Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Amstel Gold Race (elite)

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 09 apr 2012 15:39

Ik mis tot nu toe drie namen: Sagan (mijn favoriet), Scarponi en Cunego. Alle drie explosief op een klim als de cauberg.

Volgens de Belgische televisie doet Boonen vooral mee met het oog op het WK in Valkenburg later dit jaar.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 09 apr 2012 15:50

Ik ga ook voor Sagan. Wint nipt van Rodriguez.

Vanendert? Die is net zo stil gevallen als Gilbert, toch? Toeval?

campa_staal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2011 19:04

campa_staal 09 apr 2012 15:52

Vanendert heeft ook nog niet gepiekt, ik vind dat je met Vanendert moet wachten tot na de Tour.

En al die insinuaties omtrent Gilbert zijn eigenlijk in mijn ogen niet nodig. Niets bewezen is niets gedaan

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 09 apr 2012 16:05

Als een renner als Boonen er serieus werk van maakt kan hij ook in de AGR om de prijzen rijden. Zo'n groot verschil is er nu ook weer niet tussen heuvels in Vlaanderen en Limburg. Je mist alleen de kasseien maar op heuvels als de Cauberg kan Boonen zeer hard omhoog. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe de koers zich ontwikkelt. Renners die fysiek ijzersterk zijn maar niet het postuur hebben van die ondervoede klimmers moeten de koers hard maken. De vraag is echter of hij het fysiek én mentaal kan opbrengen om nog een keer zo diep te gaan. Het is al vier op een rij en het houd natuurlijk een keer op.

Ik hoop in ieder geval dat ze niet met een hele groep naar de voet van de Cauberg rijden. Als de koers eerder openbreekt is de finale van de AGR echt heel aardig maar het is zelden een spannende koers.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 09 apr 2012 16:10

campa_staal schreef:Vanendert heeft ook nog niet gepiekt, ik vind dat je met Vanendert moet wachten tot na de Tour.
Samuel Sanchez en Bauke Mollema zijn ook nog niet aan het 'pieken', maar staan wel op het podium in 't Baskenland... :roll:

Dat pieken moet je niet altijd maar van stal halen. Er zijn zoveel renners die er in de Tour willen staan, maar dat neemt niet weg dat je al tussendoelen kan kiezen.

jopie49
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:33

jopie49 09 apr 2012 16:18

litespeed schreef:
campa_staal schreef:Vanendert heeft ook nog niet gepiekt, ik vind dat je met Vanendert moet wachten tot na de Tour.
Samuel Sanchez en Bauke Mollema zijn ook nog niet aan het 'pieken', maar staan wel op het podium in 't Baskenland... :roll:

Dat pieken moet je niet altijd maar van stal halen. Er zijn zoveel renners die er in de Tour willen staan, maar dat neemt niet weg dat je al tussendoelen kan kiezen.
Het is niet dat Vanendert vorig jaar al voor het podium streed in het Baskenland. Hij is een degelijk heuvelrenner maar men mag er geen renner voor de grote rondes van maken mijns inziens.
Daarvoor is zijn tijdrit niet goed genoeg en is hij ook niet constant genoeg.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 09 apr 2012 16:24

jopie49 schreef:Het is niet dat Vanendert vorig jaar al voor het podium streed in het Baskenland.
Dat zeg ik ook niet. Ik maak een punt t.a.v. het vermeende 'pieken'.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 09 apr 2012 16:49

ik veronderstel dat valverde, sagan en rodriguez de prijzen gaan verdelen.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 09 apr 2012 16:51

bottecchia schreef:Ik hoop in ieder geval dat ze niet met een hele groep naar de voet van de Cauberg rijden. Als de koers eerder openbreekt is de finale van de AGR echt heel aardig maar het is zelden een spannende koers.
Waarschijnlijk gaat iedereen weer naar de Rabo bank ploeg kijken ook al hebben ze geen topfavoriet in huis.
Het is te hopen dat Rabo niet weer de hele koers in handen gaat nemen en dat ze meer durven te pokeren.

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 09 apr 2012 17:00

1. Sagan
2. Valverde
3. Mollema

Mijn voorspelling, wordt een interessante koers, ben benieuwd waar die mannen allemaal staan. Ben zelf ook aanwezig, fiets eerst de toertocht/optocht de dag van tevoren.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 apr 2012 17:16

bottecchia schreef:Als een renner als Boonen er serieus werk van maakt kan hij ook in de AGR om de prijzen rijden.
+1

Wie RVV kan winnen kan ook AGR winnen. LBL en WP wordt een heel ander paar mouwen omdat daar de beklimmingen veel langer zijn en niet op explosiviteit omhoog gereden kunnen worden.
Zoals Boonen de Taaienberg (Molen en Kwaremont gaat hem ook redelijk af) op kan rijden is genoeg om op iedere helling in de AGR met de eerste mee te kunnen.
De vraag is of hij daar gemotiveerd voor is OF dat hij graag een ploegmaat gaat helpen want de teamgeest in dat team lijkt me op dit moment een belangrijke rol te spelen.
Als Boonen wil winnen zal hij wel in de aanval moeten want met een aantal renners moet hij niet de laatste klim aanvatten.
Ik denk dat het een gesloten koers zal blijven en hou het daarom op:
Valverde, Rodriquez, Sagan.

jopie49
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:33

jopie49 09 apr 2012 17:54

litespeed schreef:
jopie49 schreef:Het is niet dat Vanendert vorig jaar al voor het podium streed in het Baskenland.
Dat zeg ik ook niet. Ik maak een punt t.a.v. het vermeende 'pieken'.
Je zegt toch dit: 'Vanendert? Die is net zo stil gevallen als Gilbert, toch? Toeval?'
Daarmee doel je toch op het feit dat je hem dit seizoen nog niet gezien hebt, terwijl je andere renners (die ook 'pieken' naar de tour) wel al gezien hebt.
Nu zeg ik dat Vanendert in deze periode nog nooit veel heeft laten zien, ook niet vorig jaar, toen hij toch wel een degelijk seizoen reed.
Voor hem begint het allemaal dit weekend met de Amstel.

Plaats reactie