Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hulp bij bepalen afmontage Tommasini

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 09 nov 2010 23:57

Ik was net voor mijn broertje aan het kijken voor zijn eerste racefiets. Hij wil namelijk volgend seizoen ook mee tochtjes maken. Het budget is ongeveer 1200 euries en dan kom je al vrij snel uit bij de Canyons e.d. van deze wereld.

Bij toeval zag ik vandaag op het forum echter een mooie stalen Tommasini voorbij komen. Omdat het de juiste maat is en het natuurlijk een prachtframe is was de keus snel gemaakt en de deal was dan ook snel gesloten.

Afbeelding

Omwille van het budget zal er een Veloce groep opkomen en Khamsin wielen. Ik heb alleen wat hulp nodig bij de bepaling van de verdere afmontage, omdat ik niet zo thuis ben in de wat oudere 1" onderdelen. Het liefst monteer ik zadelpen, stuurpen, stuur van hetzelfde merk, maar wat is goed en wat is passend bij deze fiets? Het dient in elk geval een stuur te zijn met een niet al te diepe drop waarbij de shifters relatief hoog te bevestigen zijn.

BTW: Mijn broertje is 28...;)

ikweetutnietmeer
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33

ikweetutnietmeer 10 nov 2010 00:23

schitterend frame, helaas niet mijn maat anders was ie allang eerder verkocht geweest!
voor het 1" balhoofd kun je een adapter kopen waardoor je een tegenwoordige ahead stuurpen kwijt kunt.
wil je het origineel houden, ga dan op zoek naar een oudere quill
(hier bijv. http://defietsenmaker.nl/index.php?item ... _id=10〈=EN)
qua afmontage zou ik proberen een gebruikte centaur groep te scoren alhoewel een nieuwe veloce ook oke is.
je zoekt een compact (shallow) stuur met een kleinere drop en reach, bijv. de fsa omega. fsa stuurpen en zadelpen zijn ook volop te vinden.
deda elementi heeft ook mooie spullen, bijv. deze stuurpen en helemaal niet duur http://www.bikeparts4u.nl/shop/product_ ... ts_id=3763
en dan met deze zadelpen http://www.bikeparts4u.nl/shop/product_ ... ts_id=3764

ik zou het in ieder geval wel italiaans houden puur uit emotioneel oogpunt.

kijk ook hier es, was mijn eigen project vorig jaar.
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=28240#

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 10 nov 2010 09:37

Het moeten zilverkleurige onderdelen worden en zeker geen ahead stuurpen. Nu heeft Nitto eigenlijk precies wat we nodig hebben, maar is een merk als Nitto wel gepast op dit frame..?!?

De Fietsenmaker heeft wel nette spulletjes, maar heb geen verstand wat nou echt goed spul is van wat hij verkoopt. Tips nog steeds welkom, want wil graag een alternatief hebben voor die Nitto spullen.

ikweetutnietmeer
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33

ikweetutnietmeer 10 nov 2010 19:28

nitto is japans?
omdat je toch voor traditioneel wilt gaan begrijp ik, zou ik voor een cinelli combinatie gaan. op en top italiaans.
het meeste bij de fietsenmaker.nl is volgens mij gewoon NOS (New Old Stock) en dus betrouwbaar lijkt me.

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1039
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 10 nov 2010 19:32

Cinelli of 3ttt: allebei verkrijgbaar bij defietsenmaker.
Gazelle Team TVM \'99

swijland
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 05 okt 2004 20:44

swijland 10 nov 2010 20:39

Cinelli Grammo vind ik persoonlijk een erg mooie stuurpen. Titanium en komt best wel vaak voorbij op internet. Een andere mooie pen is de Deda Murex.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 10 nov 2010 20:45

Ik zou toch echt voor een setje in zwart gaan. (sorry! ;) )

Zwart lintje en zadel erbij, zwarte Veloce onderdeeltjes.....dan zou zilverkleurig mijn inziens net effe de plank mis slaan.
Tenzij je polijst en alles glimt als de voor- en achtervork....maar dan nog.
FacebookS3RSSite

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 10 nov 2010 20:47

Bij planet-x-warehouse.co.uk hebben ze een hoop 3ttt spul voor weinig. Ook erg veel keus in verschillende stuurbochten en allerlei stuurpennen!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 10 nov 2010 20:50

danny1407 schreef:Ik zou toch echt voor een setje in zwart gaan. (sorry! ;) )
Zwart lintje en zadel erbij, zwarte Veloce onderdeeltjes.....dan zou zilverkleurig mijn inziens net effe de plank mis slaan.
Tenzij je polijst en alles glimt als de voor- en achtervork....maar dan nog.


+1. In tegenstelling tot wat fraai is bij veel andere klassieke frames, denk ik dat bij dit frame, waar al veel chroom aanwezig is, een afmontage met (veel) zwarte componenten een evenwichtig en fraai geheel zal doen ontstaan! Wel zo veel mogelijk 'klassieke' of in elk geval klassiek ogende onderdelen gebruiken.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 10 nov 2010 20:53

pm andromeda eens die heeft mooi alu montage van deda om het af te monteren ook adapters naar modern spul

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 nov 2010 20:57

Le Grimpeur schreef:
danny1407 schreef:Ik zou toch echt voor een setje in zwart gaan. (sorry! ;) )
Zwart lintje en zadel erbij, zwarte Veloce onderdeeltjes.....dan zou zilverkleurig mijn inziens net effe de plank mis slaan.
Tenzij je polijst en alles glimt als de voor- en achtervork....maar dan nog.


+1. In tegenstelling tot wat fraai is bij veel andere klassieke frames, denk ik dat bij dit frame, waar al veel chroom aanwezig is, een afmontage met (veel) zwarte componenten een evenwichtig en fraai geheel zal doen ontstaan! Wel zo veel mogelijk 'klassieke' of in elk geval klassiek ogende onderdelen gebruiken.


-1, Bij zo'n fiets 'horen' glimmende onderdelen. Mag best lichtjes over the top IMHO. http://www.defietsenmaker.nl is al genoemd geloof ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 10 nov 2010 21:00

53x11 schreef:-1, Bij zo'n fiets 'horen' glimmende onderdelen. Mag best lichtjes over the top IMHO. http://www.defietsenmaker.nl is al genoemd geloof ik.


Dat zeggen we...zwart en/of glimmen, maar liever niet gewoon alu kleurig.

Maw, hoogglans zwart of gepolijst spul.
FacebookS3RSSite

Plaats reactie