Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring webshops

Gebruikersavatar
Codalunga
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 okt 2013 20:10

Gebruikersavatar Codalunga 11 mar 2021 17:38

codex schreef: 09 mar 2021 13:24 Even een algemene tip.

Bekendste voorbeeld is wel Bike.Inn die scoren erg slecht op betrouwbaarheid via Trustpilot en hebben weinig voorraad.Vermijden dus.Kies alleen de betrouwbaarste omdat er op Trustpilot ook veel reviews zijn in aantal wat meer zegt dan een enkele losse review.Want eerlijk is eerlijk sommige mensen zijn echt zelf dom bezig als ze wat kopen wat niet goed bevalt.(niet goed gekozen, of maar wat bestellen zonder goed te weten wat je van dat produkt mag verwachten).En die schrijven dan van die onredelijke reviews.
en sorry voor de lange en mogelijk wat van-de-hak-op-de-tak- tekst ;)
IK heb zeer recent twee keer wat besteld waarvan een keer bij Bikeinn en de andere keer bij Runnerinn. Zelfde store lijkt mij. Komt volgens mij uit Spanje.Had niet eerder daar wat besteld. Gelijk ook kennis gemaakt met Klarna (betaalwijze). Ik moet zeggen: het verliep net zo goed als bij Bike24, Wiggle, Bike-components. Misschien iets langer onderweg maar niet opvallend lang. Mijn enige bedenking was dat ik die frutsels weer met een vliegtuig liet bezorgen...
De groeten

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 mar 2021 20:22

Ik heb ook goede ervaringen met Bikeinn (al een paar keer iets besteld daar), ja het is iets langer onderweg maar voor de rest ging alles steeds goed
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 mar 2021 07:51

Me too, geen problemen met Bikeinn, zitten in Girona Spanje.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5349
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 12 mar 2021 08:18

Ja ik heb ook wat besteld bij bikeinn ook gewoon aangekomen. Echte ervaringen zijn natuurlijk meer wanneer je een probleem hebt of garantie moet claimen. Ik bestel daar ook alleen als ze het toevallig daar voor een goede prijs hebben.

Wat wel een probleem is is dat de website standaard opent in een slecht vertaalde google translate versie. Hierdoor staat er snel nogal veel warrigge text op de site. Kan ook de reden zijn waarom mensen dan dingen verkeerd bestellen. In t engels is het beter te doen.

De huidige regels met ophalen of afspraak etc... daar kan mijn brein slecht mee omgaan. Ik heb ook een hekel om een 'afspraak' te moeten maken om wat klein grut op te halen. Kijk mocht ik nou een bankstel of bed willen uitzoeken dan doe ik het nog wel. Het andere probleem is dan wel dat je je sneller verplicht kan voelen wat te kopen.
Maargoed dat kleine grut kan ik dan net zo goed bestellen, want dat kost me minder moeite. Terwijl ik anders best wel eens nog even snel tussendoor in mijn lunchpauze langs de winkel wilde fietsen. Tja en als er dan iemand zo zou reageren voor een kabeltje extra op de bon terwijl je al wat ophaalt, dan wordt het me ook snel te gortig.... laat dan maar.

Ik ben sowieso die idioterie een beetje moe aan t worden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 mar 2021 13:01

Niet verglijden naar een Corona topic bis. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2847
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 12 mar 2021 13:34

Nee nee. Was maar een bevlieging :D

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 mar 2021 13:38

Anders verwijderen de mods de post wel :D

BikeInn heeft andere websites die gewone kleding en zo verkopen, daar ook wel eens wat gekocht (mevrouw TL@ ook trouwens), 1 keer een probleem gehad dat een pakje verloren was (jas of schoenen voor mevrouw, weet het niet precies meer) dat heeft even geduurd maar is uiteindelijk gewoon opnieuw verzonden en aangekomen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 mar 2021 14:22

Bij Bikeinn ook smashinn al wel enkele keren gekocht.
Ik koop er enkel als het echte "koopjes" zijn en neeals ik ze niet direct nodig heb.
Tijd tussen aankoop en aankomst kan tot 2 weken oplopen en soms nog wel iets langer.

Die ene keer dat ik een pakje kwijt was is het uiteindelijk wel in orde gekomen. Communicatie als je pakje verloren raakt is moeilijker door het late antwoorden van **inn, ze reageren later dan pakweg bike24, Mantel en andere futurum's.

Geen idee of ****inn ook een eigen magazijn heeft of dat daarnaast het ook een soort platform zoals Bol/amazon is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 13 mar 2021 11:35

Ergens snap ik wel dat webshops zo weinig mogelijkvoorraad willen hebben, want die moeten eerst betaald(aan hun leveranciers)... worden natuurlijk en je hebt ook de magazijnruimte nodig om het op te slaan en het levert weer extra magazijn en-personeelkosten op.

Ik heb op een grote bedrijf gewerkt... waar we heel veel in opslag hebben staan voor grote klanten als bv Philips. Die laten dan per dag komen wat ze nodig hebben en dat doen ze ook met andere toeleveranciers die onderdelen ed leveren.(of om de paar dagen).
Zo kon hun eigen magazijn, erg worden ingekrompen ...wat natuurlijk is gedaan uit budget redenen.Doen veel grote ondernemingen.

Het probleem met Bike Inn (en verdere...Inn's)dat dit type webshops....juist Pretenderen om voorraad te hebben!...., terwijl ze veel produkten eerst bij hun toeleveranciers moeten bestellen.

Verder liegen(bedenken smoezen).... ze veel over het feit ,dat door oa corona de transporttijden erg oplopen.En dan niet reageren op mails ed. Kop in het zand steken methode.

Je kan het ook van de zakelijke kant bekijken en je afvragen of ze niet eerst het geld van de klant(wij dus) moeten ontvangen, om zo het produkt te kunnen bestellen bij hun toeleveranciers.

Deze 2 redenen zijn voor mij genoeg om nooit meer iets te bestellen bij Bike Inn en verdere shops die zo werken.

Ik heb van de week een produkt besteld bij r2 bike, daar staat bij het produkt op de webshop zelf) , gewoon netjes dat het een paar dagen extra kan duren(ze bestellen daar ook sommige produkten bij hun leverancier, dus hebben die niet in voorraad.).

Ze melden dan ook via mail... dat de bestelling wat vertraagt wordt door deze reden en dat ze mijn meerdere bestelde produkten, toch gezamelijk mogen opsturen.

Kijk dat is eerlijke en duidelijke voorlichting.Zo hoort het natuurlijk.

Verder heb ik meerdere produkten voor het klussen(doppenset oa) besteld bij Amazon nl. Ik heb juist met opzet gekozen voor levering via Amazon zelf en dacht dat alle 5 produkten dan gelijk zouden worden opgestuurd. Dat vind ik wel een goed idee, om nu voor elk los produkt een aparte verzending te maken en daar apart voor naar mijnn huis te komen....dat vind ik wel wat bezwaarlijk. '

Natuurlijk heeft alles te maken met geld.Die grote bedrijven /webstores ...besparen erg veel geld om maar zo veel mogelijk hun betalingen uit te kunnen stellen(hoeven ze niet te investeren of te lenen)...dus die willen zo laat mogelijk betalen. En omgekeerd zo vlug mogelijk hun diensten/produkten...zelf betaald krijgen. Het lijkt verdorie Wall Street wel.

Maar ze komen in 3 keer :shock: hier thuis leveren.
Wat een verspilling van reistijd en bijkomende werktijd van de chauffeurs en belasting van wegen en "milieu".

Ik had beter moeten opletten en dat wel kunnen weten, dat ze zo werken net als bv Bol.com

Zo kan het natuurlijk niet langer, al die bezorgdiensten en ze rijden maar miljoenen keren met busjes door straten ed. :cry:

Ik schrijf dit (ook)..... vooral naar mezelf toe ;)

Gebruikersavatar
Codalunga
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 okt 2013 20:10

Gebruikersavatar Codalunga 13 mar 2021 12:22

codex schreef: 13 mar 2021 11:35
Het probleem met Bike Inn (en verdere...Inn's)dat dit type webshops....juist Pretenderen om voorraad te hebben!...., terwijl ze veel produkten eerst bij hun toeleveranciers moeten bestellen.

Verder liegen(bedenken smoezen).... ze veel over het feit ,dat door oa corona de transporttijden erg oplopen.En dan niet reageren op mails ed. Kop in het zand steken methode.

Je kan het ook van de zakelijke kant bekijken en je afvragen of ze niet eerst het geld van de klant(wij dus) moeten ontvangen, om zo het produkt te kunnen bestellen bij hun toeleveranciers.

Deze 2 redenen zijn voor mij genoeg om nooit meer iets te bestellen bij Bike Inn en verdere shops die zo werken.
Ter nuancering van jouw betoog. Ik heb recent twee keer wat gekocht bij Bike-/runnersinn. Daarvoor had ik geen ervaring met ze. Wat ik in dit geval uniek vond is dat ik via Klarna pas kon/hoefde te betalen op een moment in de toekomst. Feitelijk betekende dit bij beide aankopen dat ik pas heb betaald NA levering.
De groeten

leon1
Forum-lid
Berichten: 2814
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 19 mar 2021 14:41

Let even op met een bestelling bij Bike-Discount, tenminste als je deze snel wil hebben. Ze geven zelf al een vertraging van 2-5 werkdagen op maar ik heb vandaag pas een mailtje gekregen dat mijn bestelling, gedaan op 8 maart, is ingepakt. dus dat zijn buiten de besteldag 9 werkdagen. Ik heb ze eerder deze week eens gebeld en buiten de coronaperikelen zijn ze ook aan het verhuizen. Vandaar nog meer vertraging.
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2814
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 26 jul 2021 09:32

Ik reageer even op mijn eigen bericht hierboven. Toen heb ik een wielset van DTSwiss gekocht. De PR1400 Dicut disc. Maar het achterwiel maakt nogal herrie. Ik dacht, misschien nog even wat inrijden. Maar na 1500km is het niet beter geworden. WWW afgezocht. Advies: smeer eens wat vet tussen de doppen voor de QR. Zo gezegd zo gedaan. Helaas even kort iets van resultaat, zeg maar een paar kilometer.

Dus nu toch maar garantie aangemeld bij Bike-Discount. Gisteren e-mail verstuurd. Nu al reactie. Stuur maar op. dus vooralsnog is dat contact prettig en snel! En gratis retour sturen is ook prettig.

Gelukkig had ik de oude wielen nog niet verkocht! En als ik met het oude wiel rijd is het trouwens wel keurig stil. Vandaar dat ik wel kan zeggen dat het wiel het geluid maakt.
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie