Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote winterschoenen topic

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 07 nov 2011 21:54

Kent iemand een winkel in midden/oost Nederland (woon in Deventer) die een redelijk assortiment winterschoenen heeft? Ik heb een hoge wreef en rij momenteel met Mavic Pro Road (met inlegzooltjes) en heb vrij korte tenen waardoor het schoenplaatje ver naar voren op de schoen zit (wat kan bij Mavic). Dit betekend wel dat ik schoenen echt moet passen en dus niet zo maar via het web wil kopen.
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Weertx
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 okt 2011 22:46

Weertx 07 nov 2011 23:02

tomdejong schreef:Ik heb zojuist, na lang aarzelen, de shimano schoenen gekocht bij chainreaction cycles. Hopelijk is maat 48 groot genoeg voor mij :). De aarzeling heeft vooral te maken met de maatvoering en mijn grote "poten". Ik heb nog nergens de schoenen "live" kunnen passen dus ik heb ze op de gok gekocht. Normaal heb ik ook maat 48 met shimano schoenen.
Zodra ik ze heb en de eerste ritjes heb gemaakt komen mijn bevindingen op het forum.
Ik heb nog een iets "groter" probleem heb namelijk dik 50, in wielrenschoenen komt dit altijd neer op 51 :S

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 08 nov 2011 13:46

Voor degenen die (zoals ik) niet veel fietsen in koude dagen, maar er wel warmpjes bij willen rijden. Ik heb snel koude voeten, maar met deze dus niet. Ik op Ebay een paar mooie Northwave Husky gevonden. Een model wat al jaren niet meer gemaakt wordt, maar voor mij prima voldoet.
En voor nog geen € 40 thuis gestuurd. Wel een maatje groter nemen als je gewone schoenmaat.

Gebruikersavatar
immo
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 apr 2011 21:37

Gebruikersavatar immo 10 nov 2011 00:14

Waarom zou je eigenlijk winterschoenen kopen? Overschoenen is toch een stuk goedkopere oplossing tegen koude voeten.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 10 nov 2011 07:33

Omdat bij sommige mensen overschoenen niet voldoen?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 10 nov 2011 11:07

Ik heb de SIDI's. Vallen overigens niet zo klein als dezelfde maat van andere types. Waarschjijnlijk gaat men er van uit dat je dikke sokken draagt. Scheelt ongeveer een halve maat. Verder sluiten ze boven nu niet echt denderend aan en is de zool een stuk dikker waardoor als je spd-sl rijd de standaard schroeven te kort zijn (kwam er te laat achter en nu zit een plaatje slechts met twee schroeven vast). Groot nadeel is dat ze echt waterdicht zijn. Bij temperaturen onder nul heb ik overigens nog steeds overschoenen nodig.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 10 nov 2011 11:48

kilometervreter schreef:Verder sluiten ze boven nu niet echt denderend aan en is de zool een stuk dikker waardoor als je spd-sl rijd de standaard schroeven te kort zijn (kwam er te laat achter en nu zit een plaatje slechts met twee schroeven vast).
Bij de gewone SIDI's zijn de schroefjes voor de SPD-SL plaatjes ook te kort hoor. Gewoon even iets langere schroefjes kopen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 nov 2011 11:59

Bij al mij Sidi Genius 5.5's zijn de schroeven van de SPD-SL plaatjes lang genoeg. Sinds vorig jaar Sidi MTB winterschoenen en die bevallen uitstekend, een setje wegschoenen staat op m'n verlanglijstje. Mijn voeten zijn alleen zo smal dat ik niets anders pas dan Sidi's en dus is 't wel een aardig dure grap.

Als 't vriest rij ik overigens wel met overschoenen over m'n winterschoenen, te warme voeten krijg ik dan toch niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 10 nov 2011 12:11

amclassic-fan schreef:Bij al mij Sidi Genius 5.5's zijn de schroeven van de SPD-SL plaatjes lang genoeg.
Ik heb niet van die dure :) Ik heb van die Millennium zolen en daarbij waren die schroefjes ook te kort. Vriendinnen hadden het ook. Wellicht dat het bij de carbon zolen niet zo is?

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 10 nov 2011 13:04

kilometervreter schreef: Groot nadeel is dat ze echt waterdicht zijn.
Waarom is dat een nadeel? Lijkt me wel praktisch voor winterschoenen .....
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 10 nov 2011 13:47

gamiel schreef:
kilometervreter schreef: Groot nadeel is dat ze echt waterdicht zijn.
Dat is juist het grote voordeel, anders heb je nog die koude wind door je schoenen. Ook bij temperaturen onder nul nog nooit koude voeten gehad, ook heb nog nooit overschoenen nodig gehad over mijn winterschoenen.

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 13 nov 2011 21:41

Vandaag de eerste tocht met de shimano winterschoenen gefietst. Het zijn stugge schoenen, het leer aan de bovenkant wil, nog, niet echt meegeven waardoor ze stug aanvoelen. Maar....... het belangrijkste koude voeten heb ik nauwelijks gehad! 100 km gedaan vanochtend vroeg dus koud was het wel. De pasvorm is wel wat strak voor mijn schuiten (48) maar daar zal ik mee moeten leven.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

Plaats reactie