Alles over vakanties op én met de fiets

verborgen vogezen

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 30 mei 2012 13:21

Na dit topic gelezen te hebben met de Pinksteren in de Chalets de la Wormsa verbleven. Drie ritten gemaakt over o.a Platzerwasel, Merkstein, Schlucht, Rohegberg, Calvaire etc.

Samenvattend zijn de vogezen prima bevallen: mooie klimmen, prima asfalt, over het algemeen rustige wegen (wel veel motoren in het weekend). Het weer zat (toevallig) goed mee, wat het natuurlijk helemaal top maakt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 mei 2012 15:14

hans darmstronger schreef:Tenslotte nog de vaststelling dat niet de Platzerwasel de zwaartste Vogezencol is. Ik viel nog de Petit Ballon aan van Wihr au val via Wasserbourg. Gemiddeld zegt het salite profiel ong 9% over 5 km. Bollocks! Mijn polar gaf als max. 21% aan. Er zijn drie stroken van een paar 100 meter die zeker boven de 15% gaan, gevolgd door wat mildere stroken. Maar nondedju, wat een beest!
Paar weken geleden de Petit Ballon ook vanaf Wasserbourg gereden. Tot in Wasserbourg stelt 't niets voor, maar daarna was het vies steil. De 21% heeft mijn Garmin niet gehaald, maar hij stond wel regelmatig langere tijd op 14%. Doordat de klim in tredes gaat doet het gemiddelde percentage vermoeden dat de klim niet zo lastig is. Wij reden daarna ook de Platzerwasel omhoog en die blijft ook lekker steil door lopen met behoorlijk lange stukken boven de 10%.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

skimons
Forum-lid
Berichten: 2425
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 09 jun 2012 20:58

amclassic-fan schreef:
hans darmstronger schreef:Tenslotte nog de vaststelling dat niet de Platzerwasel de zwaartste Vogezencol is. Ik viel nog de Petit Ballon aan van Wihr au val via Wasserbourg. Gemiddeld zegt het salite profiel ong 9% over 5 km. Bollocks! Mijn polar gaf als max. 21% aan. Er zijn drie stroken van een paar 100 meter die zeker boven de 15% gaan, gevolgd door wat mildere stroken. Maar nondedju, wat een beest!
Paar weken geleden de Petit Ballon ook vanaf Wasserbourg gereden. Tot in Wasserbourg stelt 't niets voor, maar daarna was het vies steil. De 21% heeft mijn Garmin niet gehaald, maar hij stond wel regelmatig langere tijd op 14%. Doordat de klim in tredes gaat doet het gemiddelde percentage vermoeden dat de klim niet zo lastig is. Wij reden daarna ook de Platzerwasel omhoog en die blijft ook lekker steil door lopen met behoorlijk lange stukken boven de 10%.
Inderdaad allebei gezellige klimmen voor het betere harkwerk :) ben ook fan van die omgeving, dank voor de routes!

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 30 apr 2014 21:46

Straks eind mei de vogezen vanuit Orbey maar weer eens bezoeken.

Om dit topic nieuw leven in te blazen, iemand nog mooie ritjes voor op de racer ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1698
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 02 mei 2014 20:39

hans darmstronger schreef:http://www.routeyou.com/route/view/4208 ... gnelles.en" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.routeyou.com/route/view/4208 ... erbourg.en" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.routeyou.com/route/view/4208 ... rkstein.en" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.routeyou.com/route/view/4208 ... urkheim.en" onclick="window.open(this.href);return false;

lukt dit?
Mooie routes! Die zijn opgeslagen. Dit hemelvaart weekend richting Le Grand Ballon.
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 09 jul 2014 13:26

Heeft iemand misschien een mooie locatie tip in de omgeving van de Vogezen voor een gezin met 2 kleintjes in september? (0 en 2,5)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 09 jul 2014 13:40

Wij gaan binnenkort naar Domaines des Messires. Krijgt goede recensies, Hollandse eigenaar, vlakbij Gerardmer..

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 09 jul 2014 14:46

Ik neem aan dat het - gezien die 2 kleintjes - dan niet alleen om fietsen draait?
In dat geval: kijk eens op http://www.route-des-vins-alsace.com/fr/
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 09 jul 2014 14:53

dario schreef:Ik neem aan dat het - gezien die 2 kleintjes - dan niet alleen om fietsen draait?
In dat geval: kijk eens op http://www.route-des-vins-alsace.com/fr/
Nee zeker niet, dat is voor papa dan een leuke mogelijkheid daar :lol:
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 10 jul 2014 22:17

Krijg helaas je link niet openen Dario.
Nog even zoeken naar een park/camping met een zwembad, toch net fijner dan enkel een meertje.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 11 jul 2014 09:13

Vreemd hoor: als ik op de link klik doet-ie het gewoon...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 11 jul 2014 09:18

Zo maar nog een een suggestie. Wij hebben vorig jaar een maand op Camping Masevaux in Masevaux gekampeerd. Dit is een mooie, schone camping met prima sanitair. Het direct naast de camping gelegen overdekte en verwarmde gemeentebad is voor kampeerders gratis toegankelijk. Bij minder weer kun je dus toch gaan zwemmen. Voor mooi weer is de zonneweide van het zwembad de plek om 'een leuk kleurtje' op te doen ;) . Het bad heeft echter maar één bassin, dus geen 'pierenbad'. Masevaux ligt helemaal in het zuiden van de Elzas. Interessante plaatsen in de omgeving zijn o.a. Mulhouse (musea) en Belfort (vestingstad). Naar het noorden begint de Route du Vin. Fietsen kun je er ook, zie mijn verslagen van vorig jaar: Ballon d'Alsace, Grand Ballon, Le Markstein, Col du Hundsrück, Ballon de Servance, Planche des Belles Filles etc. Colmar is met de auto ook niet al te ver weg. Op korte loopafstand van de camping is een supermarkt en er kwam
's ochtends (in het hoogseizoen) elke dag een meer dan uitstekende bakker met ruim assortiment op de camping. Als je een ASCI-kaart hebt is de camping in het naseizoen ook nog eens spotgoedkoop en heb je een prima prijs/kwaliteitsverhouding. Er is ook WiFi bij de receptie (terrasje en gemeenschappelijke ruimte).
60 x Ventoux

Plaats reactie