Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Amstel Gold Race (elite)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 apr 2012 13:42

In navolging van de eerder gereden voorjaarskoersen, verdient deze koers ook zijn voor- en nabeschouwingstopic.

Het is gedaan met de kasseien en er wordt meer de nadruk op het klimmen gelegd.

Wie gaat er winnen?
Gilbert, Evans, Dekker, Freire, Nibali, Vanendert, A of F Schleck, Valverde, Hoogerland , Gesink
Live fast; die young. mijn blog

campa_staal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2011 19:04

campa_staal 09 apr 2012 13:47

Ik vind Dekker persoonlijk een rare naam in uw lijstje

Ik denk voornamelijk aan Rodriguez.

Rijdt Boonen deze koers ook? Dacht het wel? Benieuwd waar hij kan terechtkomen

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 09 apr 2012 13:56

Volgens mij stond de Gold Race wel op Boonen zijn programma, maar zal me niets verbazen als hij deze niet gaat rijden. Staat me vaag iets van bij dat dit een aantal jaar terug ook het geval was?

puritein1
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:57
Locatie: Kudelstaart

puritein1 09 apr 2012 14:09

Rodriquez heef er al dichtbij gezeten maar ik denk dat Valverde dit jaar de te kloppen man wordt .....Kwam dit voorjaar al aardig in vorm...
Als Boonen meerijdt, rijdt hij voor het team......
Lekker peddelen jonguhh!!

campa_staal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2011 19:04

campa_staal 09 apr 2012 14:28

Als Boonen meerijdt dan rijdt hij voor het team, is denk ik een citaat dat De Cauwer gezegd heeft tijdens een wedstrijd.
Ik vraag me enkel af voor wie dan, ik zie niet meteen een kanshebber in het team van Quickstep, of vergis ik me?
Ik vind dat Boonen wel eens gewoon zijn kans moet wagen, hij is misschien wel in de conditie van zijn leven en de Amstel zou niet misstaan op zijn palmares.Grote kampioenen (waar ik Boonen toch bijreken) moeten steeds pogen te winnen

puritein1
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:57
Locatie: Kudelstaart

puritein1 09 apr 2012 14:40

campa_staal schreef:Als Boonen meerijdt dan rijdt hij voor het team, is denk ik een citaat dat De Cauwer gezegd heeft tijdens een wedstrijd.
Ik vraag me enkel af voor wie dan, ik zie niet meteen een kanshebber in het team van Quickstep, of vergis ik me?
Ik vind dat Boonen wel eens gewoon zijn kans moet wagen, hij is misschien wel in de conditie van zijn leven en de Amstel zou niet misstaan op zijn palmares.Grote kampioenen (waar ik Boonen toch bijreken) moeten steeds pogen te winnen
Op zich eens !

Ik vind Chavanel overigens ook een kanshebber (outsider) en ik denk dat Nickie deze koers echt voor zichzelf mag gaan..
Boonen heeft in het verleden al vaker werk voor de ploeg verricht
Lekker peddelen jonguhh!!

jopie49
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:33

jopie49 09 apr 2012 14:44

Vergeet Devenyns niet. Is op dit terrein echt wel een subtopper.

campa_staal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2011 19:04

campa_staal 09 apr 2012 14:51

Ben ik het mee eens, vind zeker dat Terpstra zijn kans mag gaan, reed echt schitterend de voorbije 2 weken.
Maar ik wil wel eens zien wat een fitte, frisse bonen kan doen op de laatste helling.
Normaal moet Boonen dat toch aankunnen, hij is toch zeer explosief, en de hellingen zijn niet lang...

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 09 apr 2012 15:21

Boonen kan dit absoluut niet winnen.

campa_staal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2011 19:04

campa_staal 09 apr 2012 15:23

Wat is het grote verschil tussen de Cauwberg en de Oude Kwaremont, behalve de kasseien? (informatieve vraag, geen retorische)

jopie49
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:33

jopie49 09 apr 2012 15:25

lvgh schreef:Boonen kan dit absoluut niet winnen.
Dat zou ik eigenlijk niet durven stellen.
Zoals hij nu zijn voorjaar indeelt zal het inderdaad onmogelijk zijn.
Maar wanneer hij parijs-roubaix 1 jaar laat vallen (wat hij uiteraard nooit zal doen) kan hij hier wel degelijk winnen (heuveltjes zijn vergelijkbaar met die van de RVV, maar dan zonder kasseien).

Dus hij kan er misschien wel winnen, maar of hij het zal doen is een andere vraag.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 apr 2012 15:38

Boonen staat wel aan de start. Tenminst volgense de agr site. Ik zie Boonen niet winnen, zelfs niet als hij zijn training op deze koers afstemt.

Boonen kan dan welliswaar hard een bult omhoog rammen maar er is verschil tussen de Vlaamsche bulten en de Limburgse bulten. Ze zijn allemaal net iets langer en bovenal. Het zijn er vooral meer! Ik zie eerder Freire (in zijn goeie dagen dan) de spurt winnen op de Cauberg dan Boonen. De Cauberg is net iets te lang voor Boonen. Dan gaat zijn gewicht tegen hem werken.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie