Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Welke club?

stefanw
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 mar 2010 19:40

stefanw 18 nov 2010 22:45

Ik zou me graag willen aansluiten bij een club om te leren in een peleton te fietsen, beter te worden, ervaring op te doen, misschien zelfs wedstrijden rijden etc. Maar ik weet alleen niet bij welke club ik me moet aansluiten. Ik woon namelijk in Brielle (Zuid-Holland) en naar mijn weten zijn er hier 2 clubs namelijk PRC Delta uit Spijkenisse en RCMD de Coureur.

Wat ik graag zou willen is:
Het leren rijden in een groep
Mezelf verbeteren
Misschien zelfs begeleiding? Dit omdat ik graag wedstrijden wil gaan rijden als dit mogelijk is?

Op dit moment ben ik 19 jaar, heb sinds september een Bulls Harrier 2 met 105, daar gaan binnekort Fulcrum 5 wielen onder en daar wil ik het mee gaan proberen. Echt veel ervaring op de racefiets heb ik dus nog niet. Wel moet ik zeggen dat ik als ik de meeste gemiddelde snelheden zie die hier voorbij komen denk ik wel aardig kan volgen, mits het niet langer is dan 100km. Dus dat is voor mij ook het eerste wat ik nu ga doen... Lange duurtrainingen.

Wat raden jullie mij aan? Gewoon aansluiten bij een club, contacten leggen en eventueel gaan trainen bij de club of nog een jaartje doorfietsen en dan kijken wat allemaal is gebeurd?

Ps. de zoekfunctie heb ik gebruikt maar ik zou graag meer meningen willen horen over deze clubs etc.
Gezelligheid kent geen tijd

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 nov 2010 23:15

StefanW schreef: Wat raden jullie mij aan? Gewoon aansluiten bij een club, contacten leggen en eventueel gaan trainen bij de club ................


Lijkt me een heel goed idee.
Normaal mag je bij een club zelfs enkele keren mee "proberen" en dan pas beslissen.

Gewoon doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

stefanw
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 mar 2010 19:40

stefanw 18 nov 2010 23:20

Ok, dit was ik sowieso van plan! Maar hebben jullie ervaring met beide of een van beide clubs? Welke is voor (mij) de jeugd interessanter om naar toe te gaan?
Gezelligheid kent geen tijd

fietspret
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 mei 2009 11:29

fietspret 18 nov 2010 23:24

Neem gewoon even contact op met beide clubs en stel jouw vraag daar. Levert je geheid een antwoord op. Succes.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 18 nov 2010 23:44

Inderdaad bij beide verenigingen eens een clubritje meerijden: ze hebben allebei een mooi clubparcours, al vind ik de Coureur net iets leuker. Maar misschien kan je het nog beter laten afhangen van de bereikbaarheid vanaf je huis en op welke avonden ze er in de zomer clubcompetitie rijden.

Plaats reactie