Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring webshops

Gebruikersavatar
haka78
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 feb 2022 23:26
Locatie: Friesland

Gebruikersavatar haka78 18 mei 2022 14:34

Weet niet of het al voorbij is gekomen maar een hele goede manier om een webshop te controleren is via https://nl.trustpilot.com/
Hier de url van de webshop invullen. Hier staan uitgebreid de ervaringen over deze webshop te lezen evenals andere standaard tests zoals een https verbinding en dergelijke.

Komen hier slechte scores uit dan durf ik het niet aan. Of zoals het geval van fiets velo staat er helemaal geen score. Dus zou er niet aan beginnen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 mei 2022 10:52

Wederom een super ervaring met Futurumshop. Mijn kortingsbon wilde ik na retourneren gebruiken op een ander artikel, normaliter moet je het artikel dan ruilen. Echter had ik deze al eerder besteld. Gewoon mijn bon overgezet op dit artikel. Geen heen en weer gestuur van artikelen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 26 mei 2022 10:58

Ivo W schreef: 11 mei 2022 22:28 Probikekit

powermeter besteld werd redelijk vlot geleverd. Na enkele ritten bleek de powermeter niet goed te werken. hij gaf regelmatig 0 metingen, waarbij wel trapomwentelingen waren. Op advies van 4iiii het ding aangemeld voor retour en met probike kit overeen gekomen dat ik geld terug zou krijgen.
Ik kon een retourlabel printen om het pakket Via DHL naar hun warehouse in Warschau te sturen. Daar is het pakket ook geleverd. Ik heb van DHL een gesigneerde bevestiging van levering in het warehouse gehad. Geld heb ik nooit terug ontvangen, ook niet na 10 mails met afdrukken van de gesigneerde afleverbevestiging. Probikekit zegt telkens dat ze in hun voorraad na moeten gaan of de powermeter daar is. Daarna hoor je niets meer. Mijn indruk: een medewerker op de retourafdeling heeft de powermeter netjes in zijn werktas gestopt en m daarna 2e hands verkocht. Ik kan naar mn centen fluiten.... op hun Facebook site staan meldingen van meerdere klanten die bevestigen dat ik niet het enige slachtoffer ben. Sterke afrader deze shop.
Eventueel heeft je credit card een verzekering tegen dergelijke problemen (of zelfs via PayPal?).

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 27 mei 2022 21:51

Niet zozeer een webshop maar wel een positieve ervaring met fast cycles uit Venlo.
Afgelopen najaar een mooie Cube Agree c:62 besteld (maat 62).
Helaas is de leverdatum keer op keer uitgesteld door Cube waardoor ik afgelopen week heb gekozen om een voorraad fiets te kopen.
Dat begrepen ze en de gedane aanbetaling stond enkele uren later al terug op mijn rekening met de oprechte gelukswensen met mijn nieuwe fiets. Erg netjes!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 mei 2022 22:32

bakboord1 schreef: 27 mei 2022 21:51 Niet zozeer een webshop maar wel een positieve ervaring met fast cycles uit Venlo.
Afgelopen najaar een mooie Cube Agree c:62 besteld (maat 62).
Helaas is de leverdatum keer op keer uitgesteld door Cube waardoor ik afgelopen week heb gekozen om een voorraad fiets te kopen.
Dat begrepen ze en de gedane aanbetaling stond enkele uren later al terug op mijn rekening met de oprechte gelukswensen met mijn nieuwe fiets. Erg netjes!
En zo hoort het. Voor de fm is het ook vervelend dat hij niet kan leveren, dus alleen maar te prijzen dat hij een klant zijn geluk gunt. Ben nu wel nieuwsgierig naar je fiets.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 27 mei 2022 22:39

Dat is een zilvergrijze Trek Emonda SL5 geworden.
Heb zojuist in een ander draadje beloofd morgen een foto te posten.

Over een weekje of 5 (of iets meer of minder) kan fast cycles dus wel weer iemand blij maken met een mooie cube. Als je wil wachten en 62 is je maat dan is dat een mooie kans.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 mei 2022 22:50

bakboord1 schreef: 27 mei 2022 22:39 Dat is een zilvergrijze Trek Emonda SL5 geworden.
Heb zojuist in een ander draadje beloofd morgen een foto te posten.

Over een weekje of 5 (of iets meer of minder) kan fast cycles dus wel weer iemand blij maken met een mooie cube. Als je wil wachten en 62 is je maat dan is dat een mooie kans.
Mijn Basso is vandaag eindelijk aangekomen. Nu in opbouw. Maandag haal ik hem op.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
fietser1972
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50

Gebruikersavatar fietser1972 15 jul 2022 20:32

Teleurstellende ervaring met bike-components.de. Altijd binnen een paar dagen in huis. Nu is het een week na bestelling nog niet eens verzonden; alle bestelde producten zijn op voorraad. Ook late reactie op mail. Als reden geven ze op dat ze heel veel bestellingen hebben. Ze hebben mijn bestelling omgezet in express-bestelling maar nog zonder resultaat. We wachten nog maar even geduldig af.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 05 okt 2022 13:52

Goeie ervaring gehad met wielerkoopjes.nl. Ik werd speciaal telefonisch gecontacteerd om te zeggen dat mijn pakje wat vertraagd was wegens problemen met de pakjesdienst, maar dat het onderweg was. Zeer klantvriendelijk.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 dec 2022 23:11

Bestelling gedaan bij rose bikes.
2 wielen, 2 remschijven en 2 banden, versturen ze het in 3 delen :
zaterdag 1 band ontvangen
vandaag 2 wielen en 2 remschijven
andere band is nog onderweg

Had ook allemaal prima in de doos gepast die ik vandaag ontvangen heb.
Lijkt me ook goedkoper kwa dhl kosten.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 27 dec 2022 23:38

DDX schreef: 27 dec 2022 23:11 Bestelling gedaan bij rose bikes.
2 wielen, 2 remschijven en 2 banden, versturen ze het in 3 delen :
zaterdag 1 band ontvangen
vandaag 2 wielen en 2 remschijven
andere band is nog onderweg

Had ook allemaal prima in de doos gepast die ik vandaag ontvangen heb.
Lijkt me ook goedkoper kwa dhl kosten.
Vanuit verschillende magazijnen verscheept?
Bij sommige shops kun je aangeven dat je alles tegelijk geleverd wil krijgen.
Niet zijken maar reiden !

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 28 dec 2022 00:34

bakboord1 schreef: 27 mei 2022 21:51 Niet zozeer een webshop maar wel een positieve ervaring met fast cycles uit Venlo.
Afgelopen najaar een mooie Cube Agree c:62 besteld (maat 62).
Helaas is de leverdatum keer op keer uitgesteld door Cube waardoor ik afgelopen week heb gekozen om een voorraad fiets te kopen.
Dat begrepen ze en de gedane aanbetaling stond enkele uren later al terug op mijn rekening met de oprechte gelukswensen met mijn nieuwe fiets. Erg netjes!
Kan ik beamen, nette zaak.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie