Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 sep 2021 23:33

Waarschijnlijk zitten in dat panel voornamelijk mensen die heel graag tv kijken. Echte wielerliefhebbers kijken wielrennen, zitten op één of ander fietsforum of zitten zelf op de fiets. die zullen dus sterk ondervertegenwoordigd zijn :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 sep 2021 00:06

Precies! En als ik de giro wil
Kijken dan log ik in via een VPN zodat ik de RAI kan ontvangen. Beter dan eurorosport met tig keer dezelfde reclame en nietszeggend commentaar!

Idem voor de Vuelta. Okay ik ben wellicht wat hautain, zoals sommigen hier zeggen, omdat ik zowel Frans, Italiaans als Spaans spreek en versta maar het punt is dat ik niet een doorsnee kijker ben. En zo zijn er meer, en meer en meer. Ergo: die kijkcijfers op basis van standaard gezinnen met een registratie kastje is achterhaald.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 29 sep 2021 08:24

Enzzo schreef: 29 sep 2021 00:06 Precies! En als ik de giro wil
Kijken dan log ik in via een VPN zodat ik de RAI kan ontvangen. Beter dan eurorosport met tig keer dezelfde reclame en nietszeggend commentaar!

Idem voor de Vuelta. Okay ik ben wellicht wat hautain, zoals sommigen hier zeggen, omdat ik zowel Frans, Italiaans als Spaans spreek en versta maar het punt is dat ik niet een doorsnee kijker ben. En zo zijn er meer, en meer en meer. Ergo: die kijkcijfers op basis van standaard gezinnen met een registratie kastje is achterhaald.
Is dat niet altijd al acherhaald geweest?

Je zou daarbij verwachten dat het met digitale tv makkelijker is om bij te houden waarnaar gekeken wordt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 29 sep 2021 08:39

Volgens mij zou er dan terugkoppeling moeten zijn vanuit de ontvanger van het signaal, is nu dacht ik bij "gewoon" digitale tv kijken niet het geval.
Bovenstaande schijnt wel de ultieme droom van de "kabelaar" te zijn, want dat is de opmaat naar gepersonaliseerde reclameblokken gebaseerd op kijkgedrag

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 29 sep 2021 08:57

Enzzo schreef: 29 sep 2021 00:06 ............................ maar het punt is dat ik niet een doorsnee kijker ben. En zo zijn er meer, en meer en meer. Ergo: die kijkcijfers op basis van standaard gezinnen met een registratie kastje is achterhaald.
De "doorsneekijker" bestaat niet, denken dat je in dit soort cijfers uniek bent, is dan ook een illusie.
Cijfers worden bepaald door heel veel "unieke" personen bij elkaar op te tellen en daar conclusies uit te trekken. Die conclusies worden dan vertaald als zijnde de standaard.

Dus, hoe uniek iemand ook denkt te zijn, vroeg of laat wordt je gewoon weer "standaard."

Ieder mens wordt gezien / ziet zichzelf als uniek, toch bestaat de wereld voor 80% uit de grijze massa.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 29 sep 2021 08:59

Nou wel ff weer on topic, gisteren eigenlijk toevallig weer een aflevering van "Het Scheldepeloton" bekeken op Canvas(dacht ik). Had er al meerdere delen van gezien, maar vind het een leuke serie / docu.

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/het-scheldepeloton/
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 29 sep 2021 09:24

+1
Bij ons is de serie een trip down memory lane.
Toen mijn kopvrouw aan competitie deed waren Ilio en Dimitri jeugdrenners.
Ze hadden dezelfde trainer: de oom van Dimitri. Bijgevolg werd vaak samen getraind op de toen nog open piste in Gent (nu Wielercentrum Eddy Merckx) en tijdens de wintermaanden in het Kuipke.

De serie ademt sereniteit uit waardoor de dramatiek volledig naar voor komt.
Laatst gewijzigd door patrickvb op 29 sep 2021 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 29 sep 2021 09:25

RKN schreef: 29 sep 2021 08:39 Volgens mij zou er dan terugkoppeling moeten zijn vanuit de ontvanger van het signaal, is nu dacht ik bij "gewoon" digitale tv kijken niet het geval.
Bovenstaande schijnt wel de ultieme droom van de "kabelaar" te zijn, want dat is de opmaat naar gepersonaliseerde reclameblokken gebaseerd op kijkgedrag
Reclame zit niemand op te wachten. Dus laat ze dat aub niet doen. Maar volgens mij kun je prima anoniem meten welke programma's bekeken worden. Zien ze meteen dat iedereen zappt tijdens reclame :D
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Royalstar
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 sep 2021 08:57

Royalstar 29 sep 2021 09:27

patrickvb schreef: 29 sep 2021 09:24 +1
Bij ons is de serie een trip down memory lane.
Toen mijn kopvrouw aan competitie deed waren Ilio en Dimitri jeugdrenners.
Ze hadden dezelfde trainer: de oom van Dimitri. Bijgevolg werd vaak samen getraind op de toen nog open piste in Gent (nu Wielercentrum Eddy Merckx) en tijdens de wintermaanden in het Kuipke.

De serie ademt een sereniteit uit waardoor de dramatiek volledig naar voor komt.
Same here, ik heb nog met WW special in de klas gezeten in de middelbare school...
Sad stories... :cry:

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 19 dec 2021 17:42

Het peloton maakt zich op zonnige bestemmingen stilaan klaar voor een nieuw wielerseizoen, maar tijdens deze eindejaarsperiode staan wij graag nog eens stil bij de prestaties die dit jaar geleverd zijn.
Kijk vanavond om 19.30 u op Eén na Het Journaal naar deel 1 van ons wielerjaaroverzicht met een terugblik op het voorjaar.

Het schema:
Zondag 19 december: wielerjaaroverzicht deel 1
Zondag 26 december: wielerjaaroverzicht deel 2
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 20 dec 2021 12:38

Altijd fijn om die jaaroverzichten te zien. Gisteren ook weer gekeken en ik vind de montage echt wel geslaagd. Zo'n snelle dingen, maar toch net voldoende om die spannende momenten voor de TV weer te herinneren!

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4617
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 02 feb 2022 09:44

Vandaag eerste etappe Ster van Besseges, niet op tv wel livestream op l'Equipe.
Ook vandaag begin Ronde van Valencia te volgen op Eurosport2 of op de player.

Plaats reactie