Retro / oudere fietsen
- devriesman
- Forum-lid
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
- Locatie: Apeldoorn
Hier al gekeken?
http://www.klassiekeracefiets.info/
http://www.klassiekeracefiets.info/
Onderop de bottom bracket behuizing moet toch echt een framenummer staan. De lak lijkt me origineel maar soms blijft het slecht te lezen.
De fiets lijkt me van begin jaren '90, te zien aan de stijl van de decals en het feit dat er STI/Ergopower oogjes aan het frame zitten. Ook de Campagnolo groep wijst me in die richting. Mooie kleurstelling, een triangel met paars en iets van violet zie je weinig. Een nette fiets waar je zeker wat van maken kan.
De fiets lijkt me van begin jaren '90, te zien aan de stijl van de decals en het feit dat er STI/Ergopower oogjes aan het frame zitten. Ook de Campagnolo groep wijst me in die richting. Mooie kleurstelling, een triangel met paars en iets van violet zie je weinig. Een nette fiets waar je zeker wat van maken kan.
Bedankt voor de reacties. Ik had al wat rond zitten neuzen op de voorgestelde website, via daar kwam ik ook bij de jaren waarin de bepaalde reynolds stickers gebruikt zijn, waardoor ik het terug kon brengen naar tussen 89 en 94.
Ik heb nog eens goed gekeken, en kan welgeteld 1 cijfer lezen op de onderkant. Van de rest is werkelijk geen spoor zichtbaar. Zou dit niet overgespoten kunnen zijn, dat deze cijfers enigszins vollopen met verf, of is dat onzin? De lak op de staande buis net onder het zadel (zie foto) vind ik ook niet zo netjes, ik mag aannemen dat dat zo niet uit de gazelle fabriek is gekomen, dus dat zou ook weer kunnen wijzen op geen originele kleur. Maar ik heb verder geen idee of dit hout snijd...
Ik kan op onderstaande foto zien dat het framenummer begint met een 3. Volgens de tabel op klassiekeracefiets.info is het dan terug te brengen naar een fiets van óf 1993, of van 89 of ouder. Dan lijkt 93 me wel aannemelijk.
Ik heb nog eens goed gekeken, en kan welgeteld 1 cijfer lezen op de onderkant. Van de rest is werkelijk geen spoor zichtbaar. Zou dit niet overgespoten kunnen zijn, dat deze cijfers enigszins vollopen met verf, of is dat onzin? De lak op de staande buis net onder het zadel (zie foto) vind ik ook niet zo netjes, ik mag aannemen dat dat zo niet uit de gazelle fabriek is gekomen, dus dat zou ook weer kunnen wijzen op geen originele kleur. Maar ik heb verder geen idee of dit hout snijd...
Ik kan op onderstaande foto zien dat het framenummer begint met een 3. Volgens de tabel op klassiekeracefiets.info is het dan terug te brengen naar een fiets van óf 1993, of van 89 of ouder. Dan lijkt 93 me wel aannemelijk.
Fraai ding, mooi frame, fantastische Campagroep, stuur rechtzetten, passender stuurlintje, mooie wielen met klassieke bandjes en verder heel veel poetsen
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
@JuulvH
Als je er over denkt hem eventueel weer te verkopen, moet je hem zeker niet overspuiten.
Ik denk dat hij rond 1994/1995 in de Gazelle fabriek opnieuw is gespoten. Het lijkt wel poedercoat en het lettertype is 94/95. Hoe de kabel echter in de bovenbuis loopt laat zien dat het een ouder frame is. Ook de boog om de zadellug heeft geen letters "Gazelle". Mijn ruwe schatting is eerste helft jaren 80 voor het frame.
Als je er over denkt hem eventueel weer te verkopen, moet je hem zeker niet overspuiten.
Ik denk dat hij rond 1994/1995 in de Gazelle fabriek opnieuw is gespoten. Het lijkt wel poedercoat en het lettertype is 94/95. Hoe de kabel echter in de bovenbuis loopt laat zien dat het een ouder frame is. Ook de boog om de zadellug heeft geen letters "Gazelle". Mijn ruwe schatting is eerste helft jaren 80 voor het frame.
Laatst gewijzigd door EmPeHa op 18 apr 2020 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet dat stuur wel even fatsoenlijk. Dit ziet er niet uit en ik kan me niet voorstellen dat dit lekker fietst.
Campagnolo Ultra Dork
Al lekker aan het poetsen geweest, wat remmenreiniger en teflon spray en het ziet er weer fris uit en loopt weer soepel.
Nu ben ik op zoek naar remgreeprubbers (of hoe dat mag heten), maar dat wil nog niet lukken. Gezocht op remgreeprubber, rubber hood etc, maar ik vind die oudere puntige niet. Het gaat om een campagnolo chorus met 7-speed casette, al lijkt de hendel op het stuur 8 'posities' te hebben. Geschat op begin jaren 90. Hier wat plaatjes om te laten zien welke er op zaten, maar ik wil nu liever zwarte. Kan iemand me de juiste richting in wijzen?
Nu ben ik op zoek naar remgreeprubbers (of hoe dat mag heten), maar dat wil nog niet lukken. Gezocht op remgreeprubber, rubber hood etc, maar ik vind die oudere puntige niet. Het gaat om een campagnolo chorus met 7-speed casette, al lijkt de hendel op het stuur 8 'posities' te hebben. Geschat op begin jaren 90. Hier wat plaatjes om te laten zien welke er op zaten, maar ik wil nu liever zwarte. Kan iemand me de juiste richting in wijzen?
-
- Moderator
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
EC-RE500
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.