Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Amstel Gold Race (elite)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 apr 2012 21:32

Dat van de Maar is inderdaad gepruts van United Healthcare, die hadden geen compact crankstellen mee genomen... Niet dat De Maar nu voor de winst had gereden, maar 't blijft wel knullig.

Kleding ligt wel wat gecompliceerder. Bij lage temperaturen is het gewoon lastig om je temperatuur op pijl te houden. Je kan wel met een thermojack aan starten, maar bij de 1e inspanning is 't resultaat dat je zeiknat van 't zweet bent.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 20 apr 2012 22:11

amclassic-fan schreef:Dat van de Maar is inderdaad gepruts van United Healthcare, die hadden geen compact crankstellen mee genomen... Niet dat De Maar nu voor de winst had gereden, maar 't blijft wel knullig.

Kleding ligt wel wat gecompliceerder. Bij lage temperaturen is het gewoon lastig om je temperatuur op pijl te houden. Je kan wel met een thermojack aan starten, maar bij de 1e inspanning is 't resultaat dat je zeiknat van 't zweet bent.
Tussen een thermojack en een shirt met korte mouwen zitten nog wel een aantal varianten, waarbij ik niet wil ontkennen dat het inderdaad gecompliceerder is. Je moet gaan nadenken (en van tevoren uitgeprobeerd hebben) wat het beste is en dat past toch precies bij professioneel je sport uitoefenen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 apr 2012 05:54

eelcoz schreef:
Om eens een andere vergelijking te maken, wat te denken van marathonschaatsers (op natuurijs)? Die blijven ook laf in een pelotonnetje rijden omdat het te koud is om aan te vallen?
Tsja, als je er maar genoeg andere vergelijkingen bij haalt krijg je toch een keer je gelijk? :roll:
(intensiever, andere kleding, andere houding, er meer aan gewend, etc)
Less is bore

eelcoz

eelcoz 21 apr 2012 09:49

daniel1975 schreef:
eelcoz schreef:
Om eens een andere vergelijking te maken, wat te denken van marathonschaatsers (op natuurijs)? Die blijven ook laf in een pelotonnetje rijden omdat het te koud is om aan te vallen?
Tsja, als je er maar genoeg andere vergelijkingen bij haalt krijg je toch een keer je gelijk? :roll:
(intensiever, andere kleding, andere houding, er meer aan gewend, etc)
Je bedoelt dat marathonschaatsen intensiever is dan wielrennen. Dat zou kunnen, alleen wordt het dan des te onbegrijpelijker dat wielrenners zo weinig kleding aan trekken. En je zegt het zelf al: andere kleding. Precies het punt waar het hier om gaat. Marathonschaatsers kleden zich zodanig dat ze het niet onnodig koud hebben. En er meer aan gewend zijn; je mag toch hopen dat wielrenners gewend zijn aan deze temperaturen (in ieder geval die uit NL en Belgie) aangezien het hier 8 maanden per jaar zulk weer is (of kouder).

Het gaat me niet om het gelijk, dat krijg ik hier toch niet (en pretendeer ik ook niet per se te hebben). Ik verbaas me er alleen over dat een paar renners klaagt over kou (toegegeven, het was niet direct lekker fietsweer), en dat het hele forum daar blind in meegaat. Terwijl je gewoon ziet dat sommige renners zich nauwelijks kleden tegen kou en er genoeg koersen worden verreden bij lagere temperaturen.

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 21 apr 2012 10:28

Goh, jongens, zijn jullie daar een week na dato nu nog altijd over bezig? Behoort de discussie intussen niet al lang over Luik-Bastenaken-Luik te gaan? (da's morgen, mocht het jullie ontgaan zijn) :roll:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 21 apr 2012 10:53

dario schreef:Goh, jongens, zijn jullie daar een week na dato nu nog altijd over bezig? Behoort de discussie intussen niet al lang over Luik-Bastenaken-Luik te gaan? (da's morgen, mocht het jullie ontgaan zijn) :roll:
Het is ook nog steeds koel weer.
Zij het dat de polaire lucht nu vervangen is door aprilse buien.
Zo kunnen we mooi waarnemen of de renners daar op inspelen bij de start in Luik morgen.
Of dat ze weer gewoon in eenzelfde lycra broekje de hele dag met een doorweekte kont door de regen gaan rijden.
Ik denk het laatste omdat er op dat gebied van been en bilbedekking niet veel alternatieven zijn.
En omdat het zo hoort natuurlijk!
Hoe moet je anders Hinault onder ogen komen op het podium.
Om eens een koudweer bikkel uit het verleden te noemen.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 apr 2012 16:53

simen schreef:Hoe moet je anders Hinault onder ogen komen op het podium.
Wel wollen truien he :mrgreen: Watjes waren het vroeger. Allemaal!

Plaats reactie