Pagina 1 van 1

value for money frameset.

Geplaatst: 15 nov 2010 01:11
door jaapieo
Nu ik mijn fiets uit elkaar heb liggen voor jaarlijkse inspectie/controle liet ik mij eens grondig opmeten om te kijken of ik voor de optimale zit nog dingen moest veranderen.
Nu blijkt dat ik meer gegroeid ben dan verwacht en dat ik toe ben aan een ander frame...
Uit de maten kwam dit:

Framehoogte 587mm (dit is natuurlijk relatief omdat het meeste wel iets slooping loopt, hoewel ik meer fan ben van een klassiek frame.)
Framelengte 577mm, dat is dus wel belangrijk...

Zal het even duidelijk op een rijtje zetten want ik ben geen held met geometrie tabellen qua inschatting.

De maten:
zadelhoogte: 801.1mm
set back: 78mm
cranklengte: 172,5 (heb ik)
punt zadel- center stuur: 565,5mm
Drop: 84,2mm (maar ik zit prima met 15/16cm drop!)

Ik wil wel wat dieper zitten dan 8cm dus daar trek ik mij niets van aan, ik ben dan dus een frame nodig met korte balhoofdbuis(?).

Wie heeft er suggesties voor een goede frameset?
Mag 2e hands zijn, belangrijkste punt is dat het niet teveel kost en het liefst matzwart is...!

Jasper

Geplaatst: 15 nov 2010 11:02
door perik
Zoiets?

http://cnc-bike.de/product_info.php?cPa ... 37c1a718d7

Verder zijn de bekende Chinese Ebayframes ook de moeite waard.

Geplaatst: 15 nov 2010 11:27
door litespeed
Neo Exile

Afbeelding

Geplaatst: 15 nov 2010 20:57
door rbr
Ik zou voor een Chinees gaan. Veelal zijn de geometrie maten zonder probleem verkrijgbaar.

Geplaatst: 15 nov 2010 23:05
door jaapieo
Een Neo exile is leuk qua looks en gewicht maar is super slap, ben niet van plan om op een zwabber te gaan fietsen.

Die CNC valt ook af....

Een chinees frame wil ik niet.

Ik denk dat het een Kuota Kharma frame showmodel frame wordt, werk 1 dag in de week in een fietsenzaak en kan deze voor een gering bedrag krijgen.

Een kuota kharma is volgens mij erg stijf en heeft een mooie vormgeving in mijn ogen, Misschien dat ik hem wel net als Frankie-B op Weightweenies ga strippen van de lak zodat hij mooi stealth mat zwart carbon wordt (scheelt ook nog een paar gram) ;)
Linkje: http://weightweenies.starbike.com/forum ... =3&t=79102
Carbolift is een huidvriendelijke "afbijt" die de lak er afdoet bladderen,zou wel een erg tof uiterlijk geven...!

Geplaatst: 15 nov 2010 23:25
door amclassic-fan
Wie zegt dat die Neo Exile 'super slap' is? Ik lees daar toch doorgaans erg positieve reviews over.

Maar het is wel handig als je iets meer informatie geeft over wat je wilt, aluminium of carbon. Hoeveel mag 't kosten?

Geplaatst: 15 nov 2010 23:43
door Lcsmet
jaapieo schreef: edit......
Ik denk dat het een Kuota Kharma frame showmodel frame wordt, werk 1 dag in de week in een fietsenzaak en kan deze voor een gering bedrag krijgen.

....Edit...!


Dit wist je toch al voor je de vraag hier op het forum zette?

Geplaatst: 16 nov 2010 00:07
door litespeed
jaapieo schreef:Een Neo exile is leuk qua looks en gewicht maar is super slap, ben niet van plan om op een zwabber te gaan fietsen.

Dat vraag ik mij af. Maar als je nog niet eens je gewicht of beoogd gebruik noemt, dan is het ook lastig adviseren.

Verder heb je wel bijzondere geometriegegevens. Nu met een drop van 8,5cm fietsen en weten dat je prima met bijna het dubbele kan fietsen? En dan niet aangeven wat je wel wilt?

Geplaatst: 16 nov 2010 14:45
door HenH
Wat ziet dat carbolift er ranzig uit op zo'n frame. Het lijkt net al heeft die fiets iets ernstig meegemaakt met al die bubbels etc. Het zou overigens wel een mooi oplossing zijn voor het niet hoeven schuren van een carbon frame... Als je het gaat doen ben ik benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Voor, tijdens en na het afblader proces

Geplaatst: 17 nov 2010 17:47
door oldandslow
jaapieo schreef:
Een chinees frame wil ik niet.

Ik denk dat het een Kuota Kharma frame showmodel frame wordt, werk 1 dag in de week in een fietsenzaak en kan deze voor een gering bedrag krijgen.
..!


Waar denk je dat die Kuota vandaan komt?