt et perfect. De Strava iPhone is echter ook erg mooi & snel. Helaas nog geen ANT+ integratie maar die komt deze maand!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 21 apr 2012 15:06

Heb de indruk dat Strava snel populair aan het worden is. Ben het zelf twee maanden geleden gaan gebruiken en opeens lees ik er overal over. Bij toertochten blijkt ook dat meer mensen het gaan gebruiken. Procentueel is het nog niet veel natuurlijk, maar bijv. na Veenendaal-Veenendaal bleken ten minste 30 mensen een tijd gereden te hebben op bepaalde segmenten. Nadeel is dat iedereen segmenten aan kan maken en mensen dat ook doen op basis van slechte tracks (brakke GPS signalen) of door een heuveltje 50 meter verder te laten beginnen/eindigen zodat het nogal rommelig wordt.

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 30 apr 2012 22:36

Echt superleuk dat Strava. Geeft toch een extra dimensie aan trainingen. Dit weekend Limburg/ Voerstreek gedaan. En dan is het leuk om te zien wat je klassement op de Cauberg is of op welke bergjes je jezelf de top-3 inrijdt. En de populaire heuvels (bv Cauberg) hebben toch al zo'n 355 'strava'ers' (waaronder Laurens te Dam, Lars Boom) een tijd neergezet.

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 03 mei 2012 15:41

Strava geeft je de mogelijkheid om ook je eigen privé segment aan te maken. Handig voor dat ene trainingsrondje of klimmetje waarvan je je beste tijde van wil bijhouden. Daarnaast is de app natuurlijk een groot voordeel tov Garmin Connect. Je kunt nu makkelijk je resultaten bekijken op je mobiel, met Garmin Connect werkt dat toch een stuk minder lekker. Ik upload mijn ritjes nu naar GC en Strava maar merk dat ik de laatste veel vaker raadpleeg en share op Facebook bijvoorbeeld.
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 03 mei 2012 17:18

timofietst schreef: Daarnaast is de app natuurlijk een groot voordeel tov Garmin Connect. Je kunt nu makkelijk je resultaten bekijken op je mobiel, met Garmin Connect werkt dat toch een stuk minder lekker. .
Met de Garmin Fit app kan je je ritten die je hebt opgeslagen in Garmin connect ook vrij gemakkelijk bekijken op je mobiel of ipad.

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 04 mei 2012 10:37

Gebruik nu een jaar of 3 m'n mobiele telefoon voor het registreren van ritten. Eerst Sports-Tracker met een Nokia e71, even Runkeeper gebruikt maar Sports-Tracker is toch uitgebreider en prettiger in gebruik. Ben nou eenmaal een statistiekennerd ben ik achtergekomen :). Ik nu een jaar een iPhone 4 i.c.m. Sport-Tracker app en daar gebruik ik nu sinds kort ook Strava naast. Het gebruik van segment maakt het echt leuk. Beetje een rode lap voor een stier houden idee zeg maar. Heb nu ook al m'n oude ritten van Sports-Tracker site ge-exporteerd en ingeladen in Strava site.

Ik kan alleen niet je vraag beantwoorden omdat ik geen ervaring heb met Garmin. Wel wil ik graag - weer - een hartslagmeter, mijn Polar CS200 heeft de geest gegeven. De keuze is moeilijk. De iPhone en Garmin 800 gaan wel heel dicht naar elkaar toe met alle functies.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 mei 2012 10:50

Oh ja? Sinds wanneer is een iPhone waterdicht? En 15 uur met een accu ga je ook never nooit halen. ANT+ ondersteunt de iPhone alleen met een dongle. Eerste app waarbij een TCX/GPX kunt volgen moet ik ook nog in actie zien. Bovendien heeft een iPhone geen thermometer en (belangrijker) geen barometrische hoogtemeter. Daarbij is de GPS chip in de Garmin vele malen gevoeliger en dus beter.

Ik gebruik m'n iPhone wel tijdens het fietsen, namelijk als MP3-speler. Heb je 'm aan je stuur voor navigatie wordt dat lastig.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 05 mei 2012 00:01

Ik heb ook nog geen Garmin omdat ik de functionaliteit van pda's voldoende vind. Ik hoef geen kaart te zien, narijden tracks gaat met gesproken aanwijzingen en dat doe ik hooguit een paar keer per jaar. Meeste ritten door onbekend gebied zijn gepijlde tochten. Bovendien is een Edge800 op je stuurpen bijna net zo lelijk als een telefoon. Op vliegtuigmodus en met externe bluetooth GPS dongle werkt Strava meer dan 15 uur, vergt nauwelijks batterij omdat scherm en GPS dus niet gebruikt worden. Die gps dongle is daarnaast nodig omdat de interne GPS erg slecht werkt. De chip in een Garmin 800 is inderdaad wel een stukje beter dan die in telefoons.

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 28 nov 2015 20:27

goedenavond hoe specifiek worden bij jullie de ritten vanuit garmin connect naar strava overgezet?
Ik had vandaag hardgelopen met garmin forerunner 225. Hoewel mijn afstand op connect klopt, geeft deze een totaal
andere afstand op strava aan terwijl die 2 aan elkaar gekoppeld zijn, hoe kan dit?
Ik heb al handmatig de loop opnieuw geladen maar nog steeds het verschil tussen garmin en strava.

iemand ?

Plaats reactie