Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 16 jul 2012 14:13

TdJ is eigenlijk ook te lang, anderhalf uur slaat eigenlijk nergens op, het zou zeker niet langer dan een uur moeten duren. Liever iets korter met wat meer kwaliteit dan allerlei onzin om het nog een half uur of langer te rekken.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 16 jul 2012 14:17

jorisb schreef:TdJ is eigenlijk ook te lang, anderhalf uur slaat eigenlijk nergens op, het zou zeker niet langer dan een uur moeten duren. Liever iets korter met wat meer kwaliteit dan allerlei onzin om het nog een half uur of langer te rekken.
De lengte van het programma wordt bepaald door de hoeveelheid reclame die er rondom te verkopen is...

:mrgreen:

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 16 jul 2012 14:18

jorisb schreef:TdJ is eigenlijk ook te lang, anderhalf uur slaat eigenlijk nergens op, het zou zeker niet langer dan een uur moeten duren. Liever iets korter met wat meer kwaliteit dan allerlei onzin om het nog een half uur of langer te rekken.
- geen reclame
- geen (idiote) kijkersvraag
- geen Rabokok
- niet structureel, dwz iedere dag een 20/30min. aan het Rabo-gezeur besteden

Ben je al een eind op weg ;)

Maybe kan het wel eens een optie zijn om wat eerder de uitzending te starten
1: half 11/11u is voor velen gewoon te laat
2: beide programma's zijn min of meer concurrent (uitzendtijd) ga je eerder: heb je (waarschijnlijk) wat meer kijkers :!:
Addict R1

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 16 jul 2012 16:54

rondje schreef:(...) Bij de Avondetappe ben ik na zoveel jaar wel toe aan een andere presentator. (...)
Blijft toch leuk met Mart, ook deze Tour weer:
“Een van de tafelgasten vanavond is Michael Boogaart, welkom Mike, fijn dat je er bent. En dan gaan we nu naar de rit van de dag. Samuel Sanchez, Sammy voor vrienden, ligt op de grond met een gebroken pols en ziet zijn Olympische droom in rook opgaan. En daar gaat Taamaräe, Taamaräe, …een naam die klinkt als een klok, ...Taamaräe, prachtig! Terwijl Evans van de BCM-ploeg de groep gele trui niet kan volgen, Bauke Gesink - die vandaag de koers opende - door het peloton zakt en Molkema moet opgeven, springt iemand van de Argon-ploeg er naar toe in een poging de rit te winnen. Senk joe!”.

Gelukkig rijdt Kreuzinger niet mee in deze Tour.
:D

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 16 jul 2012 17:27

Wat er volgens mij anders is bij de avondetappe dit jaar, is dat er minder "rubriekjes" zijn (zoals bv de Tour du Fifi) waardoor er meer ruimte is voor het gesprek aan tafel en Smeets wellicht iets minder geneigd is mensen af te kappen. Vind het alleen nog steeds jammer dat het niet iets eerder op de avond is (22 of 22.30 u).

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 16 jul 2012 23:39

tennisser schreef:
rondje schreef:(...) Bij de Avondetappe ben ik na zoveel jaar wel toe aan een andere presentator. (...)
Blijft toch leuk met Mart, ook deze Tour weer:
“Een van de tafelgasten vanavond is Michael Boogaart, welkom Mike, fijn dat je er bent. En dan gaan we nu naar de rit van de dag. Samuel Sanchez, Sammy voor vrienden, ligt op de grond met een gebroken pols en ziet zijn Olympische droom in rook opgaan. En daar gaat Taamaräe, Taamaräe, …een naam die klinkt als een klok, ...Taamaräe, prachtig! Terwijl Evans van de BCM-ploeg de groep gele trui niet kan volgen, Bauke Gesink - die vandaag de koers opende - door het peloton zakt en Molkema moet opgeven, springt iemand van de Argon-ploeg er naar toe in een poging de rit te winnen. Senk joe!”.

Gelukkig rijdt Kreuzinger niet mee in deze Tour.
:D
Haha, inderdaad, vooral die taamaree die hij bleef herhalen. Of een paar dagen terug "Wishful sinking", moest gelijk aan dit filmpje denken: http://www.youtube.com/watch?v=gmOTpIVxji8" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jul 2012 00:01

Volgens mij was het sterke punt van TDJ dat het vroeger op de avond was, ik keek toen regelmatig en had daarna mijn buikje wel vol van Wielrennen. Zelf gefietst, etappe gekeken dan hoef ik ook niet de hele avond praatprogramma's over fietsen te kijken.

Vandaag bij de avondetappe wel de meest interessante gast gezien, Die Harm Kuipers had echt wat te melden.
Campagnolo Ultra Dork

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 17 jul 2012 00:04

Vond Harm Kuipers wel indrukwekkend vandaag, kanker met wellicht fatale afloop en dan toch zo'n positieve (als in optimistische) uitstraling. Ook dat kan in de avondetappe; groter verschil met TdJ is eigenlijk niet mogelijk.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 jul 2012 00:17

Luka Bloom bij Smeets en Blaudzun bij Vive le Velo, wat een weelde: ik heb ervan genoten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 17 jul 2012 08:00

WdvB schreef:Vond Harm Kuipers wel indrukwekkend vandaag, kanker met wellicht fatale afloop en dan toch zo'n positieve (als in optimistische) uitstraling. Ook dat kan in de avondetappe; groter verschil met TdJ is eigenlijk niet mogelijk.
Inderdaad de kern van het verschil tussen de avondetappe en tour du jour.
In de avondetappe probeert Mart Smeets een sfeer te creeren waarbij een goed gesprek mogelijk is en mensen in hun waarde worden gelaten.
In tour de jour probeert Wilfred Genee continu als intrigant meningsverschillen te creeren en uit te vergroten en wordt iedereen de maat genomen.

De meesten zijn zo te zien de afzeik televisie van tour du jour na 2 weken zat. Gisteren weer minder kijkers voor tour du jour, nog maar 477.000 kijkers.
De avondetappe rond de miljoen kijkers ondanks een later aanvangstijdstip.
Ik vraag me af of ze bij tour du jour met deze dramatische val van de kijkcijfers net zo kritisch naar zichzelf kijken als ze naar anderen (met name Rabo) kijken.

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 17 jul 2012 08:24

vantheman schreef:Ik vraag me af of ze bij tour du jour met deze dramatische val van de kijkcijfers net zo kritisch naar zichzelf kijken als ze naar anderen (met name Rabo) kijken.
+1
Addict R1

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jul 2012 08:29

Ik ben er gisteren aan begonnen, maar toe die zwerver weer aan een van zijn tirades begon ben ik lekker in bed gekropen.
Less is bore

Plaats reactie