Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 jul 2012 11:54

Ik heb dit jaar nog geen seconde TdJ gezien en ik denk dat dit zo blijft.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 15 jul 2012 12:22

simen schreef:Wat er anders is dan voorgaande jaren bij de avond etappe kan ik zo niet precies aangeven,maar het is het bekijken meer dan waard dit jaar.
De gasten aan tafel geven vaak een boeiende inkijk in een of ander onderwerp van het wielrennen.
Gisterenavond twee mannen, ex prof, die zichzelf niet op de voorgrond zetten.
Allebei een indrukwekkend verhaal over de achterkant van de medaille van een profbestaan.
En de presentator lijkt met het ouder worden steeds aangenamer te kunnen sturen aan tafel.
Mart is anders dan andere jaren. Minder hoofdpersoon. Hij laat zijn gasten wat beter uitpraten. Minder vragen waarin het antwoord besloten ligt, die eindigen met "toch?" en die je eigenlijk alleen maar met "Ja, Mart" kunt beantwoorden.

Gebruikersavatar
bianchi_ber
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 apr 2011 11:10
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 15 jul 2012 13:15

vantheman schreef:Ik had vorig jaar een lichte voorkeur voor de avondetappe boven tour du jour maar dit jaar merk ik dat imijn voorkeur heb voor de avondetappe boven tour du jour veel sterker is geworden.
Tour du jour is voor mij te schreeuwerig en ik erger me aan de cynische (afzeik) vragen van Wilfried Genee.
De gesprekken in Tour du jour igaan ook teveel van de hak op de tak; zodra iets op een gesprek begint te lijken gaat men over op het volgende onderwerp.
Wat betreft nemen ze bij de avondetappe meer de tijd voor een gesprek.
Ook de keuze van de gasten is beter bij de avondetappe, veel oud renners en zelden figuren als Guido Wijers of Jack Spijkerman.

Overigens zijn de kijkcijfers van de avondetappe zo'n 25 % hoger als die van tour du jour, ondanks het feit dat tour du jour een half uur eerder begint.
+1 Het enige wat ik leuk vind aan TdJ is de rondemiss ;) én die verslaggever (ben z'n naam even kwijt). Maar om hem moet ik elke keer erg lachen. Maar het komt maar weinig voor dat ik me door de rest van het programma heb geworsteld om dat ene stukje te zien.. Staat ie allang weer op Nld 1!
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 16 jul 2012 00:34

Avondetappe:
merkwaardig toneelspel, ome Mart die u tegen Bram zegt, en jij tegen Eva. En Eva die Mart weer tutoyeert.... Nu moet ik zowieso van dat succeskoppel kotzen, maar ik dacht toch echt dat Mart alleen tegen de Belgen U zei (en de prins, en ouderen, etc, maar u tegen Bram de mafia-advocaat?). Welke fatsoensnorm ligt hier achter? Moet Mart soms iets van Bram, is het een spel of heeft het met sociale klassen te maken?

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 16 jul 2012 09:18

Zou er niks achter zoeken. Jinek en Smeets zullen elkaar kennen; zijn toch min of meer collega's. Moszkowicz en Smeets kennen elkaar natuurlijk niet. Smeets is natuurlijk een beetje ouderwets in die dingen; zegt altijd u, tenzij hij nadrukkelijk jij mag zeggen.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 16 jul 2012 10:06

De verslaggever van TdJ heet Erik Dijkstra en ik vind zijn reportages vaak ook erg leuk. Verder vind ik het interessant wat Danny Nelissen te melden heeft, maar ik kan het de laatste dagen niet meer opbrengen om te kijken, wat erger ik me aan Wilfred Genee. Het lijkt wel of hij er geen zak aan vindt. Laatst was Danny met een uitleg bezig en hoor je Wilfred midden in het verhaal vragen of iemand in zijn neus zat te pulken...en daarna meteen een ander onderwerp. Irriteer me er mateloos aan dat onder leiding van Wilfred er nauwelijks meer een interessant gesprek op gang kan komen.

Wat dat betreft is het dit jaar bij de Avondetappe heel erg veel beter geworden. Enige puntje van kritiek is dat er elke week een andere "expert" aan tafel zit. Wat mij betreft mogen er elke avond gewoon 2 mensen aan tafel zitten, zonder een Bert Wagendorp of Thijs Zonneveld (door Mart volgens mij vaak als Thijs Solleveld aangekondigd :) )

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 16 jul 2012 10:18

Mooi dat Jinek en Moszkowicz bij Mart aan tafel aanschoven. Leuk om die twee door de Tour te zien wandelen. Geven grif toe weinig van wielrennen te weten, maar vonden het toch indrukwekkend en interessant. En de opmerking van Jinek: " wat zijn die wielrenners iel"... spande toch de kroon. Al deed Moszkovicz niet onder met zijn "matenaaierij" van Rolland en de 'de vijf van armstrong'.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 16 jul 2012 11:25

jorisb schreef:Verder vind ik het interessant wat Danny Nelissen te melden heeft, maar ik kan het de laatste dagen niet meer opbrengen om te kijken, wat erger ik me aan Wilfred Genee. Het lijkt wel of hij er geen zak aan vindt. Laatst was Danny met een uitleg bezig en hoor je Wilfred midden in het verhaal vragen of iemand in zijn neus zat te pulken...en daarna meteen een ander onderwerp. Irriteer me er mateloos aan dat onder leiding van Wilfred er nauwelijks meer een interessant gesprek op gang kan komen.
Helemaal mee eens.
Gisteren heb ik me weer mateloos geergerd aan Wilfred Genee.
Erik Dijkstra was Nico Verhoeven aan het interviewen, komt Genee er tussen (als beroepsintigrant) met de mededeling dat volgens Steven Rooks het dagsucces van Rabo mede te danken was door het feit dat Steven Rooks de rabo ploeg op scherp had gezet met zijn kritiek, of Verhoeven het hier mee eens was. Dit terwijl Steven Rooks op geen enkele manier dit gezegd had.
Verhoeven reageerde heel begrijpelijk geirriteerd.
Vervolgens komt er geen spijt uit de mond van Genee dat hij uit de bocht vloog maar wordt Verhoeven bekritiseerd dat hij niet meer opgetogen is over het dagsucces van Rabo.
Kansloze televisie.

eelcoz

eelcoz 16 jul 2012 11:35

vantheman schreef:
jorisb schreef:Verder vind ik het interessant wat Danny Nelissen te melden heeft, maar ik kan het de laatste dagen niet meer opbrengen om te kijken, wat erger ik me aan Wilfred Genee. Het lijkt wel of hij er geen zak aan vindt. Laatst was Danny met een uitleg bezig en hoor je Wilfred midden in het verhaal vragen of iemand in zijn neus zat te pulken...en daarna meteen een ander onderwerp. Irriteer me er mateloos aan dat onder leiding van Wilfred er nauwelijks meer een interessant gesprek op gang kan komen.
Helemaal mee eens.
Gisteren heb ik me weer mateloos geergerd aan Wilfred Genee.
Erik Dijkstra was Nico Verhoeven aan het interviewen, komt Genee er tussen (als beroepsintigrant) met de mededeling dat volgens Steven Rooks het dagsucces van Rabo mede te danken was door het feit dat Steven Rooks de rabo ploeg op scherp had gezet met zijn kritiek, of Verhoeven het hier mee eens was. Dit terwijl Steven Rooks op geen enkele manier dit gezegd had.
Verhoeven reageerde heel begrijpelijk geirriteerd.
Vervolgens komt er geen spijt uit de mond van Genee dat hij uit de bocht vloog maar wordt Verhoeven bekritiseerd dat hij niet meer opgetogen is over het dagsucces van Rabo.
Kansloze televisie.
Hoewel ik af en toe ook best wel kritiek heb op de (leiding van) Raboploeg is het werkelijk tenenkrommend wat ze iedere avond bij Tour du Jour presteren. Afgelopen vrijdag heb ik gezapt toen Derksen weer los ging. Wat een ongelooflijke onzin kraamde die man uit. Nadat Rabobank en VCS door de mangel waren gehaalde, zou hij ook nog even los gaan op Argos, totdat iemand aan tafel 'm uitlegde dat die ploeg voor het eerst meedoet aan de Tour (hoewel Skil ook in 2009 meedeed). Na dat gehoord te hebben, wilde hij best nog een jaartje geduld met ze hebben... :roll: :roll:

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 16 jul 2012 13:17

Ach, zo is Derksen toch altijd? Bij VI loopt hij volgens mij ook altijd maar mensen af te zeiken. Het is een man die zegt wat "het volk" wil horen en blijkbaar is dat tegenwoordig dat de top (van voetbal/wielrennen etc) faalt. Heb fragmenten van TdJ gezien en soms worden er wel nuttige dingen gezegd of blijf ik hangen als er een interessante tafelgast is, maar meestal kijk ik het alleen om het gat tussen Vive le Velo en de Avondettape te vullen.
Bij de Avondettape ben ik na zoveel jaar wel toe aan een andere presentator. Zaterdag vond ik Mart ook zwak, continue bij Bram het zwarte gat aanhalen en tussen de zinnen door eigenlijk zeggen dat hij gefaald heeft in het leven na het fietsen. Zelf zie ik Wilfried de Jong het graag presenteren, iemand die meer uit mensen kan halen bij een gesprek (zoals 24 uur met) en mooi over fietsen kan praten (ook al is dat niet echt de taak van de presentator). Opzet van het programma iets aanpassen en bijvoorbeeld dagelijks een geweldige mini-docu ala hollandsport erin zetten van iets uit de ettape of de koers.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 16 jul 2012 13:30

Wel opvallend dat de kijkcijfers voor tour du jour instorten.
In het begin van de tour ging het nog redelijk gelijk op maar gisteren ruim twee maal zoveel kijkers voor de avondetappe.
Tour du jour: 542.000 kijkers
Avondetappe 1.117.000 kijkers

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 16 jul 2012 13:45

Vorig jaar vond ik TdJ nog wel verfrissend, maar nu ken ik de ongein van Jacobs wel.

Dat de kijkcijfers teruglopen, verbaast me niet. De doelgroep van het programma is volgens mij de voetbalkijker, die in de juli tijdens de Tour ineens van wielrennen houdt. Dat wil zeggen, zolang Oranje (Rabo) maar een beetje scoort. Nu Oranje (Rabo) gedecimeerd is, wordt er snel afgehaakt. Waarschijnlijk zijn dit de kijkers die tussen Vive le Velo en de Avondettappe in (een stukje) TdJ meepakken.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Plaats reactie