Alles over vakanties op én met de fiets

Alpe d'HuZes 2011

jfk
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:34

jfk 25 mei 2011 11:47

even off-topic sorry...

ik gebruik altijd energy bars van decathlon eigen merk (apthonia)
nu lees ik hier gewoon de huis-tuin-en-keuken muesli repen...

zit hier geen verschil in dan? volgens mij toch wel in samenstelling en extra koolhydraten?

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 25 mei 2011 12:05

even totaal wat anders: als de weersvoorspellingen uitkomen dan wordt het nog een hell of a job om die magic six te behalen... week lang regen!
Train ze!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 mei 2011 12:07

Liever regen dan bloedheet!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 25 mei 2011 12:10

[quote="Scepticus"]Liever regen dan bloedheet![/quote]

geldt voor mij ook, maar ik weet niet hoe die overige 4000 man met regen omgaan..
Train ze!

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 25 mei 2011 13:32

Hoe heter, hoe beter! De start is zo vroeg dat je er nauwelijks last van hebt. Regen lijkt me vreselijk op zo`n dag, bevriezen in gevaarlijke afdalingen enzo, doorweekt 10u + op de fiets is niet mijn kopje thee. Overigens denk ik niet dat je nu al veel kunt zeggen over het weer over 2 weken, niets zo veranderlijk als een weersvoorspelling...

fe
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 feb 2011 14:09

fe 25 mei 2011 14:37

[quote="Evers"]even totaal wat anders: als de weersvoorspellingen uitkomen dan wordt het nog een hell of a job om die magic six te behalen... week lang regen![/quote]

Hoe kom je aan die informatie? Beetje voorbarig lijkt me (en hoop ik ook).

Ik ga uit van lekker weer, want mijn zus gaat mee en zij en haar man hebben altijd lekker weer op vakantie, dus dat moet goed komen! :)

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 25 mei 2011 14:46

Ik zit ook niet te wachten op regen, niet dat het een probleem is..... maar 20 graden en droog is wel zo plezierig.

Cheers,

Peter

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 25 mei 2011 16:12

[quote="Fe"][quote="Evers"]even totaal wat anders: als de weersvoorspellingen uitkomen dan wordt het nog een hell of a job om die magic six te behalen... week lang regen![/quote]

Hoe kom je aan die informatie? Beetje voorbarig lijkt me (en hoop ik ook).

Ik ga uit van lekker weer, want mijn zus gaat mee en zij en haar man hebben altijd lekker weer op vakantie, dus dat moet goed komen! :)

[/quote]

weeronline. Het is lastig om op de dag zelf te voorspellen of er dan 1,2,3,4 of 0 mm regen gaat vallen, maar heel de week bestaat uit één regenachtige periode. De kans dat het verandert is klein, maar ik hoop dat dat dus nog wel gaat gebeuren :)
Train ze!

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 25 mei 2011 16:44

[quote="JFK"]even off-topic sorry...

ik gebruik altijd energy bars van decathlon eigen merk (apthonia)
nu lees ik hier gewoon de huis-tuin-en-keuken muesli repen...

zit hier geen verschil in dan? volgens mij toch wel in samenstelling en extra koolhydraten?[/quote]

Gewoon eten wat je het makkelijkst binnen krijgt (en houdt).

Het eetverhaal is nu wel duidelijk.

@evers: hoe lang reken jij voor een afdaling? Ik probeer toch een soort van tijdschema te maken, om vroeg in de gaten te kunnen houden of de 6 beklimmingen haalbaar zijn.

Ik denk dat 3 beklimmingen aan een stuk en daarna langer rust haalbaar moet zijn.

De opmerking over het omslagpunt is natuurlijk logisch. Ik denk dat ze daar nog ruim onder gaat zitten, meestal klimt ze met hartslag 160.

Hadden jullie toevallig mannetjes langs de beklimming staan? Het lijkt mij nuttig om mensen met bandjes, extra bidons etc op een paar punten neer te zetten. Dat moet haalbaar zijn voor een team van zes man.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 25 mei 2011 17:07

[quote="W0uter"][quote="JFK"]even off-topic sorry...

ik gebruik altijd energy bars van decathlon eigen merk (apthonia)
nu lees ik hier gewoon de huis-tuin-en-keuken muesli repen...

zit hier geen verschil in dan? volgens mij toch wel in samenstelling en extra koolhydraten?[/quote]

Gewoon eten wat je het makkelijkst binnen krijgt (en houdt).

Het eetverhaal is nu wel duidelijk.

@evers: hoe lang reken jij voor een afdaling? Ik probeer toch een soort van tijdschema te maken, om vroeg in de gaten te kunnen houden of de 6 beklimmingen haalbaar zijn.

Ik denk dat 3 beklimmingen aan een stuk en daarna langer rust haalbaar moet zijn.

De opmerking over het omslagpunt is natuurlijk logisch. Ik denk dat ze daar nog ruim onder gaat zitten, meestal klimt ze met hartslag 160.

Hadden jullie toevallig mannetjes langs de beklimming staan? Het lijkt mij nuttig om mensen met bandjes, extra bidons etc op een paar punten neer te zetten. Dat moet haalbaar zijn voor een team van zes man.[/quote]

Vorig jaar had ik 2 uur gerekend per klim + afdaling. Ik varieerde tussen de 1uur 5 min tot 1 uur 15 min. met klimmen. Afdalen duurde een minuut of 20 geloof ik en dan heb je gemiddeld steeds weer wat tijd over om te rusten.

ECHTER: geen idee hoe hard ik naar beneden ging. Dit jaar is de snelheid max 45km per uur en is het drukker. Dit kan dus van invloed zijn.

Langs het parcours had ik overigens wat mensen staan met eten en drinken. Ook staan er dames die je voorzien van water en/ of sportdranken
Train ze!

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 25 mei 2011 17:52

Ligt er ook aan wat je zelf fijn vind natuurlijk. Ik deed vorig jaar tussen de 1u15 en 1u25 over de beklimmingen en zo`n 20 min over afdalen. Bovenop ging ik dan water/drank bijvullen, beneden stond mijn maat met zonnebrand, extra voedsel enzo. Steeds zo`n 5 minuten stilgestaan, ik hou ervan om niet teveel van de fiets te gaan. Ook op het laatst niet teveel nadenken maar gewoon trappen vond ik mentaal beter te doen, maar dat zal misschien van persoon tot persoon verschillen...
(en als ze die 45 km/h aanhouden - wat ik een beetje een rare maatregel vind btw - zou ik een half uur voor afdalen rekenen)

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 26 mei 2011 10:11

Ik neem al mijn woorden over het weer terug! Het is inderdaad zo veranderlijk als de wind. Nu voorspellen ze de hele week zon en 23 graden ;)
Train ze!

Plaats reactie