Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Weleens wat gekocht bij Ekoi?

prjz
Forum-lid
Berichten: 1501
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 18 apr 2012 21:08

Ik weet niet of jullie deze Franse site kennen, maar ze hebben daar leuke kleding, brillen, helmen en schoenen. Vorig jaar heb ik bij een stand tijdens een toertocht een helm gekocht, een prima ding.
Wie heeft er ook weleens gekocht en hoe bevalt dat?
prj

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 18 apr 2012 22:32

Ik heb 3 sets kleding van ze. Prima spul, helemaal voor die prijs. Het is geen topkwaliteit maar ik heb ook de goedkopere modellen. Het enige wat ik vervelend vind is dat de shirts geen grippers hebben waardoor ze soms een beetje opkruipen. Service is trouwens top, evenals de verzending. Ik had mijn spullen binnen 2 dagen. Ik spreek wel goed frans, dat kan helpen maar is niet nodig.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 apr 2012 13:17

benvdv schreef:IHet is geen topkwaliteit maar ik heb ook de goedkopere modellen. Het enige wat ik vervelend vind is dat de shirts geen grippers hebben waardoor ze soms een beetje opkruipen. .
Tsja......prijsverschil moet ergens in zitten..... :roll:
Less is bore

remcol
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 aug 2008 00:19

remcol 20 apr 2012 14:38

benvdv schreef:Ik heb 3 sets kleding van ze. Prima spul, helemaal voor die prijs. Het is geen topkwaliteit maar ik heb ook de goedkopere modellen. Het enige wat ik vervelend vind is dat de shirts geen grippers hebben waardoor ze soms een beetje opkruipen. Service is trouwens top, evenals de verzending. Ik had mijn spullen binnen 2 dagen. Ik spreek wel goed frans, dat kan helpen maar is niet nodig.
Ik zit ook te overwegen een setje te bestellen. Hoe valt de kleding qua maat?

RobdV1986
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 sep 2011 16:36

RobdV1986 20 apr 2012 14:52

Ik heb tijdens La Marmotte een wit shirt gekocht. Aangezien die mij zo goed beviel heb ik later nog 1 broek en 2 zwarte shirts gekocht. De shirts bevallen prima en zijn van normale/goede kwaliteit.
In de broek zit opzich een goede zeem, alleen ik ga er geen 100 km op fietsen, aangezien het dan wat gevoelig word. Maar een rondje van 60-80 kan prima. Let ook even op dat je geen broek koopt met een witte achterkant: Die schijnt heel erg door.
Ik ben 1.90m bij 70 kilo, dus ik draag voor shirts alleen maat S. Daardoor is het shirt natuurlijk wel iets korter. Bij de broek heb ik maat M. De maten vallen niet bijzonder ruim of krap uit.
Ik vind het goed spul voor een goede prijs!

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 20 apr 2012 15:01

Ik vind de meeste dingen er wel mooi uit zien, deze hou ik even in het achterhoofd voor de volgende keer dat ik wat nodig heb.

@remcol
Hier zie ik onder de producten een maatschema staan: http://www.ekoi.fr/textile-ete-expert-p ... -1626.html

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 20 apr 2012 16:11

die helmen van Ekoi zien er zeer goed uit voor die prijs!
iemand enig ervaring met een van deze helmen?
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 21 apr 2012 00:45

remcol schreef:
benvdv schreef:Ik heb 3 sets kleding van ze. Prima spul, helemaal voor die prijs. Het is geen topkwaliteit maar ik heb ook de goedkopere modellen. Het enige wat ik vervelend vind is dat de shirts geen grippers hebben waardoor ze soms een beetje opkruipen. Service is trouwens top, evenals de verzending. Ik had mijn spullen binnen 2 dagen. Ik spreek wel goed frans, dat kan helpen maar is niet nodig.
Ik zit ook te overwegen een setje te bestellen. Hoe valt de kleding qua maat?
Ik heb maat L maar denk volgende keer M te kopen. Ben 1.76 lang en 76 kg. Stevig postuur. Over dat witte bij de Ekoi kleding dat klopt idd.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

prjz
Forum-lid
Berichten: 1501
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 21 apr 2012 10:28

race-niek schreef:die helmen van Ekoi zien er zeer goed uit voor die prijs!
iemand enig ervaring met een van deze helmen?
Zoals ik al stelde, ik heb er vorig jaar één gekocht bij een stand tijdens een toertocht in België. Ze vlogen weg voor circa € 50,-. Hij is vrij licht en zit prima.
prj

remcol
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 aug 2008 00:19

remcol 22 apr 2012 13:03

Dank voor de informatie omtrent maatvoering.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 22 apr 2012 14:36

race-niek schreef:die helmen van Ekoi zien er zeer goed uit voor die prijs!
iemand enig ervaring met een van deze helmen?
Ik rij nu ongeveer een jaar met de mijne en ben er best tevreden over. Mijn Bell Volt zat wel iets beter maar die is natuurlijk wel een stuk duurder (die Ekoi was geloof ik 65 Euro). Hij is voor mij eigenlijk wat aan de ronde kant, een langer en smaller model zou voor mij beter passen.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 23 apr 2012 11:49

Van het weekend even een shirtje en een paar handschoenen besteld waarbij het mij opviel dat ik geen verzendkosten hoefde te betalen (of ik heb niet goed gekeken :) ). Wat betreft het maatschema waar ik eerder aan refereerde: of die kloppen niet helemaal, of ik heb een afwijkend lichaam, maar volgens het gewicht in de tabel zou ik een XXL moeten hebben en volgens de borst en taille omtrek een L, uiteindelijk heb ik dus maar een XL besteld ;)

Plaats reactie